Bij welke banken ben je klant? (tot 18-05-2010)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bij welke banken ben je klant?
Is het niet beter om een extra voorwaarde te stellen
zoals: enkel de banken waar je meer dan 500 € op de rekening hebt staan.
Op deze manier zijn slapende rekeningen niet meegenomen en tel je nog steeds de kleine spaarder.
Want het geeft volgens mij een zeer vertekend beeld als je ergens klant bent met maar enkele euro's op de spaarrekening.
zoals: enkel de banken waar je meer dan 500 € op de rekening hebt staan.
Op deze manier zijn slapende rekeningen niet meegenomen en tel je nog steeds de kleine spaarder.
Want het geeft volgens mij een zeer vertekend beeld als je ergens klant bent met maar enkele euro's op de spaarrekening.
Het is nek aan nek tussen Rabobank.be en Argenta, enkel Keytrade kan nog volgen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Toch denk ik dat rabobank overgewaardeerd is. Vele hebben misschien nog een rekening van vroeger (de hoogdagen zeg maar
), maar bij vele staat die rekening ondertussen op nul.

Bij de pollvraag staat wel duidelijk dat het saldo > 0 moet zijn.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
ik schrik mij van de uitslag tot op heden.
Spijtig genoeg ging ik niet vroeger weg bij degrootbank.
Spijtig genoeg ging ik niet vroeger weg bij degrootbank.
Het is wel raar dat Argenta zo goed scoort : hun intrest heel laag.
Een verklaring kan zich misschien vinden in het feit dat zij samen met Rabobank.be wel echt gratis zijn, en dan houdt men dikwijls die rekeningen aan ook al is het saldo dan tegen het vriespunt.
Ook wel raar dat Keytrade het niet beter doet, want bij hen is ook alles gratis en bovendien hebben zij in tegenstelling tot Rabobank.be gratis kaarten.
Een verklaring kan zich misschien vinden in het feit dat zij samen met Rabobank.be wel echt gratis zijn, en dan houdt men dikwijls die rekeningen aan ook al is het saldo dan tegen het vriespunt.
Ook wel raar dat Keytrade het niet beter doet, want bij hen is ook alles gratis en bovendien hebben zij in tegenstelling tot Rabobank.be gratis kaarten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Argenta zal altijd bij de top 3 staan op deze website.
Ik blijf erbij dat het 'abnormaal' is dat rabobank zo goed scoort. Zelf verschillende grootbanken bieden meer rente...
Keytrade is een bijzonder geval, voor vele mensen is dit eerder een 'tweede bank', maar hebben nog steeds een bank nodig voor o.a. bankcheques, cash geld storten of afhalen,...
Persoonlijk denk ik eraan om naast mijn huidige bank (argenta) een rekening te open bij keytrade voor de dagelijkse verrichtingen en dan nog een bij DB voor de spaarrekening. Maar dit volledig terzijde.
Ik blijf erbij dat het 'abnormaal' is dat rabobank zo goed scoort. Zelf verschillende grootbanken bieden meer rente...
Keytrade is een bijzonder geval, voor vele mensen is dit eerder een 'tweede bank', maar hebben nog steeds een bank nodig voor o.a. bankcheques, cash geld storten of afhalen,...
Persoonlijk denk ik eraan om naast mijn huidige bank (argenta) een rekening te open bij keytrade voor de dagelijkse verrichtingen en dan nog een bij DB voor de spaarrekening. Maar dit volledig terzijde.
ik heb nog een termijnrekening bij rabo staan...
dat zal nog dateren uit de tijd dat rabobank wel redelijk veel rente gaf.jawadde001 schreef:
Argenta en voornamelijk Rabobank zijn mi overblijfsels uit het verleden. Niet zo lang geleden gaven ze zeer goede voorwaarden. Waar iedereen kort geleden nog bij Argenta en/of Rabobank zat, is er de laatste tijd waarschijnlijk al veel geld verhuisd. En dat zal waarschijnlijk nog verder gaan naarmate getrouwheidspremies binnengehaald worden en de koudwatervrees voor andere banken als Keytrade, DB of andere Ethias wordt overwonnen ... tenzij Argenta en Rabobank terug geld nodig hebben en hun rentes wat opschroeven.
Een "gewogen" klantzijn zou mi een ander beeld ophangen. Misschien een hint voor de Webmaster? Bv Ik zeg maar wat, één stem per 5.000€. Dus heb je 4.000€ bij Rabobank en 60.000€ bij Keytrade, dan krijgt Rabo 0 en Keytrade 12 stemmen?
Een "gewogen" klantzijn zou mi een ander beeld ophangen. Misschien een hint voor de Webmaster? Bv Ik zeg maar wat, één stem per 5.000€. Dus heb je 4.000€ bij Rabobank en 60.000€ bij Keytrade, dan krijgt Rabo 0 en Keytrade 12 stemmen?
Laatst gewijzigd door rob op 22 november 2009, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Een interessante pol zou ook kunnen zijn: " Bij welke bank ben je klant en heb je minder dan 1.100 € staan ?".
Voor de meeste banken zijn dat onrendabele rekeningen als ze voor de rest geen andere producten kunnen slijten.
Voor de meeste banken zijn dat onrendabele rekeningen als ze voor de rest geen andere producten kunnen slijten.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Of per 1.000€, één stem. De aantallen zullen wel hoger zijn, maar het beeld zal des te juister zijn. Met als bijkomend voordeel dat zelfs Muyters kan meedoen.
Met één stem per 1000 euro kan je ook een vertekend beeld hebben.
Als er bv. een paar fiscale advocaten tussenzitten met bv. 3 000 000,00 euro of meer op hun privé of bedrijfsrekening of een ceo van Foertis, die zijn/haar drinkgeld bij bv BKCP heeft staan.
Een ander beeld zou bv. kunnen geven, dat rekeningen onder de 250 euro niet meetellen.
Als er bv. een paar fiscale advocaten tussenzitten met bv. 3 000 000,00 euro of meer op hun privé of bedrijfsrekening of een ceo van Foertis, die zijn/haar drinkgeld bij bv BKCP heeft staan.
Een ander beeld zou bv. kunnen geven, dat rekeningen onder de 250 euro niet meetellen.
Laatst gewijzigd door paul op 22 november 2009, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, akkoord met je opmerkingen. Maar nu blijkt - wat te verwachten is - dat iedereen wel ergens klant is.
Dus zou het eventueel niet interessant zijn om :
- enkel spaarrekeningen - in de breedste zin, dus met uitsluiting van lopende rekeningen - te nemen. Blijft wel nog te bepalen hoe ver je hier in gaat, verzekeringen, ea?;
- per 500€ of 1.000€ te nemen (men moet ergens een grens leggen). Die grens is - zoals hier al meerdere keren aangehaald - interessant om er de slapende rekeningen uit te halen?
Dan zouden de verschillen misschien veel duidelijker zijn en meer informatie bevatten voor de spaargidsers, in die zin dat iemand die klant is bij een marginale (what's in a word) bank zich de vraag kan stellen waarom een andere bank veel meer kapitaal toekrijgt en aldus zijn eigen situatie kan verbeteren. Wat toch een doel is van deze site?
Dus zou het eventueel niet interessant zijn om :
- enkel spaarrekeningen - in de breedste zin, dus met uitsluiting van lopende rekeningen - te nemen. Blijft wel nog te bepalen hoe ver je hier in gaat, verzekeringen, ea?;
- per 500€ of 1.000€ te nemen (men moet ergens een grens leggen). Die grens is - zoals hier al meerdere keren aangehaald - interessant om er de slapende rekeningen uit te halen?
Dan zouden de verschillen misschien veel duidelijker zijn en meer informatie bevatten voor de spaargidsers, in die zin dat iemand die klant is bij een marginale (what's in a word) bank zich de vraag kan stellen waarom een andere bank veel meer kapitaal toekrijgt en aldus zijn eigen situatie kan verbeteren. Wat toch een doel is van deze site?
Ik weet niet of het hier technisch mogelijk is om de ene stem zwaarder te laten doorwegen dan de andere ( 100 000 euro op de rekening of 2 000 euro )
Eventueel misschien een excell-blad ontwerpen waar iedereen per bank zijn/haar saldo anoniem kan invullen : met automatische optelling en berekening van het gemiddeld saldo.
Eventueel misschien een excell-blad ontwerpen waar iedereen per bank zijn/haar saldo anoniem kan invullen : met automatische optelling en berekening van het gemiddeld saldo.