Bijkomende kosten bij herfinanciering / overschakeling bank?
TIP
Bijkomende kosten bij herfinanciering / overschakeling bank?
Beste forumleden,
Graag even jullie expertise over volgende situatie aub.
- Momenteel hebben wij een krediet lopen bij Fintro voor onze bouwgrond op 10 jaar (1/3 hypotheek + 2/3 volmacht)
- Onze architect is op dit moment onze plannen aan het finaliseren, waardoor ik weer enkele voorstellen heb laten uitwerken door de banken.
- Looptijd lening constructie = 25 jaar. Ook het resterende bedrag op de bouwgrond zal gespreid worden over de looptijd van de bouw zelf.
We hebben op vandaag de beste voorwaarden kunnen bekomen bij een andere bank, maar wil graag een correcte vergelijking kunnen maken.
Hoeveel 'voordeel' heeft Fintro ten opzichte van andere banken, aangezien we hier al het krediet voor de bouwgrond hebben lopen?
Concreet: betalen we bij andere banken enkel de handlichting + wederbeleggingsvergoeding (drie maanden rente) of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt !
- Momenteel hebben wij een krediet lopen bij Fintro voor onze bouwgrond op 10 jaar (1/3 hypotheek + 2/3 volmacht)
- Onze architect is op dit moment onze plannen aan het finaliseren, waardoor ik weer enkele voorstellen heb laten uitwerken door de banken.
- Looptijd lening constructie = 25 jaar. Ook het resterende bedrag op de bouwgrond zal gespreid worden over de looptijd van de bouw zelf.
We hebben op vandaag de beste voorwaarden kunnen bekomen bij een andere bank, maar wil graag een correcte vergelijking kunnen maken.
Hoeveel 'voordeel' heeft Fintro ten opzichte van andere banken, aangezien we hier al het krediet voor de bouwgrond hebben lopen?
Concreet: betalen we bij andere banken enkel de handlichting + wederbeleggingsvergoeding (drie maanden rente) of zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt !
Re: Bijkomende kosten bij herfinanciering / overschakeling bank?
Notaris kosten handlichtingLucid schreef: ↑15 mei 2020, 14:26 Beste forumleden,
Alvast bedankt !
Dan de vergoeding van 3 maanden.
En bij nieuwe lening de notaris kosten.
Blijft dan nog de schuldsaldo gaat ook aangepast moeten worden bij nieuwe lening.
Of het sop de kolen waard is hangt van meerdere factoren.
Rente verschil groter dan 0,5 %
Schuldsaldo bedrag te betalen. (vrije keuze bij wie ? )
Brandverzekering gebouw. ( vrije keuze bij wie ? ) inboedel kan altijd apart.
Te lenen bedrag .
Maand of jaar kosten heden bij nieuwe bank en oude bank kost eventuele krediet kaarten etc.
Staar niet alleen op de % kan uiteindelijk duurder uitvallen.
En de oude is Fintro en de nieuwe ?
Een simpele vraag een iets moeilijkere raadgeving in deze.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.