Besparen algemeen
Re: Besparen algemeen
Zoals gezegd: de promotors van die groepsaankopen.
Er zit een merkelijk verschil of je een kleine als grote verbruiker bent en hier wordt alles op dezelfde hoop gesmeten.
Een 14 jaar geleden (bij opkomst van die aankopen) ook eens meegedaan, jaar nadien zelf in handen genomen en het verschil was zeer groot.
Maar wat ik doe is maandelijks verbruik noteren, zo heb ik reeds veel data en kan ik een makkelijk een gemiddeld jaarverbruik opgeven voor berekening. En dat gemiddeld jaarverbruik wijkt niet veel af of het nu een zachte of strenge winter is.
Nog iets, het is niet nodig dat elektriciteit en gas van dezelfde leverancier worden afgenomen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik ook meegedaan aan de groepsaankoop van VAB, die blijkbaar dezelfde was als Knack en West-Vlaanderen. Want mijn contract loopt tot eind maart, dus een vernieuwing dringt zich op.
Ik noteer ook elke maand mijn meterstanden, en mijn verbruik blijft redelijk stabiel. De laatste 2 jaar was het iets hoger door corona, maar als je als alleenstaande plots quasi alle dagen thuis bent, maakt dat wel een verschil tov alle dagen gaan werken.
Aangezien ik voor elektriciteit bij Ecopower zit, heb ik alleen meegedaan voor gas.
Ondanks alle berichten op FB en bij De Inspecteur over duurdere tarieven in het aanbod, kan ik voor mijn situatie geen beter tarief vinden. Of ik nu kijk via aanbieders.be, mijnenergie.be of de V-test van de Vreg.
Momenteel zit ik bij Mega, al enkele jaren trouwens, en buiten een onaangekondigde verhoging van de voorschotfactuur in het najaar (november ?), heb ik er eigenlijk nog niets mee tegengekomen. In januari hebben ze me terug een verhoging voorgesteld, doch deze heb ik geweigerd. En dat werd zonder lastig doen aanvaard.
Half maart wijzigen de tarieven blijkbaar opnieuw, en dan zal ik nog eens kijken. Eventueel teken ik in op hun aanbod, en over enkele maanden, als er ergens een betere optie is, kan ik nog veranderen. Het voordeel van het groepstarief is dat er geen vaste jaarlijkse kost wordt aangerekend.
Ik noteer ook elke maand mijn meterstanden, en mijn verbruik blijft redelijk stabiel. De laatste 2 jaar was het iets hoger door corona, maar als je als alleenstaande plots quasi alle dagen thuis bent, maakt dat wel een verschil tov alle dagen gaan werken.
Aangezien ik voor elektriciteit bij Ecopower zit, heb ik alleen meegedaan voor gas.
Ondanks alle berichten op FB en bij De Inspecteur over duurdere tarieven in het aanbod, kan ik voor mijn situatie geen beter tarief vinden. Of ik nu kijk via aanbieders.be, mijnenergie.be of de V-test van de Vreg.
Momenteel zit ik bij Mega, al enkele jaren trouwens, en buiten een onaangekondigde verhoging van de voorschotfactuur in het najaar (november ?), heb ik er eigenlijk nog niets mee tegengekomen. In januari hebben ze me terug een verhoging voorgesteld, doch deze heb ik geweigerd. En dat werd zonder lastig doen aanvaard.
Half maart wijzigen de tarieven blijkbaar opnieuw, en dan zal ik nog eens kijken. Eventueel teken ik in op hun aanbod, en over enkele maanden, als er ergens een betere optie is, kan ik nog veranderen. Het voordeel van het groepstarief is dat er geen vaste jaarlijkse kost wordt aangerekend.
Heb een WP L/L (airco) laten samenstellen in functie voor verwarmen omdat de meeste zijn ontworpen voor koelen.
Is een overgedimensioneerde WP die moduleerdend werkt met binnen fan op stilte modus (50% lager dan stand 1)
Is een overgedimensioneerde WP die moduleerdend werkt met binnen fan op stilte modus (50% lager dan stand 1)
Geen idee of het hier al ergens geschreven werd maar internet start van proximus verandert van naam en wordt goedkoper vanaf mei.
25 euro ipv 27,5 euro.
25 euro ipv 27,5 euro.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik heb internet Start. Mijn abonnement daalt in prijs.
Ik zal hier op Spaargids niet de enige zijn.
Andere formules stijgen : niet mijn probleem. Bij Telenet stijgt het ook elk jaar.
Ik zal hier op Spaargids niet de enige zijn.
Andere formules stijgen : niet mijn probleem. Bij Telenet stijgt het ook elk jaar.
Beste,
Ik heb het niet meteen teruggevonden, maar levert het iets op als je full-time van thuis hebt moeten werken (indienen van onkosten bij de belasting e.d)? Is het de moeite om dit allemaal te berekenen t.o.v. het forfaitair bedrag?
Ik heb het niet meteen teruggevonden, maar levert het iets op als je full-time van thuis hebt moeten werken (indienen van onkosten bij de belasting e.d)? Is het de moeite om dit allemaal te berekenen t.o.v. het forfaitair bedrag?
Scarlet Trio Pack blijft ook hetzelfde in prijs 40€ (dus eigenlijk voor internet + digicorder & TV)
Je kan op de aanslagbiljet personenbelasting het forfaitbedrag terugvinden. Probeer dan eens je mogelijke kosten samen te tellen en te rekenen, maar meestal is de forfait toch gul en hoger dan je kosten zelf te bewijzen; zeker als je altijd thuis hebt gewerkt.
Nee hoor, er zijn bedrijven die de km-vergoeding gewoon door blijven betalen. 

Bedankt voor uw reactie.

Niet vergeten ook dat je kosten openbaar vervoer niet langer vrijgesteld zijn (in combinatie met forfait mag je die vrijstellen). Zonder forfait moet de som van "openbaar vervoerkosten + andere kosten" > forfait.