Belgische dividend aandelen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Belgische dividend aandelen
Ben eens benieuwd wat de koers op die dag zal doen. KBC zal sterk dalen door de dividendknip, terwijl KBCA gelijk zou moeten blijven. Indien KBCA (even) meezakt kan dit interessant zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Waar heb je dat gelezen ?
Wij hebben hier nog geen enkel bericht van gekregen... Woon nochtans ook in een groot flatgebouw in een fusiegemeente (dus eigenlijk Antwerpen, maar dat horen we niet graag).
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Zien jullie KBC werkelijk de volle dividendknip zakken ? En indien ja, zal dit niet (heel ?) vlug weer goedgemaakt worden ?
M.a.w. nu KBC kopen, dividend meepikken, en eenmaal de koers op peil eventueel weer verkopen ... of ben ik naïef

Hier in de straat net hetzelfde :p
-
- Full Member
- Contacteer:
KBC geeft een mooi dividend uitbetaling 12 mei. Tot op heden nog geen cent gezien bij MD. Bij navraag hebben ze nog geen geld gekregen van hun custodian. Zijn er nog ( bij andere brokers) die in hetzelfde geval zijn?
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij Bolero alles vlotjes verlopen/uitbetaald.
Ik heb al (van voor Bolero bestond) aandelen van Kbc, bij kbc zelf. Nog niets ontvangen..
Om onze portefeuille wat aan te vullen met vakantiegeld en geld dat vrijkomt van Smartphoto ben ik op zoek naar enkele goede Belgische dividend aandelen. We zitten nog niet aan onze vrijstelling van 1666 euro en zouden toch graag richting dat bedrag gaan omdat het leuk is om van de belastingen terug te krijgen. Voorlopig hebben we Wereldhave B, gimv, Vandevelde, Solvay, CPI en Cofinimmo. Welke aandelen zou ik verder moeten bekijken volgens jullie?
@boefje Je zou Tinc kunnen overwegen, als saai Belgisch dividend aandeel....
Ageas en KBC Ancora
Waarom is het leuk om eerst x EUR af te geven en een jaar later dezelfde x EUR terug te krijgen?
Ik wil dat anders ook wel doen voor je. Jij geeft mij geld, ik geef dat later terug zonder rente. Het verschil in rente is voor mij.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Ik ben alvast zeer tevreden van Ageas. Mooi dividend en let een gak van 38 een mooi koerswinst ondertussen.
Ook tevreden van CPI en EVS.
Tinc heb ik ook mar daar heb ik gemengde gevoelens bij. Sta in -10 procent. Ik zie het eerder als een alternatief voor een spaarrekening maar grote winsten moet je er niet van verwachten.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ascencio, Retail Estates, WDP, Montea, Sipef, GBL.Boefje schreef: ↑5 mei 2025, 16:57 Om onze portefeuille wat aan te vullen met vakantiegeld en geld dat vrijkomt van Smartphoto ben ik op zoek naar enkele goede Belgische dividend aandelen. We zitten nog niet aan onze vrijstelling van 1666 euro en zouden toch graag richting dat bedrag gaan omdat het leuk is om van de belastingen terug te krijgen. Voorlopig hebben we Wereldhave B, gimv, Vandevelde, Solvay, CPI en Cofinimmo. Welke aandelen zou ik verder moeten bekijken volgens jullie?
Top 25 hoogste dividenden in België in mei 2025
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.