Betalen + geld afhalen buiten eurozone
Betalen + geld afhalen buiten eurozone
Ik heb eens zitten bekijken met welke kaarten ik het voordeligst kan betalen en geld afhalen in de VS. Ik heb hiervoor ook de tool kredietkaartkosten calculator op deze site gebruikt. Ik heb kaarten bij Deutsche Bank en Argenta en volgens deze calculator zou het voordeliger zijn om met de Visa van Argenta geld af te halen en te betalen. Bij Deutsche Bank staat er dan bij: "Binnenlandse betalingen in Euro: gratis; Afhaling in euro in de Europese Unie 1% (min 3 EUR, max 5 EUR), anders 1,50% (min 3 EUR, max 18 EUR) Wisselprovisie 1,50%".
Ik twijfel echter of dit wel klopt. Ik heb namelijk eerst ook op de sites van deze banken zitten kijken en op basis van die info denk ik dat het goedkoper is om met de mastercard van Deutsche Bank te betalen (gratis) en geld af te halen met de gewone bankkaart van Argenta (ook gratis). Klopt dit?
Dan heb ik ook nog iets gelezen in de recenste editie van het tijdschriftje van Deutsche Bank wat precies ook tegenstrijdig is met de info bij de kredietkaarten too én de tarieven op hun site:
"Met uw db Titaniumkaart betaalt u enkel de comissie van 1,5% per opname. Als u buiten de eurozone cash geld nodig hebt, raden wij u dus aan om het aantal verrichtingen zoveel mogelijk te beperken en liefst uw db Titanium kaart te gebruiken."
In de algemen tarieven van Deutsche Bank staat echter:
"kaartverrichtingen
• geldopvraging debetkaart gratis
• geldopvraging kredietkaart 1% (min 3 eur; max 5 eur)• betaling debetkaart gratis
• betaling kredietkaart gratis"
Dat is dus ook weer iets helemaal anders. Ik kan er eerlijk gezegd niet meer aan uit... Iemand van jullie misschien wel nog? Alvast bedankt voor de hulp!
Ik twijfel echter of dit wel klopt. Ik heb namelijk eerst ook op de sites van deze banken zitten kijken en op basis van die info denk ik dat het goedkoper is om met de mastercard van Deutsche Bank te betalen (gratis) en geld af te halen met de gewone bankkaart van Argenta (ook gratis). Klopt dit?
Dan heb ik ook nog iets gelezen in de recenste editie van het tijdschriftje van Deutsche Bank wat precies ook tegenstrijdig is met de info bij de kredietkaarten too én de tarieven op hun site:
"Met uw db Titaniumkaart betaalt u enkel de comissie van 1,5% per opname. Als u buiten de eurozone cash geld nodig hebt, raden wij u dus aan om het aantal verrichtingen zoveel mogelijk te beperken en liefst uw db Titanium kaart te gebruiken."
In de algemen tarieven van Deutsche Bank staat echter:
"kaartverrichtingen
• geldopvraging debetkaart gratis
• geldopvraging kredietkaart 1% (min 3 eur; max 5 eur)• betaling debetkaart gratis
• betaling kredietkaart gratis"
Dat is dus ook weer iets helemaal anders. Ik kan er eerlijk gezegd niet meer aan uit... Iemand van jullie misschien wel nog? Alvast bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door Centiempje83 op 12 juli 2009, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Betalen + geld afhalen buiten eurozone
Voor mijn laatste (maart 09) vakantie buiten de eurozone heb ik eerst navraag gedaan bij de verschillende banken waarvan ik en mijn man betaalkaarten hebben (kbc, ing, keytrade, argenta).
Conclusie : sinds met de Argenta-visakaart het opnemen van geld niet meer gratis is, was de goedkoopste manier :
Geldophalingen aan ATM : met gewone bankkaart van Argenta : gratis.
Betalingen in hotels, restaurants, winkels, tax-free luchthavens, excursie-boekingen enz..., met Visa van Argenta : 1% wisselkoerscommissie.
Conclusie : sinds met de Argenta-visakaart het opnemen van geld niet meer gratis is, was de goedkoopste manier :
Geldophalingen aan ATM : met gewone bankkaart van Argenta : gratis.
Betalingen in hotels, restaurants, winkels, tax-free luchthavens, excursie-boekingen enz..., met Visa van Argenta : 1% wisselkoerscommissie.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 14 juli 2009, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Naar de helpdesk gebeld van Deutsche Bank en daar bevestigen ze de info die de calculator van deze site geeft: 1,5 % + 1,5% kosten dus voor afhalingen met de titaniumkaart. Wat ze in hun boekske schrijven of wat op hun eigen site staat klopt dus blijkbaar niet...
Geloven of niet, maar in mijn ervaring is de Titaniumkaart van Deutsche supergoedkoop:
- betaling Canada: exacte wisselkoers (geen marge)
- geldafhaling Canada: exacte wisselkoers (geen marge), gewoon 1.5% kosten
Hoe ben ik tot deze conclusie gekomen? Gewoon de intraday wisselkoers vergelijken met wat Deutsche mij aanrekent.
Rekenen andere banken/kaarten in de praktijk ook geen wisselkoersprovisie aan?
- betaling Canada: exacte wisselkoers (geen marge)
- geldafhaling Canada: exacte wisselkoers (geen marge), gewoon 1.5% kosten
Hoe ben ik tot deze conclusie gekomen? Gewoon de intraday wisselkoers vergelijken met wat Deutsche mij aanrekent.
Rekenen andere banken/kaarten in de praktijk ook geen wisselkoersprovisie aan?
Hallo,
Ik vertrek binnenkort voor een maand naar Indonesië en zou daar ter plaatse geld afhalen i.p.v. alles cash of in TC mee te nemen. Ik schat zo tussen de 500 à 1000 euro nodig te hebben en zou die in 2 keer opnemen.
Wat is de goedkoopste oplossing als ik beschik over:
Ik vertrek binnenkort voor een maand naar Indonesië en zou daar ter plaatse geld afhalen i.p.v. alles cash of in TC mee te nemen. Ik schat zo tussen de 500 à 1000 euro nodig te hebben en zou die in 2 keer opnemen.
Wat is de goedkoopste oplossing als ik beschik over:
- Argenta Maestro
- DB MasterCard Titanium
- Fortis Maestro
- Fortis Visa Classic
heeft u onze kredietkaart kosten calculator al geprobeerd?
https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... lator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/krediet ... lator.html" onclick="window.open(this.href);return false;