bevestiging na opzeg?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
bevestiging na opzeg?
Sturen maatschappijen doorgaans een bevestiging na opzeg van een verzekering?
Enkele maanden geleden deed ik een opzeg (aangetekend) maar er bleek helemaal niets van geregistreerd te zijn geweest. Na veel gedoe is het wel in orde gekomen, maar het was zeker geen bevorderlijke ervaring.
Ik heb nu opnieuw een opzeg gedaan (vervaldag juni) , deze keer met aangetekend mét roze kaart (die ik ondertussen terug heb) en zit nu met de zenuwen of het al dan niet geregistreerd is. Vandaar mijn vraag.
Enkele maanden geleden deed ik een opzeg (aangetekend) maar er bleek helemaal niets van geregistreerd te zijn geweest. Na veel gedoe is het wel in orde gekomen, maar het was zeker geen bevorderlijke ervaring.
Ik heb nu opnieuw een opzeg gedaan (vervaldag juni) , deze keer met aangetekend mét roze kaart (die ik ondertussen terug heb) en zit nu met de zenuwen of het al dan niet geregistreerd is. Vandaar mijn vraag.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: bevestiging na opzeg?
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem.
De opzeg werd bij mij niet aangetekend verstuurd. Mijn nieuwe verzekeringsmaatschappij deed dit gratis in mijn plaats.
Deze heeft mij bevestigd dat de opzeg tijdig werd verstuurd, maar ik heb van mijn oude verzekering nog geen bevestiging ontvangen.
De opzeg werd bij mij niet aangetekend verstuurd. Mijn nieuwe verzekeringsmaatschappij deed dit gratis in mijn plaats.
Deze heeft mij bevestigd dat de opzeg tijdig werd verstuurd, maar ik heb van mijn oude verzekering nog geen bevestiging ontvangen.
Oei ! Blijkbaar net iets te vroeg geweest met mijn reactie.Nefertari schreef: ... maar ik heb van mijn oude verzekering nog geen bevestiging ontvangen.
Deze morgen zat de opzegbevestiging in mijn brievenbus.
Conclusie : dus is het echt niet nodig om de opzeg aangetekend te doen; tenminste als je een vervangende verzekering bij een andere maatschappij afsluit. Alle verzekeringsmaatschappijen doen in dat geval de opzeg (met plezier) gratis in uw plaats.
Als jij een bewijs kunt voorleggen dat je de opzeg tijdig en aangetekend verstuurd hebt, dan ligt de fout bij hen en moeten ze hun fout rechtzetten.savanne schreef:Sturen maatschappijen doorgaans een bevestiging na opzeg van een verzekering?
Dan hoefde je helemaal geen nieuwe opzeg te sturen.
voor alle duidelijkheid, maatschappijen hebben onderling een afspraak om opzegbrieven naar elkaar te faxen en te emailen.
Dat geldt niet voor klanten naar maatschappij, dit moet aangetekend !
Dat geldt niet voor klanten naar maatschappij, dit moet aangetekend !