Betrouwbare bank (?)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Betrouwbare bank (?)
Dat is ook zo, als ik een overschrijving doe van mijn BNPPF rekening naar mijn KBC rekening en Belfius rekening staan die bedragen al de volgende dag op die rekeningen, bij KBC gebeurt dat een aantal uren later dan bij Belfius, op voorwaarde dat ik die overschrijvingen 's morgens of in de vroege namiddag doe anders is 2 dagen later als ik die overschrijving doe in de late namiddag of 's avonds en er mogen natuurlijk geen weekends en feestdagen tussen zitten anders duurt het natuurlijk 2 à 3 dagen eer die overschrijving uitgevoerd is.
Ik stelde de vraag ook omdat MeDirect bv. op hun online banking doodleuk zeggen dat het een paar dagen kan duren voor het bedrag van een overschrijving op de andere bankrekening in België staat. Als ik aan een klantendienst zeg dat het maar 1 kalenderdag mag duren in België vallen ze ook altijd uit de lucht en zeggen dat het een paar dagen mag duren. Daarom vroeg ik mij af of het nog wel geldt dat een overschrijving binnen België maar 1 kalenderdag mag duren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Update instant overschrijvingen van beobank zicht naar argenta: totaal niet instant. Ik dacht dat beide Banken instant ondersteunden. Tussen beobank en ING lijkt het wel OK.
Er is nu iets nieuws. Instant betalingen = flitsbetaling = flitsoverschrijving. Dat is veel korter en 'a la seconde'.
https://www.febelfin.be/nl/consumenten/ ... schrijving
Die kalenderdag is interpreteerbaar.
Als je een gewone overschrijving doet na de cut off time, bv om 20 uur 's avonds telt die eerste dag al niet meer mee. Een beetje het systeem van bij de Post. Als ze een bus de laatste keer lichten om 10 uur in de ochtend is dat gewoon vaak een verloren dag.
Als een bank zijn cut off tijd redelijk vroeg op de dag heeft, zeg maar bv om 15 uur en je doet om 15.01 een overschrijving wordt er maar van de volgende dag gerekend en komt het geld dus twee dagen later aan.
Niet idere bank verwerkt zijn overschrijvingen even vroeg. Bij sommige banken komt het geld er pas laat op de dag op de rekening te staan.
Als je wil dat het vooruit gaat : flitsoverschrijving nemen. Ook al is dat doet niet iedere bank dat gratis.
OK, bedankt voor de info.
Maar ik begrijp dan toch ook dat als je een gewone overschrijving vooraf ingeeft om de volgende dag te laten uitvoeren, dat het dan dag + 1 op de andere rekening moet staan. Als het nog langer duurt, dan overdrijven ze toch ?
Maar ik begrijp dan toch ook dat als je een gewone overschrijving vooraf ingeeft om de volgende dag te laten uitvoeren, dat het dan dag + 1 op de andere rekening moet staan. Als het nog langer duurt, dan overdrijven ze toch ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb de indruk dat , sedert banken die instant betaling aanbieden bij elke overschrijving (zeer gemakkelijk aan te vinken, maar bij sommige banken dan direct als maandelijkse meerkost aangerekend, ook al wil je het maar één keer gebruiken), dat men de gewone overschrijvingen nog vertraagd heeft. Weeral een poging om mensen naar een kostenverhoging te sturen.
Zou moeten kunnen en ook gebeuren ja.. Als je een overschrijving ingeeft voor een maandag de 20ste zou het volgens mij toch overal in BE op de rekening moeten staan op dinsdag de 21ste.
Bij welke bank is dat ?witte merel schreef: ↑21 januari 2020, 16:49 Ik heb de indruk dat , sedert banken die instant betaling aanbieden bij elke overschrijving (zeer gemakkelijk aan te vinken, maar bij sommige banken dan direct als maandelijkse meerkost aangerekend, ook al wil je het maar één keer gebruiken)
Ik heb bv bij Belfius de mogelijkheid om het aan te vinken maar dan is het PER OVERSCHRIJVING, namelijk 1,25 per stuk.
Wat hebben julli toch met dat een overschrijving zo snel op je rekening moet staan, hebben julli dan géén geld op overschot????
ludo daar gaat het niet om, wij hebben allemaal geld genoeg
maar het principe dat je geld vlug weg is , begrijp je dat niet?
maar het principe dat je geld vlug weg is , begrijp je dat niet?
wat maakt het dan uit, nen dag vroeger of paar later???
Als je het krijgt, heb je het, en als je betaald zullen ze het wel ontvangen..
Tenzij je op zwart zaad zit, en dringend geld nodig hebt om van de ene naar de andere rek. begrijp ik die heisja niet
Als je het krijgt, heb je het, en als je betaald zullen ze het wel ontvangen..
Tenzij je op zwart zaad zit, en dringend geld nodig hebt om van de ene naar de andere rek. begrijp ik die heisja niet
Als je een uitgave met je kredietkaart wil doen en je zou die moeten spijzen.. dan ben je er vet mee als het geld er twee of drie dagen later op staat.
Voor mij : ik heb dat zelden (eigenlijk nooit) nodig maar als ik op reis ben aan de andere kant van de wereld, dan wil ik liever weten dat er een plan A, B en C is als het nodig is.
Wat ik wel vaker gebruik is dat ik rekeningen heb voor veschillende doeleinden.
Ik vind het heel makkelijk als het geld niet alleen weg is bij mij maar ik ook geen 3 dagen hoef te wachten om te zien dat het ergens anders al opstaat.
Komaan Ludo, ... In 2020 verwachten we van jou dat je aanvaardt dat een ander er al eens anders over denkt ook.

En tegelijk wens ik je een heel jaar lang toe op Spaargids zonder zever en ambras !
Ik zal zelf mijn best doen om die wens te laten uitkomen.
Van mij mogen alle mensen erover denken hoe ze willen, maar ik denk dat het dan meer de gevoelswaarde is dat meespeelt dan de noodzaak over het geld te beschikken;; als ik U goed begrijp..
Het kan niet rap en snel genoeg gaan., ook al heb ik het niet snel en rap nodig....
Het kan niet rap en snel genoeg gaan., ook al heb ik het niet snel en rap nodig....
Ten eerste, als je geld "ergens tussen hangt" brengt het al niks op. Vooral voor grotere sommen is dat toch wel van belang. En niet iedere bank doet die instant overschrijvingen al.
Ten tweede, dat geld heeft op zijn bestemming ook een doel uiteraard. Als daar een som zijn getrouwheidspremie bereikt heeft en je wil er voor het weekend nog een som van elders bijzetten om dan samen in een termijnrekening te steken, dan is het vervelend als je nooit weet wanneer die tweede som daar zal zijn.
En ja, je kan er dan 2 termijnrekeningen van maken en desnoods nog een heel weekend wachten op de rest. Maar ik hou alles liefst zo eenvoudig mogelijk. En als ik er wettelijk recht op heb dat die som overgeschreven is binnen een bepaalde termijn, dan wil ik ook dat dat gebeurt.
En ja, je kan het er niet mee eens zijn. Maar wij mogen ons ook niet ergeren aan jouw spelfouten
. Leven en laten leven.
Ten tweede, dat geld heeft op zijn bestemming ook een doel uiteraard. Als daar een som zijn getrouwheidspremie bereikt heeft en je wil er voor het weekend nog een som van elders bijzetten om dan samen in een termijnrekening te steken, dan is het vervelend als je nooit weet wanneer die tweede som daar zal zijn.
En ja, je kan er dan 2 termijnrekeningen van maken en desnoods nog een heel weekend wachten op de rest. Maar ik hou alles liefst zo eenvoudig mogelijk. En als ik er wettelijk recht op heb dat die som overgeschreven is binnen een bepaalde termijn, dan wil ik ook dat dat gebeurt.
En ja, je kan het er niet mee eens zijn. Maar wij mogen ons ook niet ergeren aan jouw spelfouten

@mver... Precies of termijnrekeningen brengen nog iets op.. Een paar dagen later op 1 miljoen euro zal de sop de kool niet waard zijn, en 2/ je bent dat niet kwijt, je krijgt je rente dan alleen paar dagen later.. NO PROBLEM..
Als je slim, wijs , verstandig en geleerd bent zou je met een paar spelfouten de tekst zonder enig probleem moeten kunnen lezen... zou ik zo denken.. De kunst is om die te negeren en gewoon door te lezen..
En ben van mening dat je de dag van vandaag weinig te willen hebt ,en niet alles kan zoals het je uitkomt of je wil dat het gebeurd,,, zoals je aangeeft....,
je zal je moeten schikken naar de normen en gebruiken die er zijn.. simple as that...
Als je slim, wijs , verstandig en geleerd bent zou je met een paar spelfouten de tekst zonder enig probleem moeten kunnen lezen... zou ik zo denken.. De kunst is om die te negeren en gewoon door te lezen..
En ben van mening dat je de dag van vandaag weinig te willen hebt ,en niet alles kan zoals het je uitkomt of je wil dat het gebeurd,,, zoals je aangeeft....,
je zal je moeten schikken naar de normen en gebruiken die er zijn.. simple as that...
Het zal ook voor dit jaar niet zijn