Besparing groepsaankoop elektrische wagens
-
spaarzoeker
- Newbie

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 aug 2010
- Contacteer:
Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Wat is het voordeel van deze groepsaankoop die de overheid organiseert?
Ik zie dat je € 907 korting kan krijgen bij de NISSAN LEAF bij deze groepsaankoop.
Pas ben ik bij een NISSAN dealer geweest en daar kreeg ik € 3800 korting op een NISSAN LEAF zonder dat ik daar over heb moeten onderhandelen. Dus bij deze wagen ben je duurder uit met deze groepsaankoop.
Ik zie dat je € 907 korting kan krijgen bij de NISSAN LEAF bij deze groepsaankoop.
Pas ben ik bij een NISSAN dealer geweest en daar kreeg ik € 3800 korting op een NISSAN LEAF zonder dat ik daar over heb moeten onderhandelen. Dus bij deze wagen ben je duurder uit met deze groepsaankoop.
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
op vtm was toch ook te horen dat er ergens in niet klopte, tot grote ontevredenheid van de organisator
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
"""""De overnamepremie: bij aankoop van een Nissan LEAF, tussen 01/01/2019 en 31/01/2019 biedt Nissan u een overnamepremie tot € 1.000 voor uw huidige wagen, op basis van de Federauto tarieven. Contacteer uw Nissan-concessiehouder voor meer informatie omtrent de eventuele overnameprijs van uw wagen.
(2) Vlaamse Regering Zero Emissie Bonus: voor particulieren die in Vlaanderen gedomicilieerd zijn voorziet de Vlaamse Regering bij aankoop van een nieuwe Nissan 100 % elektrisch een premie van een variabel bedrag, afhankelijk van de aanbevolen catalogusprijs. Deze bonus is afhankelijk van de nog beschikbare overheidsbegroting. Ieder natuurlijk persoon heeft recht op maximaal één premie. Info en voorwaarden op de website van de Vlaamse regering.
(3) De gratis wallbox is exclusief plaatsings- en keuringskosten."""""" (Bron : Nissan.be)
<<< Dit is wat je krijgt op de Nissan website, al voor je naar de dealer gaat.
Overnamepremie op je auto : allemaal goed als je een over te nemen auto hebt en als ze daar dan in totaal een goede prijs voor geven. Niets + 1000 euro is mager als je auto drie jaar oud is en er niets aan mankeert.
De Zero emissie bonus is een premie van 'Vlaanderen' en niet van Nissan.
Gratis wallbox krijg je ook, als je wil...
Geen idee hoe de garagist van spaarzoeker tot zijn prijs gekomen is en of die bovenstaande premies niet gewoon samengerekend waren. Dan zou ik het geen korting noemen, maar garagisten zijn vaak minder oplettend met de woorden die ze gebruiken (vooral als het in hun voordeel is).
Volgens de Autogids is de officiele prijs van het basismodel 36940 euro.
De actieprijs is volgens de website van Nissan 1000 euro minder. Welke 1000 euro ? Die van de overnamepremie ?
(2) Vlaamse Regering Zero Emissie Bonus: voor particulieren die in Vlaanderen gedomicilieerd zijn voorziet de Vlaamse Regering bij aankoop van een nieuwe Nissan 100 % elektrisch een premie van een variabel bedrag, afhankelijk van de aanbevolen catalogusprijs. Deze bonus is afhankelijk van de nog beschikbare overheidsbegroting. Ieder natuurlijk persoon heeft recht op maximaal één premie. Info en voorwaarden op de website van de Vlaamse regering.
(3) De gratis wallbox is exclusief plaatsings- en keuringskosten."""""" (Bron : Nissan.be)
<<< Dit is wat je krijgt op de Nissan website, al voor je naar de dealer gaat.
Overnamepremie op je auto : allemaal goed als je een over te nemen auto hebt en als ze daar dan in totaal een goede prijs voor geven. Niets + 1000 euro is mager als je auto drie jaar oud is en er niets aan mankeert.
De Zero emissie bonus is een premie van 'Vlaanderen' en niet van Nissan.
Gratis wallbox krijg je ook, als je wil...
Geen idee hoe de garagist van spaarzoeker tot zijn prijs gekomen is en of die bovenstaande premies niet gewoon samengerekend waren. Dan zou ik het geen korting noemen, maar garagisten zijn vaak minder oplettend met de woorden die ze gebruiken (vooral als het in hun voordeel is).
Volgens de Autogids is de officiele prijs van het basismodel 36940 euro.
De actieprijs is volgens de website van Nissan 1000 euro minder. Welke 1000 euro ? Die van de overnamepremie ?
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
De meeste betaalbare auto's kosten tussen 8000 en 15000 euro. Voor een electrische auto is dat 25000 tot 80000 euro. Das jan met de pet zal nooit een el auto kunnen kopen
-
spaarzoeker
- Newbie

- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 aug 2010
- Contacteer:
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
@haelewyn
de korting was op de catalogusprijs (zonder overname, wallbox en premie overheid).
De prijzen op de website zijn adviesprijzen.
de korting was op de catalogusprijs (zonder overname, wallbox en premie overheid).
De prijzen op de website zijn adviesprijzen.
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Binnen een jaar of tien zal Jan met de pet geen benzine of diesel auto meer willen wegens onbetaalbare taksen op brandstoffen.
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
De olielobby wereldwijd houdt dat nog wel even tegen. Heb je al ooit eens een bericht gehoord dat saudi-arabie of venezuela of mexico stopt met olie oppompen of verminderen? Nee! Die blijven pompen en zich in olie wentelen, en liggen niet wakker van een trutke-de-wever die hier wat ligt te bleiren op straat!
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Als je kijkt naar hybrides of auto's op LPG / CNG ...
De hybrides zijn nu eerder in overaanbod, heb ik de indruk. En gaan weg voor een lagere restwaarde dan de kopers eerst hadden gedacht.
LPG : pffffff... voor- en nadeel in één auto.
CNG : de eerste CNG's gaan voor mijn part geen spectaculaire prijs meer. Misschien dat ik daarover tegenwind krijg van eigenaars en believers.. ?
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Kan zijn, maar het zijn niet de olie baronnen die bepalen hoeveel taks wij op brandstof betalen, dat zijn onze politiekers en die gaan hun kar achter de klimaat mars hangen om zieltjes te winnen. Resultaat gaat zijn dat er weer een reeks taksen wordt uitgevonden en dat brandstof duurder wordt.brt3 schreef: ↑26 januari 2019, 18:52 De olielobby wereldwijd houdt dat nog wel even tegen. Heb je al ooit eens een bericht gehoord dat saudi-arabie of venezuela of mexico stopt met olie oppompen of verminderen? Nee! Die blijven pompen en zich in olie wentelen, en liggen niet wakker van een trutke-de-wever die hier wat ligt te bleiren op straat!
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
De industrie in het algemeen en het bedrijfsleven in Vlaanderen waren nochtans in deze regering voorzien van sympathisanten.
Of ze echt iets gaan DOEN aan het klimaat is de vraag.
Misschien blijft het bij beloftes, interesse, handjes schudden...
We dronken een glas, we piesten een plas, we lieten de zaak zoals ze was.
Misschien zijn de laatste betogingen gratis reclame voor GROEN voor de komende verkiezingen ?
Of ze echt iets gaan DOEN aan het klimaat is de vraag.
Misschien blijft het bij beloftes, interesse, handjes schudden...
We dronken een glas, we piesten een plas, we lieten de zaak zoals ze was.
Misschien zijn de laatste betogingen gratis reclame voor GROEN voor de komende verkiezingen ?
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
En wegens de lagere onderhoudskosten. En wegens de tegen dan kleiner geworden kloof in aanschafprijs. En wegens het veelal grotere rijcomfort. En wegens het gemak van thuis kunnen opladen. En wegens de beter uitgebouwde laadinfrastructuur. Etc.
Als brandstofkost (zuivere energiekost + taks) de voornaamste drijfveer van koopgedrag was, reed Vlaanderen al lang op CNG. Toch blijft dat een marginaal fenomeen. Mensen kopen vooral met het hart (wat de boer niet kent...).
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Deze boer heeft al eens de rekening gemaakt voor cng.
Met 10.000 km per jaar was het niet de moeite waard om het te hebben.
Er zijn nogal wat auto's die nog minder km afleggen.
Cng.... toegevoegd aan een benzinemotor is altijd storingsgevoeliger.
Af fabriek wil niet zeggen dat het allemaal perfect is.
Er zijn al heel veel miskleunen uit autofabrieken gekomen.
Er is een meerkost, beperkte infrastructuur om te tanken.
Niet voor iedereen weggelegd, dit goedje...
Met 10.000 km per jaar was het niet de moeite waard om het te hebben.
Er zijn nogal wat auto's die nog minder km afleggen.
Cng.... toegevoegd aan een benzinemotor is altijd storingsgevoeliger.
Af fabriek wil niet zeggen dat het allemaal perfect is.
Er zijn al heel veel miskleunen uit autofabrieken gekomen.
Er is een meerkost, beperkte infrastructuur om te tanken.
Niet voor iedereen weggelegd, dit goedje...
-
anonymous
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
5 auto's op lpg al gehad. Momenteel 172000 km and counting met een Opel Zafira op lpg.
Tank hangt onder de auto dus geen plaatsverlies. Rond de 20 euro om 500 km te rijden.
Ik ondervind bitter weinig nadelen en als die er al zijn ben je ze onmiddellijk vergeten wanneer je uw tank vult.
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
1 auto op lpg gehad...
Door veranderende wetgeving en keuring (kwam er anders niet door), storingen in het systeem, toch niet optimaal tevreden over het kostenplaatje. De installatie kwam van een goede installateur. .. geen boer uit de buurt.
De motor werd erg heet tijdens filerijden, dat merkte je gewoon. De combinatie file en lpg, zeker in de zomer, maakte het koelsysteem van de auto niet meer doeltreffend genoeg (opel).
De auto zelf had nogal veel problemen en ik was het zo beu dat ik hem op 5 jaar en 135.000 km verkocht heb voor schroot en wisselstukken, naar aanleiding van een kapotte koppakking.
De tank zat nog in de koffer en bij (nog niet eens 100 procent) volledige belading van personen en bagage botste de vering tegen zijn eindpunt. Niet plezant.. De LPG installatie in de koffer woog natuurlijk ook nog extra door en hielp om dat effect te versterken.
Een kameraad met een Mitsubishi heeft op ongeveer 300.000 km twee motoren versleten. Telkens reed dat ding minder goed of niet meer op LPG maar op benzine nog altijd goed. Wel met het nodige olieverbruik en dat was de reden om zijn tweede motor ook op te geven en de auto weg te doen. Ik beweer niet dat hij meer kilometers uit die auto had gehaald als hij enkel op benzine reed. Hij reed zeer vaak autosnelweg..
Ik zie wel vaker dat motoren met veel kilometers moeilijkheden gaan hebben met LPG maar niet met benzine. Op die tijd heb je de installatie er wel al dik uit gehaald en als de fout bij de LPG installatie ligt kan het ook nog wel hersteld worden zonder de kost van een nieuwe complete installatie.
Voor mijn huidige auto heb ik ook gekeken voor lpg maar de installatie zou ik pas terugverdiend hebben na 6 jaar. Als ik 20.000 of meer km per jaar zou doen had ik het wel opnieuw gekocht.
Cng zou ik ook overwegen maar er is geen kit beschikbaar voor mijn auto en de installatie is duurder.
Gezien de ombouwkost niet bekend is kan ik geen omslagpunt berekenen.
Met dezelfde kost als voor andere modellen was er ook een resultaat in de orde van die voor lpg.
Met 10.000 km per jaar zou cng voor mij slecht uitkomen, vind ik.
Ik wil ook vooral een auto van mijn keuze kopen en die ombouwen op gas. Ik wil niet een auto kopen waar cng beschikbaar voor is als uitgangspunt.
FlatTwin : ik twijfel niet aan jouw keuze en dat die voor jou de beste is. Maar op mijn auto moet bv een ander systeem worden ingebouwd waar nog altijd, blijvend / constant benzine wordt geinjecteerd, niet enkel bij opstart. Dat is ook weer nadelig voor het rendement.
Ongeveer 1 liter benzine per 100 km zou dat zijn en dat is nog altijd 7 a 8 euro extra op een tankbeurt na 500 km.
Door veranderende wetgeving en keuring (kwam er anders niet door), storingen in het systeem, toch niet optimaal tevreden over het kostenplaatje. De installatie kwam van een goede installateur. .. geen boer uit de buurt.
De motor werd erg heet tijdens filerijden, dat merkte je gewoon. De combinatie file en lpg, zeker in de zomer, maakte het koelsysteem van de auto niet meer doeltreffend genoeg (opel).
De auto zelf had nogal veel problemen en ik was het zo beu dat ik hem op 5 jaar en 135.000 km verkocht heb voor schroot en wisselstukken, naar aanleiding van een kapotte koppakking.
De tank zat nog in de koffer en bij (nog niet eens 100 procent) volledige belading van personen en bagage botste de vering tegen zijn eindpunt. Niet plezant.. De LPG installatie in de koffer woog natuurlijk ook nog extra door en hielp om dat effect te versterken.
Een kameraad met een Mitsubishi heeft op ongeveer 300.000 km twee motoren versleten. Telkens reed dat ding minder goed of niet meer op LPG maar op benzine nog altijd goed. Wel met het nodige olieverbruik en dat was de reden om zijn tweede motor ook op te geven en de auto weg te doen. Ik beweer niet dat hij meer kilometers uit die auto had gehaald als hij enkel op benzine reed. Hij reed zeer vaak autosnelweg..
Ik zie wel vaker dat motoren met veel kilometers moeilijkheden gaan hebben met LPG maar niet met benzine. Op die tijd heb je de installatie er wel al dik uit gehaald en als de fout bij de LPG installatie ligt kan het ook nog wel hersteld worden zonder de kost van een nieuwe complete installatie.
Voor mijn huidige auto heb ik ook gekeken voor lpg maar de installatie zou ik pas terugverdiend hebben na 6 jaar. Als ik 20.000 of meer km per jaar zou doen had ik het wel opnieuw gekocht.
Cng zou ik ook overwegen maar er is geen kit beschikbaar voor mijn auto en de installatie is duurder.
Gezien de ombouwkost niet bekend is kan ik geen omslagpunt berekenen.
Met dezelfde kost als voor andere modellen was er ook een resultaat in de orde van die voor lpg.
Met 10.000 km per jaar zou cng voor mij slecht uitkomen, vind ik.
Ik wil ook vooral een auto van mijn keuze kopen en die ombouwen op gas. Ik wil niet een auto kopen waar cng beschikbaar voor is als uitgangspunt.
FlatTwin : ik twijfel niet aan jouw keuze en dat die voor jou de beste is. Maar op mijn auto moet bv een ander systeem worden ingebouwd waar nog altijd, blijvend / constant benzine wordt geinjecteerd, niet enkel bij opstart. Dat is ook weer nadelig voor het rendement.
Ongeveer 1 liter benzine per 100 km zou dat zijn en dat is nog altijd 7 a 8 euro extra op een tankbeurt na 500 km.




