Belgische spaarrekeningen in vreemde munten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Belgische spaarrekeningen in vreemde munten
Kent er iemand banken waar je eenvoudig geld in vreemde valuta kunt bewaren? Bijv op spaarrekeningen in dollar, Zwitserse frank, etc.
Re: Belgische spaarrekeningen in vreemde munten
Ik maak gebruik van een dollar rekening bij axa .Daarvoor heb ik eerst een investmentrekening moeten openen ,waarop ik mijn euro's liet storten om die zo naar dollars om te zetten .Ook maak ik gebruik van een termijndollarrekening maar ze brengt zogoed als niets op momenteel .
Groetjes,
Groetjes,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
zal dan zeker geen 'gereglementeerde' spaarrekening zijn, want deze moeten verplicht in Euro zijn
Als je bedoelt of je verzekerd bent bij faillisement van de bank ,dan is het inderdaad zo dat je geen vergoeding achteraf kan krijgen voor deze gelden .Kan alleen voor geld in €'s of een andere munt vanuit de Europese unie .
ik bedoelde eigenlijk iets anders: de vrijstelling op roerende voorheffing van 1730 EURO
Tja, zou best kunnen dat je die vrijstelling niet hebt .Heb er eigenlijk niet naar gevraagd .
Wel,is het zo dat je gewoon je dollars kan opnemen zonder enige kosten .Wil wel eens schillen van bank tot bank ,sommige kan je wel naar andere munten overschakelen maar niet opvragen ,hier dus wel .Op de rekeningen zijn ook geen kosten verbonden omdat het investmentrekeningen zijn .De roerende voorheffing wordt elke maand aangerekend dus is het niet zo dat je dit moet aangeven op je lastenbrief ofzo .
Voor mij was dit zeer interessant ,reizen veel af naar Amerika en heb 2 maal gewisseld aan een koers van 1,50 .
Ik leesde net dat ING ook accounts aanbied van andere munten .
Wel,is het zo dat je gewoon je dollars kan opnemen zonder enige kosten .Wil wel eens schillen van bank tot bank ,sommige kan je wel naar andere munten overschakelen maar niet opvragen ,hier dus wel .Op de rekeningen zijn ook geen kosten verbonden omdat het investmentrekeningen zijn .De roerende voorheffing wordt elke maand aangerekend dus is het niet zo dat je dit moet aangeven op je lastenbrief ofzo .
Voor mij was dit zeer interessant ,reizen veel af naar Amerika en heb 2 maal gewisseld aan een koers van 1,50 .

Hallo Nootje!Nootje schreef:Tja, zou best kunnen dat je die vrijstelling niet hebt .Heb er eigenlijk niet naar gevraagd .
Hartelijk dank voor al je interessante informatie. Ik had dit al een tijd geleden moeten onderzoeken, maar heb het te druk gehad met andere zaken.
Een kennis zei me dat hij bij een Zwitserse bank betere wisselkoersen kreeg om dollars te kopen dan bij Fortis. Misschien ook iets dat goed kan zijn om te weten. Maar ik aarzel om buitenlandse rekeningen te openen, want die moet je dan aangeven op je belastingaangifte en hoewel ik zo clean ben als't maar kan, denk ik dat het nooit een goed idee is om de aandacht van de belastingscontroleur te trekken.
Groetjes!
Goeie moment om euro's naar dollars te wisselen is wel 'even' voorbij .Ik moet zeggen dat ik twee keer geluk heb gehad ,moment ik besliste dat de dollar plots verzwakte ,laatste keer zelfs ene dag op 1,50 .Voor dit soort rekeningen moet je wel een afspraak maken bij de beleggingsadviseur van de bank .Ik heb even rondgebeld en ben zo terecht gekomen bij iemand die naar mijn gevoel wel iets meer afwist dan al de andere die weinig van dit soort rekeningen afwist .Werd me zelfs door sommige afgeraden maar heb nu wel aardig wat centjes verdient met te wisselen en zal die zeker in de toekomst nog kunnen gebruiken .
Fortis is inderdaad duur: ik heb begin deze week hierover geinformeerd bij FortisLazy schreef: Een kennis zei me dat hij bij een Zwitserse bank betere wisselkoersen kreeg om dollars te kopen dan bij Fortis. Misschien ook iets dat goed kan zijn om te weten.
Groetjes!
bij BNPP F kan je een een dollar zichtrekening openen (is gratis), en het verschil tussen aan en verkoopprijs van dollar naar euro op een dollarrekening bedraagt 2%
Daarna naar keytrade gebeld en daar was het 1,4% ook op een gratis dollarrekening