Bevestiging Argenta veilig.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Bevestiging Argenta veilig.
Daarnet nog deze mail gekregen van Argenta :
BERICHT VAN HOOFDZETEL ARGENTA !
Beste cliënt,
De enorme turbulenties in de banksector wereldwijd zijn niemand ontgaan. Logisch dat u zich wel eens de vraag stelt hoe dat nu bij Argenta Spaarbank (Aspa) zit en of uw aan ons toevertrouwde spaargeld wel veilig is. Wij kunnen u in dat verband geruststellen:
Aspa heeft niet belegd in rommelhypotheken, houdt geen aandelenportefeuille aan en heeft niet belegd bij instellingen die recent in grote moeilijkheden geraakt zijn zoals Lehman Brothers, AIG of de IJslandse banken.
Bovendien is Aspa een echte spaarbank met 1,2 miljoen particuliere cliënten. Het spaargeld wordt herbelegd in veilige producten zoals staatsobligaties en hypothecaire leningen in België en Nederland. Wij beleggen geen geld dat we niet hebben, wij moeten dus niet bij andere banken gaan lenen.
Aspa is een solvabel bedrijf. Dat moet in de banksector, en terecht! Bovendien vallen de spaargelden die cliënten bij Aspa aanhouden onder het depositogarantiestelsel. De bescherming geldt zowel voor gelden op rekening als voor in bewaring gegeven kasbons. De bescherming is voor alle Belgische banken gelijk, en het plafond ervan werd recent door de regering verhoogd van 20.000 naar 100.000 euro.
BERICHT VAN HOOFDZETEL ARGENTA !
Beste cliënt,
De enorme turbulenties in de banksector wereldwijd zijn niemand ontgaan. Logisch dat u zich wel eens de vraag stelt hoe dat nu bij Argenta Spaarbank (Aspa) zit en of uw aan ons toevertrouwde spaargeld wel veilig is. Wij kunnen u in dat verband geruststellen:
Aspa heeft niet belegd in rommelhypotheken, houdt geen aandelenportefeuille aan en heeft niet belegd bij instellingen die recent in grote moeilijkheden geraakt zijn zoals Lehman Brothers, AIG of de IJslandse banken.
Bovendien is Aspa een echte spaarbank met 1,2 miljoen particuliere cliënten. Het spaargeld wordt herbelegd in veilige producten zoals staatsobligaties en hypothecaire leningen in België en Nederland. Wij beleggen geen geld dat we niet hebben, wij moeten dus niet bij andere banken gaan lenen.
Aspa is een solvabel bedrijf. Dat moet in de banksector, en terecht! Bovendien vallen de spaargelden die cliënten bij Aspa aanhouden onder het depositogarantiestelsel. De bescherming geldt zowel voor gelden op rekening als voor in bewaring gegeven kasbons. De bescherming is voor alle Belgische banken gelijk, en het plafond ervan werd recent door de regering verhoogd van 20.000 naar 100.000 euro.
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Bevestiging Argenta veilig.
dat bericht kreeg ik ook enkele dagen voor de blokkering van mijn geld...,??
(kaupthing)
(kaupthing)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
t417919
Dacht ook aan zoiets toen ik het lasplentycoups schreef: dat bericht kreeg ik ook enkele dagen voor de blokkering van mijn geld...,??
(kaupthing)
Ik kreeg een dergelijk bericht eveneens van het Landbouwkrediet...
Volgens mij ondervindt elke bank de gevolgen van de bankcrisis.
Enkel banken die zich te ver hebben gewaagd...
Wie z'n gat verbrand...
De regering garandeert 100.000 EUR, dus geen paniek (tenzij je meer het staan dan dit bedrag, dan zou ik uit veiligheidsoverweging toch weg wat overpompen naar een andere bank)
Volgens mij ondervindt elke bank de gevolgen van de bankcrisis.
Enkel banken die zich te ver hebben gewaagd...
Wie z'n gat verbrand...
De regering garandeert 100.000 EUR, dus geen paniek (tenzij je meer het staan dan dit bedrag, dan zou ik uit veiligheidsoverweging toch weg wat overpompen naar een andere bank)
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
hebben een gelijkaardige mailing reeds ontvangen van Credit Europe,Ethias, KBC, Keytrade, Ing. Ik denk dat zowat elke bank een mailing gedaan heeft om de mensen te zeggen dat ze géén problemen hebben.
Zelf Foertis zet in zijn advertentie dat ze zo veilig zijn.
Nog wel steeds het sterkste punt van Argenta dacht ik :
Het spaargeld wordt herbelegd in veilige producten zoals staatsobligaties en hypothecaire leningen in België en Nederland. Wij beleggen geen geld dat we niet hebben, wij moeten dus niet bij andere banken gaan lenen.
Het spaargeld wordt herbelegd in veilige producten zoals staatsobligaties en hypothecaire leningen in België en Nederland. Wij beleggen geen geld dat we niet hebben, wij moeten dus niet bij andere banken gaan lenen.
Natuurlijk dat Argenta veilig is. En dat ze geen geld tekort hebben, maar teveel voor hun geplande activiteiten, mag blijken uit de 2.5+2 naar 2.5+1 die ze op hun groeirekening geven. Gezien hun activiteiten kunnen ze heel kort op de bal spelen, wat vandaag de dag een heel groot voordeel is.
-
pol
Toevoegen aan lijst: Rabo, DHB...Is er wel een onveilige spaarrekening ?centenkliever schreef: hebben een gelijkaardige mailing reeds ontvangen van Credit Europe,Ethias, KBC, Keytrade, Ing. Ik denk dat zowat elke bank een mailing gedaan heeft om de mensen te zeggen dat ze géén problemen hebben.
-
Arc
Hmm, een spaarrekening zou per definitie niet onveilig mogen zijn, maar ja...pol schreef:Toevoegen aan lijst: Rabo, DHB...Is er wel een onveilige spaarrekening ?centenkliever schreef: hebben een gelijkaardige mailing reeds ontvangen van Credit Europe,Ethias, KBC, Keytrade, Ing. Ik denk dat zowat elke bank een mailing gedaan heeft om de mensen te zeggen dat ze géén problemen hebben.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
en zelf dat is niet zekerxyper schreef:Tegenwoordig kan je van weinig nog zeker zijn, zie ik