Betaaltickets?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Ray_Johnson
- Newbie

- Contacteer:
Betaaltickets?
Hallo,
Misschien een beetje een 'afwijkende' vraag hier.
Heeft er iemand ervaring met betaaltickets (of betaalkaarten, ik weet niet wat de gangbare benaming is) zoals NeoSurf, Cashlib, enz..?
Ik vernam vandaag pas over het bestaan daarvan. Er zijn verschillende systemen. Welk is het meest gangbare?
Lijkt me op zich wel een veilige manier om op het internet iets aan te kopen vermits je geen persoonlijke gegevens vrijgeeft.
Alvast bedankt voor uw input!
Misschien een beetje een 'afwijkende' vraag hier.
Heeft er iemand ervaring met betaaltickets (of betaalkaarten, ik weet niet wat de gangbare benaming is) zoals NeoSurf, Cashlib, enz..?
Ik vernam vandaag pas over het bestaan daarvan. Er zijn verschillende systemen. Welk is het meest gangbare?
Lijkt me op zich wel een veilige manier om op het internet iets aan te kopen vermits je geen persoonlijke gegevens vrijgeeft.
Alvast bedankt voor uw input!
Re: Betaaltickets?
Welke persoonlijke gegevens wil je niet vrijgeven? Iets anoniem op internet kopen gaat niet. Je moet altijd je naam en adres invullen. Ben je bang voor kredietkaartfraude, neem dan een prepaid kaart van je bank waarop je op het ogenblik van de aankoop enkel het bedrag zet dat je wil uitgeven.
Laatst gewijzigd door Yaris op 24 september 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niet alles wat je koopt via internet wordt om te beginnen al opgestuurd naar waar dan ook. Er bestaat geen algemeen verbod op het anoniem verhandelen van goederen of diensten via het internet. De online handel is ruimer dan bol.com, Torfs, Zalando en eBay. Het risico ligt niet bij de integriteit van de aanbieders van de vouchers, wel in de legaliteit van de markten die ze bedienen. Want de kosten om vouchers te aanvaarden zijn waarschijnlijk veel hoger dan bij de meer courante betaalmiddelen, dus die worden enkel aanvaard door handelaars die anders een bepaalde klantenmarkt niet zouden kunnen bedienen. En de 1% die uit principiële privacy-redenen anoniem wil betalen voor legale goederen of diensten die hij of zij anders niet zou kopen, zijn cover voor de 99% die illegale goederen of diensten wil kopen op een zo moeilijk mogelijk te traceren manier.
Laatst gewijzigd door Kumquat op 24 september 2020, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ray_Johnson
- Newbie

- Contacteer:
Ik koop regelmatig op internet met VISA. Dus het is niet zo dat ik super-achterdochtig ben of zo. Maar met bvb NeoSurf kun je een 'ticket' kopen, ofwel online (waarbij je dus een 'klassieke' internetaankoop doet met bvb VISA, dus geen 'vooruitgang'), ofwel in een lokaal krantenwinkeltje, treinstation, of een ander verkooppunt, waarbij je dan kunt betalen hoe je wilt. Ook met cash.
Op het ticket dat je koopt, staat dan een 10-cijferige code. Die code op zich volstaat om te betalen. Dus die zou je naar iemand kunnen sturen op eender welke manier.
Lijkt me bvb een mogelijke manier om oplichting op tweedehandssites te voorkomen ...
Ik zeg niet dat dit zaligmakend is, maar ik hoorde pas vandaag van het bestaan daarvan. Er zijn zo verschillende systemen, dus ik vroeg me af of er eentje bij is, dat eruit springt om over afzienbare tijd een 'standaard' te kunnen worden..
Groeten
Die dingen bestaan al zeker 10 jaar, en geen een ervan is ondertussen "standaard" geworden. Het is een marginaal fenomeen voor marginale transacties door marginale lieden (en 1% privacy-nerds).Ray_Johnson schreef: ↑24 september 2020, 12:56 Ik zeg niet dat dit zaligmakend is, maar ik hoorde pas vandaag van het bestaan daarvan. Er zijn zo verschillende systemen, dus ik vroeg me af of er eentje bij is, dat eruit springt om over afzienbare tijd een 'standaard' te kunnen worden..
-
Ray_Johnson
- Newbie

- Contacteer:
Als achtergrondinformatie....
Ik leerde over NeoSurf door een oplichter op Facebook ...
Een 'fake profiel' die me benaderde. Ik had meteen door dat het een oplichter was. Ik hou haar (waarschijnlijk 'hem') nu toch al een paar dagen aan den draai .. Momenteel denkt hij waarschijnlijk nog altijd bij zichzelf dat ik oerdom ben ...
Momenteel zit hij te wachten op mijn NeoSurf betaalcode ...

Ik leerde over NeoSurf door een oplichter op Facebook ...
Een 'fake profiel' die me benaderde. Ik had meteen door dat het een oplichter was. Ik hou haar (waarschijnlijk 'hem') nu toch al een paar dagen aan den draai .. Momenteel denkt hij waarschijnlijk nog altijd bij zichzelf dat ik oerdom ben ...
Momenteel zit hij te wachten op mijn NeoSurf betaalcode ...
-
Ray_Johnson
- Newbie

- Contacteer:
Nu ga ik weer eens iets heel politiek incorrect zeggen
. Als het iets is waar de kassier in de Colruyt in een Vlaamse provinciestad nog nooit van gehoord heeft, maar waar ze in een nachtwinkel in Antwerpen op reageren alsof ze er elke dag hopen van verkopen... dan wil ik er niets mee te maken hebben...
-
Ray_Johnson
- Newbie

- Contacteer:
-
anonymous9
Er zijn ook nadelen aan prepaid kaarten. Ik heb al meegemaakt dat ik een dienst kocht in de VSA. Er stond in grote letters op de site dat men binnen de week een 'refund' kon vragen. Toen ik dat dan deed weigerde men me terug te betalen. Ik won hierover advies in en er werd mij gezegd dat het een courante praktijk is in de VSA om geen 'refunds' te betalen als er betaald was met een prepaid kaart. Daar is daar niets onwettelijk aan.
In de V.S. is krediet krijgen ook een veel explicietere marker van sociale respectabiliteit dan hier. Wanneer een doorsnee Belg een kredietkaart heeft (in de praktijk meestal een charge card), is dat omdat dat de vorm is waarin de bank hem zijn MC/Visa aanbood, en die MC/Visa heeft hij nodig omdat zijn vertrouwde BC-kaart niet werkt buiten België, en Maestro ook niet overal. Prepaid, debit of credit zijn dan ook niet zo relevant, aangezien de meeste conservatief genoeg zijn om te beseffen dat op de poef leven niet opbrengt.
Dat wil niet zeggen dat een individuele Amerikaan een echte kredietkaart wil als bewuste sociale flex, echte kredietkaarten bieden namelijk veel meer voordelen/beschermingen t.a.v. prepaid/debit dan hier. Maar die voordelen hangen natuurlijk samen met het feit dat de maatschappij je als een beter mens beschouwt als je krediet kan krijgen, zodat je als erkenning betere voorwaarden krijgt. Bij een debit/prepaid-kaart zou je net zo goed goed verzekeringen/cashback kunnen krijgen, maar dat is daar heel zeldzaam omdat men vind dat het soort mensen dat geen echte kredietkaart kan krijgen geen beloningen verdient. Debit/prepaid is daar zo'n beetje het vagevuur tussen de "middle class" (wat gebruikt wordt als synoniem voor iedereen die niet arm is) en degenen die moeten zien te overleven in de informele economie.
Dat wil niet zeggen dat een individuele Amerikaan een echte kredietkaart wil als bewuste sociale flex, echte kredietkaarten bieden namelijk veel meer voordelen/beschermingen t.a.v. prepaid/debit dan hier. Maar die voordelen hangen natuurlijk samen met het feit dat de maatschappij je als een beter mens beschouwt als je krediet kan krijgen, zodat je als erkenning betere voorwaarden krijgt. Bij een debit/prepaid-kaart zou je net zo goed goed verzekeringen/cashback kunnen krijgen, maar dat is daar heel zeldzaam omdat men vind dat het soort mensen dat geen echte kredietkaart kan krijgen geen beloningen verdient. Debit/prepaid is daar zo'n beetje het vagevuur tussen de "middle class" (wat gebruikt wordt als synoniem voor iedereen die niet arm is) en degenen die moeten zien te overleven in de informele economie.