bestaande lening overdragen op nieuwe woning
TIP
bestaande lening overdragen op nieuwe woning
Ik las nu toevallig op een site ivm lening en aankopen van een nieuwe woning het volgende:
Is dit correct? Het houdt mij namelijk al een hele tijd tegen om een nieuwe woning te zoeken omdat het mij zo een gedoe lijkt. Ik dacht dat men de huidige lening eerst altijd moest afbetalen dmv een overbruggingskrediet en men sowieso voor een nieuwe woning dan een nieuwe lening aan te gaan (behalve bij een pandwissel maar dan moet je echt op dezelfde dag verkopen en kopen). Maar kan je gewoon een nieuwe woning kopen en dan de bestaande lening overzetten op de nieuwe woonst?In principe heeft men in deze situatie de keuze tussen de hypotheek overdragen op de nieuwe woonst die men zou kopen, dan wel de woonlening vervroegd aflossen.
Re: bestaande lening overdragen op nieuwe woning
Ben ook benieuwd
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Denk dat er geen enkel probleem is dat een bank de lening overzet op de nieuwe woonst.
Er zullen uiteraard wel kosten aan verbonden zijn van hypotheekinschrijving en schatting van het nieuwe pand.
Bij verkoop van het oude pand zal u ook voorafgaand handlichting moeten doen, zodat er vrij en onbelast kan verkocht worden. Best info vragen aan notaris en de bank.
Er zullen uiteraard wel kosten aan verbonden zijn van hypotheekinschrijving en schatting van het nieuwe pand.
Bij verkoop van het oude pand zal u ook voorafgaand handlichting moeten doen, zodat er vrij en onbelast kan verkocht worden. Best info vragen aan notaris en de bank.
-
- Full Member
- Contacteer:
U beschrijft een pandwissel ?
Van een pandwissel had ik al gehoord. Dat betekent dat je op dezelfde dag bij de notaris de verkoop van je huidige woning en de aankoop van je nieuwe woning regelt, als ik mij niet vergis?
Ik zou graag een nieuwe woning kopen (ooit) en er eerst kunnen intrekken alvorens mijn oude woning dan te koop te zetten. Mijn vraag is dus eigenlijk of je in dat geval ook de lening van de oude woning op de nieuwe kan overzetten.
Zoals ik al eerder melde kan je dit beter als informatieve vraag aan de bank vragen waar je je lening hebt lopen.Die kennen je dossier enz. Hier gaat niemand je daar een juist en 100% betrouwbaar antwoord op kunnen geven.Nightwolf schreef: ↑21 augustus 2019, 08:21Van een pandwissel had ik al gehoord. Dat betekent dat je op dezelfde dag bij de notaris de verkoop van je huidige woning en de aankoop van je nieuwe woning regelt, als ik mij niet vergis?
Ik zou graag een nieuwe woning kopen (ooit) en er eerst kunnen intrekken alvorens mijn oude woning dan te koop te zetten. Mijn vraag is dus eigenlijk of je in dat geval ook de lening van de oude woning op de nieuwe kan overzetten.