Belfius - geen verlengingen meer van kredietofferts?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Belfius - geen verlengingen meer van kredietofferts?
In september heb ik te kantoor Schoten van Belfius een kredietaanvraag gedaan. Deze werd goedgekeurd en was 3 maanden geleden (medio december). Evenwel was onze intentie altijd dat we aankoop notarieel pas laten plaatsvinden in january 2022. Er dient dan een verlenging aangevraagd te worden van de offerte, wat toen werd verteld geen probleem te zijn (als de rente niet zou verdubbelen).
Met het nieuwe van de verlaagde registratierechten, hadden we helemaal de voorkeur om alles te laten plaatsvinden in janauri.
2 uur voor onze afspraak om onze lening te ondertekenen, belde Belfius Schoten me op om de afspraak te annuleren. Reden: vanuit Belfius hoofdkantoor worden er geen kredietofferte verlengen toegestaan. Met andere, er moet een nieuwe kredietaanvraag ingediend te worden. Daarnaast kreeg ik ook het bericht dat de rentes aan het stijgen zijn...
Ik kan enkel maar concluderen dat dit een strategische keuze is van belfius. Alle mensen die nu wensen hun notariele akte te laten passeren in januari, en hiervoor een kredietofferte moet laten verlengen aan de toen afgesproken voorwaarden... dtt laat Belfius niet meer toe.... een schandalige zet van belfius mi, om zo te profiteren van de verlaagde registratierechten en mensen te duwen in een nieuwe kredietaanvraag.
Wie heeft dit ook en/of tips?
Een radeloze en teleurgestelde Belfiusklant...
Met het nieuwe van de verlaagde registratierechten, hadden we helemaal de voorkeur om alles te laten plaatsvinden in janauri.
2 uur voor onze afspraak om onze lening te ondertekenen, belde Belfius Schoten me op om de afspraak te annuleren. Reden: vanuit Belfius hoofdkantoor worden er geen kredietofferte verlengen toegestaan. Met andere, er moet een nieuwe kredietaanvraag ingediend te worden. Daarnaast kreeg ik ook het bericht dat de rentes aan het stijgen zijn...
Ik kan enkel maar concluderen dat dit een strategische keuze is van belfius. Alle mensen die nu wensen hun notariele akte te laten passeren in januari, en hiervoor een kredietofferte moet laten verlengen aan de toen afgesproken voorwaarden... dtt laat Belfius niet meer toe.... een schandalige zet van belfius mi, om zo te profiteren van de verlaagde registratierechten en mensen te duwen in een nieuwe kredietaanvraag.
Wie heeft dit ook en/of tips?
Een radeloze en teleurgestelde Belfiusklant...
Re: Belfius - geen verlengingen meer van kredietofferts?
Een bank is een bedrijf dat winst moet maken, geen goed doel.
Maar ik begrijp dat dit voor jullie frustrerend is.
Waarom kan je de lening al niet afsluiten in december en de aankoop van je pand in januari bij de notaris laten plaatsvinden, en bv een reserveringsvergoeding afspreken? Of mis ik hier iets en is dit alleen voor de bouw van een woning mogelijk?
Maar ik begrijp dat dit voor jullie frustrerend is.
Waarom kan je de lening al niet afsluiten in december en de aankoop van je pand in januari bij de notaris laten plaatsvinden, en bv een reserveringsvergoeding afspreken? Of mis ik hier iets en is dit alleen voor de bouw van een woning mogelijk?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
Quotiteit > 80? Geen Tier 1 kapitaal.
Basel 3.
(01/01/2022) + situatie vastgoed China.
www.bis.org/fsi/fsisummaries/imp_basel3.pdf
Basel 3.
www.bis.org/fsi/fsisummaries/imp_basel3.pdf
Laatst gewijzigd door PotjeVickx op 22 oktober 2021, 23:08, 3 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... normaal gezien zet je belangrijke dingen op papier en zorg je voor zekerheid.
Is bij elke bank zo dat kredietoffertes beperkt zijn in tijd meestal max. 3 maanden dat weet je op voorhand. Normaal is dat ook geen probleem omdat iedereen zo snel mogelijk wilt tekenen. Je zal nu opnieuw moeten gaan onderhandelen.