Besparen op verwarming, poll
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Besparen op verwarming, poll
https://www.hln.be/geld/terug-naar-kant ... ~a0b218ce/
Bij ons is het net omgekeerd, verplicht minimum 2 dagen naar kantoor.
Mij mogen ze met plezier een hele week laten thuiswerken, maar mag niet.
Bij ons is het net omgekeerd, verplicht minimum 2 dagen naar kantoor.
Mij mogen ze met plezier een hele week laten thuiswerken, maar mag niet.
Ik ken een bedrijf waar ze tijdens Covid nogal wat mensen 'laten gaan' hebben, nu ineens terug booming business .. en ze hebben al elke dag bureaus tekort.
Afschaffen van thuiswerk is niet iets dat ze daar gaan doen.
Afschaffen van thuiswerk is niet iets dat ze daar gaan doen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ikzelf werk liefst zo weinig mogelijk thuis maar dat is niet om mijn verwarmingskosten te besparen want die heb ik nauwelijks. 

-
- Newbie
- Contacteer:
Hier de maatregelen die wij gaan nemen:
CV niet hoger dan 19°C.
Extra bijverwarmen met petroliumkachel (vooral tussenseizoenen en ochtenden => sneller opwarmen).
Trui en pijama aan 's avonds.
Dekens in de zetel woonkamer.
Extra aandacht voor slaapverbruikers.
Laatste spaarlampen vervangen door ledlampen.
Minder douchen.
Warm water koken (op gas) = eerst laten koken met waterkoker.
Meer koken met éénpansgerechten.
We hebben onze oude koelkast vervangen.
Thuiswerk minstens 3/2. Met de wagen naar het werk kost meer geld.
We hebben helaas geen geld voor zonnepanelen, warmtepomp etc. Hopelijk later.
Onze woning is wel geïsoleerd maar niet ideaal. Dak is best geïsoleerd (22cm). Muren 8cm. Vloer is niet geïsoleerd. Overal dubbel glas en PVC ramen.
CV niet hoger dan 19°C.
Extra bijverwarmen met petroliumkachel (vooral tussenseizoenen en ochtenden => sneller opwarmen).
Trui en pijama aan 's avonds.
Dekens in de zetel woonkamer.
Extra aandacht voor slaapverbruikers.
Laatste spaarlampen vervangen door ledlampen.
Minder douchen.
Warm water koken (op gas) = eerst laten koken met waterkoker.
Meer koken met éénpansgerechten.
We hebben onze oude koelkast vervangen.
Thuiswerk minstens 3/2. Met de wagen naar het werk kost meer geld.
We hebben helaas geen geld voor zonnepanelen, warmtepomp etc. Hopelijk later.
Onze woning is wel geïsoleerd maar niet ideaal. Dak is best geïsoleerd (22cm). Muren 8cm. Vloer is niet geïsoleerd. Overal dubbel glas en PVC ramen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Even dit quoten zodat mondeo17 een notificatie krijgt. Mag wel wat meer actief zijn dat 1 post per jaar.
Om "newbie" mondeo17 toch enigszins bij te treden ... misschien moeten we het eens vragen aan vlaamse_journalist/Brecht hoe het zit ?PinkPanther1970 schreef: ↑19 september 2022, 09:09 Goed samengevat. Wat me het meeste stoort, is dat we geen journalist meer hebben de naam waardig. Waar is de tijd dat een journalist nog kritische vragen durfde stellen aan die hele kaste? Zijn ze te dom geworden, krijgen ze iets onder tafel of worden ze afgedreigd?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 september 2022, 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Neem je dan ook een emmer (of een sluitbare plastieken zak, kan je beter wegmoffelen, is misschien wat minder per keer dan een emmer, maar als je dat dagelijks doet, zal dat wel kunnen tellen, en als ze u pakken kan je nog altijd zeggen dat het je stoma is) mee om het water (niet per se van het toilet, er zal wellicht ook wel een lavabo met kraantje met proper water zijn) te recupereren ?Brembos schreef: ↑20 september 2022, 08:43 Ik bezoek dagelijks de goed verwarmde bibliotheek recht tegenover mijn deur om kranten en tijdschriften te lezen in een goed verwarmde omgeving. Dit bespaart me een duur kranten en tijdschriften abonnement en ik kan dit combineren met een bezoek aan het toilet.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 20 september 2022, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3 ... elefoon-op
Urine zuiveren naar drinkwater en er je telefoon mee opladen.
Urine zuiveren naar drinkwater en er je telefoon mee opladen.
Kheb me met bovenstaande liggen kapot lachenBrembos schreef: ↑Vandaag 08:43
Ik bezoek dagelijks de goed verwarmde bibliotheek recht tegenover mijn deur om kranten en tijdschriften te lezen in een goed verwarmde omgeving. Dit bespaart me een duur kranten en tijdschriften abonnement en ik kan dit combineren met een bezoek aan het toilet.
Neem je dan ook een emmer (of een sluitbare plastieken zak, kan je beter wegmoffelen, is wat misschien wat minder per keer dan een emmer, maar als je dat dagelijks doet, zal dat wel kunnen tellen, en als ze u pakken kan je nog altijd zeggen dat het je stoma is) mee om het water (niet per se van het toilet, er zal wellicht ook wel een lavabo met kraantje met proper water zijn) te recupereren ?
Je kan nog een stap verder gaan En verhuizen naar een gebied dicht tegen de evenaar ... daar heb je de optie voor je klimaat te kiezen...aka elke 100m hoger is +- 1graad kouder 100m lager 1 graad warmer....spoiler het klimaat daar verandert praktishe weinig dus nooit meer stoken + je kan je nu klasificeren als ras echte groene jongen....bijkomende bonus een huis kost er minder dan een garage in ontwikkelingsland Belgie.Belasting laag en de vrouwtjes gretig feminisme is er nog geen ziekte ....groeiende bevolking dus een woonomgeving die leeft met een jonge bevolking vol positieve energie.
Hier deze ochtend de eerste keer deze herfst verwarmd met de airco.
Binnen 17 graden, buiten 10.
Voor binnen werd het nodig, voor buiten nog goed mogelijk.
Binnen 17 graden, buiten 10.
Voor binnen werd het nodig, voor buiten nog goed mogelijk.
Woon je tussenin op appartement, zet verwarming op 18 Gr.
Uw boven, onder en zij buren verwarmen 20 of 21 gr, wel ze verwarmen samen uw appartement.
Kou trekt altijd warmte aan.
Uw boven, onder en zij buren verwarmen 20 of 21 gr, wel ze verwarmen samen uw appartement.
Kou trekt altijd warmte aan.
Hier nog steeds 20.5 graden ondanks enkele frissere nachten. Ik neem wekelijks de tellerstanden op en heb de afgelopen 7 dagen 0.00 m3 aardgas verbruikt. Ik vind het al bij al wel leuk om eens maximaal te besparen alhoewel het financieel niet echt nodig is. Voor de koudere wintermaanden denk ik er aan om met een bevriende vrachtwagenchauffeur mee te rijden naar Spane om daar een tijdje te overwinteren. Fiets kan dan ook mee.
Deze ochtend voor het eerst 'slechts' 20,5° in huis, normaal kunnen we nog wel een week verder zonder de verwarming. Tenzij mijn vrouw er natuurlijk anders over beslist 

-
- Newbie
- Contacteer:
Niet helemaal juist. Je gaat minder warmte verliezen maar de warmte die je van je buur ontvangt is afhankelijk van de samenstelling van de scheidingswand. (dikte, type materiaal en daarvan de lambdawaarden). Als het appartement geïsoleerd is volgens de geldende normen, dan zal je inderdaad de temp lager kunnen zetten maar je zal geen tot zeer weinig warmteverlies hebben naar je gebuur (of omgekeerd).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hier nog steeds niet nodig. Voorlopig loop ik nog altijd met een tshirt door het appartement 

Beiden richting werk hier.
Mijn madam wou de thermostaat op 18 laten staan voor de "plantjes". Daar werd ik dus knetter van.
Mijn madam wou de thermostaat op 18 laten staan voor de "plantjes". Daar werd ik dus knetter van.