Bij Bpost tegen limiet aangelopen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Peterselie
- Newbie

- Contacteer:
Bij Bpost tegen limiet aangelopen
Bij Bpost kun je maximum 50.000 EUR per week overschrijven.
Dat komt een familielid zeer slecht uit omdat er dringend een veel groter bedrag moet worden overgemaakt.
Heeft iemand zo'n geval meegemaakt waarin er een oplossing mogelijk was?
Dat komt een familielid zeer slecht uit omdat er dringend een veel groter bedrag moet worden overgemaakt.
Re: Bij Bpost tegen limiet aangelopen
In de FAQ van bpost staat inderdaad dat dit de limieten zijn die ze hanteren. https://www.bpostbank.be/bpb/contacteer ... n-tarieven
Bij de banken die ik ken volstaat een telefoontje om dit limiet tijdelijk te verhogen. Gezien er niets van op hun website staat (en je zelf al aangeeft dat het dringend is) zou ik gewoon meteen naar de helpdesk bellen en vragen hoe je dit kan verhogen.
Als ze het via telefoon kunnen, dan zullen ze wel je identiteit willen proberen bevestigen. Iemand die belt "in naam van" met zo'n vraag zal wel een serieus hard zwaailicht dat bij iedere helpdesk medewerker laten branden. Het is dus best dat dit familielid zal bellen.
Best bij de hand hebben, eID, kunnen aanmelden op je webbanking (sommige banken vragen de actuele stand van je rekening of laatste transactie),...
Nooit doorgeven, PIN of codes die een kaartlezer weergeeft uiteraard
Bij de banken die ik ken volstaat een telefoontje om dit limiet tijdelijk te verhogen. Gezien er niets van op hun website staat (en je zelf al aangeeft dat het dringend is) zou ik gewoon meteen naar de helpdesk bellen en vragen hoe je dit kan verhogen.
Als ze het via telefoon kunnen, dan zullen ze wel je identiteit willen proberen bevestigen. Iemand die belt "in naam van" met zo'n vraag zal wel een serieus hard zwaailicht dat bij iedere helpdesk medewerker laten branden. Het is dus best dat dit familielid zal bellen.
Best bij de hand hebben, eID, kunnen aanmelden op je webbanking (sommige banken vragen de actuele stand van je rekening of laatste transactie),...
Nooit doorgeven, PIN of codes die een kaartlezer weergeeft uiteraard
Laatst gewijzigd door SMGGM op 24 september 2021, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan je limiet tijdelijk laten verhogen. Enkel toepasbaar bij overschrijving vanuit PC,
Bij bpost bank lees ik de limieten als een absolute limiet van 50.000 euro per week.
Enkel als je de overschrijving aan het loket laat uitvoeren maak je kans om daar over te gaan.
Of zoals Ludo zegt : vraag of ze de limiet willen verhogen, tijdelijk.
Bij veel andere banken geldt de regel : per inlogmethode kan je soms je plafond meerdere keren hebben.
Inloggen met Eid, identiteitskaart lezer of bankkaartlezer, itsme...
.
Enkel als je de overschrijving aan het loket laat uitvoeren maak je kans om daar over te gaan.
Of zoals Ludo zegt : vraag of ze de limiet willen verhogen, tijdelijk.
Bij veel andere banken geldt de regel : per inlogmethode kan je soms je plafond meerdere keren hebben.
Inloggen met Eid, identiteitskaart lezer of bankkaartlezer, itsme...
.
Probeer eens via pc banking een doorlopende opdracht in te geven.
Je kan daarbij ingeven dat het maar voor 1 x is.
Ik heb dit in het verleden nog gedaan.
Je kan daarbij ingeven dat het maar voor 1 x is.
Ik heb dit in het verleden nog gedaan.
-
Peterselie
- Newbie

- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels ook langs andere weg vernomen dat de kantoorverantwoordelijke machtiging heeft om in het kantoor grotere bedragen over te maken bijvoorbeeld voor als iemand een woning koopt of zo. Er zijn dus oplossingen, oef!
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Nooit meegemaakt.Peterselie schreef: ↑24 september 2021, 15:59 Bij Bpost kun je maximum 50.000 EUR per week overschrijven.
Oplossing lijkt mij de bank contacteren.
Wat ik mij wel afvraag... waarom moet iemand "een veel groter bedrag dan 50.000 EUR" op een rekening bij Bpost "dringend" overschrijven ?
EarthNvstr1 schreef: ↑24 september 2021, 20:01Nooit meegemaakt.Peterselie schreef: ↑24 september 2021, 15:59 Bij Bpost kun je maximum 50.000 EUR per week overschrijven.
Oplossing lijkt mij de bank contacteren.
Wat ik mij wel afvraag... waarom moet iemand "een veel groter bedrag dan 50.000 EUR" op een rekening bij Bpost "dringend" overschrijven ?
Eerst zijn dat uw zaken niet waarom, en als er al iets te verantwoorden is zal dat tegen de fiscus zijn waar dat geld vandaan komt.
Tja.. wat is dringend he Ludo.
Een instant betaling is een belachelijk product zei je eerder want je moet wat meer geduld hebben.
Snelheid is niet belangrijk.
Maar als het meer dan 50.000 euro is, dan moet het snel gaan ? Spreid dat gewoon over meerdere weken he. Tijd is niet belangrijk.
Een instant betaling is een belachelijk product zei je eerder want je moet wat meer geduld hebben.
Maar als het meer dan 50.000 euro is, dan moet het snel gaan ? Spreid dat gewoon over meerdere weken he. Tijd is niet belangrijk.
Toch wel.haelewyn schreef: ↑25 september 2021, 08:43 Tja.. wat is dringend he Ludo.
Maar als het meer dan 50.000 euro is, dan moet het snel gaan ? Spreid dat gewoon over meerdere weken he. Tijd is niet belangrijk.![]()
Heb in oktober verleden jaar appartement gekocht?
Door Corona en verschillende notaris verliep alles via video.
S'morgens naar appartement gaan kijken en meterstanden opgenomen enz;
Sleutels van appartement-garage enz; enz; in klein geldkoffertje gedaan dat op slot kon.
Tegen verkoper gezegd ,geef dat maar af bij mijn notaris,want ik zal u live niet meer zien.
Naar notaris gebeld of verkoper een rood geldkoffertje heeft afgegeven.
Die heeft bevestigd, en heb toen pas het bedrag van 260.000 euro via KBC instant overschrijving op rekening van de notaris gestort.Na 15 minuten gebeld en het geld stond op zijn rekening . Half uur later de akte getekend.
Wel op voorhand de limiet laten verhogen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Oei oei, sorry hoorludo schreef: ↑25 september 2021, 01:45EarthNvstr1 schreef: ↑24 september 2021, 20:01 Wat ik mij wel afvraag... waarom moet iemand "een veel groter bedrag dan 50.000 EUR" op een rekening bij Bpost "dringend" overschrijven ?
Eerst zijn dat uw zaken niet waarom, en als er al iets te verantwoorden is zal dat tegen de fiscus zijn waar dat geld vandaan komt.
-
apestaart12
- Newbie

- Contacteer:
Bij BNPPF zou dat geen waar zijn want hun instant overschrijvingen zijn beperkt tot 1000 EUR/dag wat dus echt ridicuul laag is.ludo schreef: ↑25 september 2021, 09:31Toch wel.haelewyn schreef: ↑25 september 2021, 08:43 Tja.. wat is dringend he Ludo.
Maar als het meer dan 50.000 euro is, dan moet het snel gaan ? Spreid dat gewoon over meerdere weken he. Tijd is niet belangrijk.![]()
Heb in oktober verleden jaar appartement gekocht?
Door Corona en verschillende notaris verliep alles via video.
S'morgens naar appartement gaan kijken en meterstanden opgenomen enz;
Sleutels van appartement-garage enz; enz; in klein geldkoffertje gedaan dat op slot kon.
Tegen verkoper gezegd ,geef dat maar af bij mijn notaris,want ik zal u live niet meer zien.
Naar notaris gebeld of verkoper een rood geldkoffertje heeft afgegeven.
Die heeft bevestigd, en heb toen pas het bedrag van 260.000 euro via KBC instant overschrijving op rekening van de notaris gestort.Na 15 minuten gebeld en het geld stond op zijn rekening . Half uur later de akte getekend.
Wel op voorhand de limiet laten verhogen.
En dat moet dan nog via hun app banking gebeuren want bij bankieren via website is dat zelfs niet mogelijk om zo'n instant overschrijving te doen.