Betrouwbare bank (?)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Betrouwbare bank (?)
Als jullie een bank zouden moeten kiezen die een bevoorrechte rol moet gaan spelen in jullie relaties... Welke zou je dan kiezen en waarom ?
Momenteel heb ik de volgende banken in mijn relatielijst :
Belfius : lijkt mij heel betrouwbaar als staatsbank, voor zolang dat nog duurt... Maar 'customer first attitude' zie ik er niet echt. Verwacht niet dat ze met je meedenken
KBC : persoonlijke aanpak, denkt wel degelijk mee en doet moeite om de zaken zo goed mogelijk te regelen. Lijkt me een stevige en betrouwbare bank nu. Wel sporen van dikkenek attitude naar met beterschap tov vroeger.
ING : totaal niet meer de BBL die het ooit is geweest maar toch nog voordelen genoeg. Gratis flitsbetalingen. De beste voor mij inzake betalingsverkeer. Kantoor met zeer krappe agenda. Veel gelul in de weinige tijd die je rest door de verkooppraatjes.
BNP : hangt zeer veel af van wie je voor je hebt. Kan daardoor zeer goed of zeer slecht uitvallen. Zijn als grootbank pover in electronisch bankieren. Tarieven : als ze je niet gestroopt hebben is er iets mis gegaan.
Axa : rotkantoor, bank niet veel beter. Het lijken hobbyisten... Altijd gezaag om slechte beleggingsfondsen aan te bevelen, zij het niet meer bij mij.
Beobank : ongeveer hetzelfde, een bank die het als hobby doet. Zeer goed voor de creditkaart.
Bpost : amper de naam bank waardig. Slecht gevoel bij.
Santander en NIBC : enkel voor spaarrekeningen. Hen wil ik geen bevoorrechte of grote positie toekennen in mijn relaties. Wel goed in wat ze doen.
Momenteel heb ik de volgende banken in mijn relatielijst :
Belfius : lijkt mij heel betrouwbaar als staatsbank, voor zolang dat nog duurt... Maar 'customer first attitude' zie ik er niet echt. Verwacht niet dat ze met je meedenken
KBC : persoonlijke aanpak, denkt wel degelijk mee en doet moeite om de zaken zo goed mogelijk te regelen. Lijkt me een stevige en betrouwbare bank nu. Wel sporen van dikkenek attitude naar met beterschap tov vroeger.
ING : totaal niet meer de BBL die het ooit is geweest maar toch nog voordelen genoeg. Gratis flitsbetalingen. De beste voor mij inzake betalingsverkeer. Kantoor met zeer krappe agenda. Veel gelul in de weinige tijd die je rest door de verkooppraatjes.
BNP : hangt zeer veel af van wie je voor je hebt. Kan daardoor zeer goed of zeer slecht uitvallen. Zijn als grootbank pover in electronisch bankieren. Tarieven : als ze je niet gestroopt hebben is er iets mis gegaan.
Axa : rotkantoor, bank niet veel beter. Het lijken hobbyisten... Altijd gezaag om slechte beleggingsfondsen aan te bevelen, zij het niet meer bij mij.
Beobank : ongeveer hetzelfde, een bank die het als hobby doet. Zeer goed voor de creditkaart.
Bpost : amper de naam bank waardig. Slecht gevoel bij.
Santander en NIBC : enkel voor spaarrekeningen. Hen wil ik geen bevoorrechte of grote positie toekennen in mijn relaties. Wel goed in wat ze doen.
Re: Betrouwbare bank (?)
Je bent er nog wel enkele in je lijstje vergeten...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
KBC denkt met u mee en kan alles wat wij nodig hebben aanbieden. Maar voor elke handeling kijk ik naar kosten baten om te beslissen welke bank de zaak krijgt. Niemand krijgt een bevoorrechte rol (waarom zou je dat doen?)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Hangt er allemaal van af wat je precies bedoelt met die bevoorrechte positie.
@Annetje : ben ik er vergeten waar ik klant ben ? Er zijn uiteraard nog een paar banken op de markt. Die waar ik al wat jaren geen klant meer ben heb ik niet beoordeeld of opgesomd omdat er na verloop van tijd veel kan veranderen aan producten en service.
Bevoorrechte positie : door omstandigheden moet ik een bank kiezen waar ik het grootste deel van mijn spaargeld wil plaatsen en waarmee ik daarna het meest zaken wil doen.
Ik ben niet rijk, het gaat zeker niet over een miljoen euro..
Maar die waaraan je het grootste gedeelte van je geld toevertrouwd hebt, daar verwacht je iets van terug. Eerst en vooral dat ze zeer stabiel zijn.
En als je ooit een kredietkaart aanvraagt of een krediet, waarbij je 7 of 10 keer de balans van het krediet staan hebt bij de bank, dat ze dan niet komen vertellen : je inkomen is te laag, het kan niet.
Daarom moet ik een bank hebben als nummer 1 of 2 die denkt als een mens en niet als een robot, genre de internetbanken.
Die twee dingen vind ik erg belangrijk !
Bevoorrechte positie : door omstandigheden moet ik een bank kiezen waar ik het grootste deel van mijn spaargeld wil plaatsen en waarmee ik daarna het meest zaken wil doen.
Ik ben niet rijk, het gaat zeker niet over een miljoen euro..
Maar die waaraan je het grootste gedeelte van je geld toevertrouwd hebt, daar verwacht je iets van terug. Eerst en vooral dat ze zeer stabiel zijn.
En als je ooit een kredietkaart aanvraagt of een krediet, waarbij je 7 of 10 keer de balans van het krediet staan hebt bij de bank, dat ze dan niet komen vertellen : je inkomen is te laag, het kan niet.
Daarom moet ik een bank hebben als nummer 1 of 2 die denkt als een mens en niet als een robot, genre de internetbanken.
Die twee dingen vind ik erg belangrijk !
Voordeel van Belfius is wel dat je een gratis rekening kan krijgen, bij de andere grootbanken is die mogelijkheid er niet (meer). Geen idee in hoeverre kostprijs meespeelt. Gezien je profiel denk ik dat 1 van de grootbanken de beste keuze is, maar veel hangt ook af van je lokale kantoren.
Ik ken bv mensen die nooit bij een bepaalde bank weg willen, omwille van een lokale kantoorhouder, terwijl anderen niet te spreken zijn over die bank... Het is allemaal relatief en puur persoonlijk ook
Ik ken bv mensen die nooit bij een bepaalde bank weg willen, omwille van een lokale kantoorhouder, terwijl anderen niet te spreken zijn over die bank... Het is allemaal relatief en puur persoonlijk ook

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik zou kiezen voor een goeie zit bank waar je ook makkelijk in kan liggen.
Leder kan handig zijn makkelijk te reinigen
Neen, dank je. Ik heb net geopteerd voor een tweedehands matras uit het ziekenhuis om thuis op de grond te leggen. Onder het motto : back to basics.

Bij KBC , ING, Belfius, Axa en bpost bank betaal ik jaarlijks niets aan kosten maar ik vermijd hun betalende opties zoals geld afhalen aan een automaat van een andere bank.
Ik gebruik eigenlijk enkel zelf bij Belfius en bij ING actief mijn zichtrekening.
Mijn ouders gebruiken KBC, een betalende rekening, wegens volmachten en meerdere kaarten.
Bij een bank met een dure zichtrekening zou ik misschien geen klant worden of de zichtrekening gewoon niet nemen of gebruiken.
Bij BNP heb ik een gratis rekening van Hello Bank. Enkel nog een Ster spaarrekening ook die al grotendeels is leeggehaald.
Ik heb toch andere ervaringen met KBC. Veel zal afhangen van Kantoor tot Kantoor. Persoonlijke aanpak zeker niet meer je bent er een nummertje geworden. Stevig ja dat zijn de kosten er zeker. Betrouwbaar mondeling veel beloven en eens er papieren moet bijkomen is het allemaal een ander verhaal. Dikke nek attitude over het volledige kantoor. Ze lijken daar niet te beseffen dat het dankzij ons belastingsbetalers dat ze allemaal nog een job hebben.
Dit jaar probeer ik zoveel mogelijk KBC producten eruit te gooien. En dat na 26 jaar klant te zijn. Als jonge kerel ging ik bij CERA binnen dat was nog eens een bank met persoonlijke service.
Ik wil iets positief zeggen over Europabank. Een kleintje dat mij heeft kunnen charmeren.
Eigendom van de Crelan-group, een Belgische bank. Financieel zeer gezond. Transparant. Hun inkomsten komen (vooral) uit het aanbieden van betaaloplossingen voor bedrijven en persoonlijke leningen. Hun marketing is wel niet stijlvol maar wel goedkoop en effectief. Europabank is bezig met zeer traditionele bankactiviteiten die je kunt begrijpen.
Beperkt kantorennetwerk waar mijn ervaring met het kantoor waar ik ben geweest zeer positief was. Namen zeer ruim de tijd om alles te overlopen waar er verbazend veel papieren te overlopen waren. Ik vroeg niet om krediet (een lening) en ze hebben mij die ook niet pogen te verkopen.
Naar gelang u noden gratis internet bankrekening met debitkaart en VISA-kaart (na solvabiliteitscontrole) met een limiet met niveau waarover te praten valt of een betaalbare rekening met manuele transacties inbegrepen. Overzichtelijk en sober internetbankieren met gratis flitsbetalingen. Geeft nog steeds een beetje meer dan het wettelijk minimum op spaargelden.
Eigendom van de Crelan-group, een Belgische bank. Financieel zeer gezond. Transparant. Hun inkomsten komen (vooral) uit het aanbieden van betaaloplossingen voor bedrijven en persoonlijke leningen. Hun marketing is wel niet stijlvol maar wel goedkoop en effectief. Europabank is bezig met zeer traditionele bankactiviteiten die je kunt begrijpen.
Beperkt kantorennetwerk waar mijn ervaring met het kantoor waar ik ben geweest zeer positief was. Namen zeer ruim de tijd om alles te overlopen waar er verbazend veel papieren te overlopen waren. Ik vroeg niet om krediet (een lening) en ze hebben mij die ook niet pogen te verkopen.
Naar gelang u noden gratis internet bankrekening met debitkaart en VISA-kaart (na solvabiliteitscontrole) met een limiet met niveau waarover te praten valt of een betaalbare rekening met manuele transacties inbegrepen. Overzichtelijk en sober internetbankieren met gratis flitsbetalingen. Geeft nog steeds een beetje meer dan het wettelijk minimum op spaargelden.
Een bank is zolang betrouwbaar tot de eerste sneuvelt, en de andere banken mee de dieperik ingaan.
Het garantiefonds is een lachertje, en op een staatsbank behoudt je een " vordering " maar daarmee heb je je geld nog niet terug.
Kijk maar wat er in 2008 in Amerika is gebeurd door het abrupte faillissement van de zakenbank Lehman Brothers en daardoor andere banken en verzekeringsmaatschappijen wereldwijd mee gesneuveld zijn..
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel..........
Het garantiefonds is een lachertje, en op een staatsbank behoudt je een " vordering " maar daarmee heb je je geld nog niet terug.
Kijk maar wat er in 2008 in Amerika is gebeurd door het abrupte faillissement van de zakenbank Lehman Brothers en daardoor andere banken en verzekeringsmaatschappijen wereldwijd mee gesneuveld zijn..
Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel..........
Om het jaar goed te beginnen, Ludo....
Ik ben het niet oneens. Maar ik hoop op nog vele jaren zonder rampzalige kettingreacties.
Europabank : overweeg ik als eerstvolgende.
Tot nu toe is Belfius mijn hoofdbank maar als ik het goed begrepen heb zijn zij mij als spaargeldklant liever kwijt dan rijk.
Ik hou ze voor wat ze nog altijd goed genoeg zijn... De gratis zichtrekening en voor mijn part het beste internetbankieren op de markt.
Mijn spaargeld haal ik er op dit moment weg.
Ik ben het niet oneens. Maar ik hoop op nog vele jaren zonder rampzalige kettingreacties.
Europabank : overweeg ik als eerstvolgende.
Tot nu toe is Belfius mijn hoofdbank maar als ik het goed begrepen heb zijn zij mij als spaargeldklant liever kwijt dan rijk.
Ik hou ze voor wat ze nog altijd goed genoeg zijn... De gratis zichtrekening en voor mijn part het beste internetbankieren op de markt.
Mijn spaargeld haal ik er op dit moment weg.
Indertijd ben ik eveneens als tevreden ex-CERA klant bij de KBC terecht gekomen.6ilverfox schreef: ↑16 januari 2020, 20:27 … Ik heb toch andere ervaringen met KBC. Veel zal afhangen van Kantoor tot Kantoor. …/... Dit jaar probeer ik zoveel mogelijk KBC producten eruit te gooien. En dat na 26 jaar klant te zijn. Als jonge kerel ging ik bij CERA binnen dat was nog eens een bank met persoonlijke service.
Na jaren van steeds verslechterende en totaal onpersoonlijke service, heb ik daar uiteindelijk alles geleidelijk aan opgezegd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Giskart, hoe is de app van Europabank? En kun je bijvoorbeeld geld overschrijven van de kredietkaart naar je gratis zichtrekening? Dank voor de tip.