bewaren van kasbons bij een andere bank!!!
TIP
bewaren van kasbons bij een andere bank!!!
ik lees vandaag via internet dat de terugbetaling van kasbons onder de garantie van het beschermingsfonfs valt mocht de bank over kop gaan, EEN VOORWAARDE IS DAT DE KASBONS OP EEN EFFECTENREKENING BIJ DE UITGEVENDE BANK MOET BLIJVEN STAAN ZONIET GELDT DEZE WAARBORG NIET, heb ik vorige maand mijn kasbons overgeschreven naar een andere bank en niemand zowel mijn Dexia bank als mijn nieuwe bank Deutsche bank heeft mij ook maar enige inlichting hierover gegeven
weten jullie hier meer over
graag een antwoord
weten jullie hier meer over
graag een antwoord

Re: bewaren van kasbons bij een andere bank!!!
Geen paniek. Niet alles wat je op het internet leest is waar of up-to-date.
Tot voor 2010 was dit de bepaling rond kasbons:
Kasbons zijn eveneens spaartegoeden die in aanmerking komen voor de bescherming. Als voorwaarde wordt evenwel gesteld dat ze moeten nominatief zijn of op rekening aangehouden worden bij de emitterende instelling.
Nu is deze bepaling versoepeld:
Kasbons zijn eveneens spaartegoeden die gedekt zijn door de beschermingsregeling. Kasbons komen in aanmerking op voorwaarde dat ze op naam of gedematerialiseerd zijn of op een effectenrekening worden aangehouden.
Je kan dus op beide oren slapen.
Tot voor 2010 was dit de bepaling rond kasbons:
Kasbons zijn eveneens spaartegoeden die in aanmerking komen voor de bescherming. Als voorwaarde wordt evenwel gesteld dat ze moeten nominatief zijn of op rekening aangehouden worden bij de emitterende instelling.
Nu is deze bepaling versoepeld:
Kasbons zijn eveneens spaartegoeden die gedekt zijn door de beschermingsregeling. Kasbons komen in aanmerking op voorwaarde dat ze op naam of gedematerialiseerd zijn of op een effectenrekening worden aangehouden.
Je kan dus op beide oren slapen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank voor u antwoord in verband met houden van kasbons op een effectenrekening bij een andere bank dan daar waar ik ze gekocht heb. dit was een artikel over geldzaken in het belang van limburg

Het Belang van Limburg is anders wel dé referentie op gebied van financiële expertise.