Bijverdienen weekend als thuisverpleger?
Bijverdienen weekend als thuisverpleger?
Goeienamiddag:
Situatie:
Ik werk tijdens de week als hoofdverpleegkundige. Nu kreeg ik van een kennis om om de 2 weken tijdens het weekend in te springen in zijn zelfstandige zaak. Als zelfstandige dus.
Ikzelf ben gescheiden en betaal voor mijn 3 kinderen alimentatie, dit is momenteel geen probleem. Maar ze zijn nog redelijke 'jong' ook, geen één van de drie gaat al naar het middelbaar.
Ik zou dit geld als extra willen gebruiken tijdens de moeilijkere momenten: zeg maar een spaarpotje voor wanneer ze naar de hoge school of dergelijke willen gaan.
Volgens die kennis zou ik gemakkelijk een 2200euro bruto verdienen voor 2 weekends te werken van 7u-12u en van 17u-18u; en hierbij komt mijn eerste vraag: is dit bedrag realistisch.
Verder heb ik al met een boekhouder samengezeten en de berekening gemaakt op die 2200euro: wat me een slordige 1300euro nette zou opleveren/ maand (RZS en belastingen afgetrokken: 26400 euro/maand waarvan ik na aftrek kosten, RZS en belastingen nog een kleine 15000euro netto per maand zou overhouden, waarbij mijn tweede vraag: klopt dit ergens?
Is voornamelijk omdat ik kwa sociale bijdrage door mijn huidig werk in de categorie van zelfstandige val (en niet bijberoep)= verdien met mijn huidig werk meer dan 50000euro/jaar bruto.
Iemand ervaring als zelfstandige thuisverpleegkundige in bijberoep tijdens de weekends?
Bedankt,
Situatie:
Ik werk tijdens de week als hoofdverpleegkundige. Nu kreeg ik van een kennis om om de 2 weken tijdens het weekend in te springen in zijn zelfstandige zaak. Als zelfstandige dus.
Ikzelf ben gescheiden en betaal voor mijn 3 kinderen alimentatie, dit is momenteel geen probleem. Maar ze zijn nog redelijke 'jong' ook, geen één van de drie gaat al naar het middelbaar.
Ik zou dit geld als extra willen gebruiken tijdens de moeilijkere momenten: zeg maar een spaarpotje voor wanneer ze naar de hoge school of dergelijke willen gaan.
Volgens die kennis zou ik gemakkelijk een 2200euro bruto verdienen voor 2 weekends te werken van 7u-12u en van 17u-18u; en hierbij komt mijn eerste vraag: is dit bedrag realistisch.
Verder heb ik al met een boekhouder samengezeten en de berekening gemaakt op die 2200euro: wat me een slordige 1300euro nette zou opleveren/ maand (RZS en belastingen afgetrokken: 26400 euro/maand waarvan ik na aftrek kosten, RZS en belastingen nog een kleine 15000euro netto per maand zou overhouden, waarbij mijn tweede vraag: klopt dit ergens?
Is voornamelijk omdat ik kwa sociale bijdrage door mijn huidig werk in de categorie van zelfstandige val (en niet bijberoep)= verdien met mijn huidig werk meer dan 50000euro/jaar bruto.
Iemand ervaring als zelfstandige thuisverpleegkundige in bijberoep tijdens de weekends?
Bedankt,
Re: Bijverdienen weekend als thuisverpleger?
Denk dat Uw cijfers niet kloppenStijn085 schreef: ↑2 maart 2020, 14:50 Goeienamiddag:
Situatie:
Verder heb ik al met een boekhouder samengezeten en de berekening gemaakt op die 2200euro: wat me een slordige 1300euro nette zou opleveren/ maand (RZS en belastingen afgetrokken: [font=]26400 euro/maand [/font]waarvan ik na aftrek kosten, RZS en belastingen nog een kleine 15000euro netto per maand zou overhouden, waarbij mijn tweede vraag: klopt dit ergens?
Bedankt,
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom het jezelf zo moeilijk maken, geef je ontslag, begin als zelfstandig verpleegkundige en verdubbel ( als strikt minimum) je loon.Stijn085 schreef: ↑2 maart 2020, 14:50 Goeienamiddag:
Situatie:
Bedankt,
Is geld verdienen zoveel belangrijker dan van je vrije tijd genieten? Ik citeer een medeSpaargidser:
haelewyn schreef: ↑24 februari 2020, 08:07 Ik heb jaren anders geleefd.
Tot drie jobs tegelijk, jaren aan een stuk. Als zelfstandige soms 20 uren per dag gewerkt op piekdagen.
Geen tijd om iets te doen en geen tijd om iets op te doen.
Ik heb na een aantal jaren ingezien dat ik daar niet echt gelukkig door was.
En voor de rest heb ik ook gezien wat ik mijn lijf heb aangedaan.
Lijkt me een lichtjes overdreven, tenzij je veel palliatieve patiënten hebt of zwaar hulpbehoevenden (of uw vriend foefelt met de katz scores). Maar het kan wel. Mijn vriendin werkt gemiddeld 4-6 (weekdagen) als thuisverpleegkundige in bijberoep per maand en het bedrag ligt toch wel een stukje lager.
Beste,ludo schreef: ↑2 maart 2020, 17:49Denk dat Uw cijfers niet kloppenStijn085 schreef: ↑2 maart 2020, 14:50 Goeienamiddag:
Situatie:
Verder heb ik al met een boekhouder samengezeten en de berekening gemaakt op die 2200euro: wat me een slordige 1300euro nette zou opleveren/ maand (RZS en belastingen afgetrokken: [font=]26400 euro/maand [/font]waarvan ik na aftrek kosten, RZS en belastingen nog een kleine 15000euro netto per maand zou overhouden, waarbij mijn tweede vraag: klopt dit ergens?
Bedankt,
Inderdaad verkeerd genoteerd, is per jaar
Ja vrije tijd is inderdaad belangrijk,Yaris schreef: ↑2 maart 2020, 20:41 Is geld verdienen zoveel belangrijker dan van je vrije tijd genieten? Ik citeer een medeSpaargidser:
haelewyn schreef: ↑24 februari 2020, 08:07 Ik heb jaren anders geleefd.
Tot drie jobs tegelijk, jaren aan een stuk. Als zelfstandige soms 20 uren per dag gewerkt op piekdagen.
Geen tijd om iets te doen en geen tijd om iets op te doen.
Ik heb na een aantal jaren ingezien dat ik daar niet echt gelukkig door was.
En voor de rest heb ik ook gezien wat ik mijn lijf heb aangedaan.
Maar ik denk na over de toekomst, de toekomst van mijn kinderen...
Beste,Badwater schreef: ↑2 maart 2020, 20:46 Lijkt me een lichtjes overdreven, tenzij je veel palliatieve patiënten hebt of zwaar hulpbehoevenden (of uw vriend foefelt met de katz scores). Maar het kan wel. Mijn vriendin werkt gemiddeld 4-6 (weekdagen) als thuisverpleegkundige in bijberoep per maand en het bedrag ligt toch wel een stukje lager.
Geen idee... Op dit gebied ben ik een leek...
Vandaar mijn post hier op het forum.
Deze avond zit ik samen met de eigenaar en wil wat voorbereid zijn
Groetjes
-
- Hero Member
- Contacteer:
Foefelen in de gezondheidszorg? eerste wat ik daarvan hoorBadwater schreef: ↑2 maart 2020, 20:46 Lijkt me een lichtjes overdreven, tenzij je veel palliatieve patiënten hebt of zwaar hulpbehoevenden (of uw vriend foefelt met de katz scores). Maar het kan wel. Mijn vriendin werkt gemiddeld 4-6 (weekdagen) als thuisverpleegkundige in bijberoep per maand en het bedrag ligt toch wel een stukje lager.

Ik veronderstel dat je kinderen toch gaan kunnen werken later en hun eigen geld verdienen? Laat ze vakantiewerk doen, brengt aardig op.
Men zou beter een beetje meer nadenken over het heden.
Veel burn-out klanten denken ook aan de toekomst van hun kinderen.
Oppassen met vakantiewerk,
Een student die tijdens een kwartaal de 240-urengrens overschrijdt, verliest zijn of haar kinderbijslag voor dat volledige kwartaal.
Een student die tijdens een kwartaal de 240-urengrens overschrijdt, verliest zijn of haar kinderbijslag voor dat volledige kwartaal.
Misschien nog dit, was er geen witte woede? Werden er niet meer verlofdagen toegekend om het zware werk te compenseren ? Of is het om nog meer te werken ?
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben een unif student en dit is halve informatie. Deze 240 uren grens vervalt in de zomer. De truc is dus goed door te 'stampen' in de zomer.

https://www.student.be/nl/student-life/ ... ls-student
En uit ervaring kan ik zeggen dat je echt al een workaholic moet zijn eer je die 475 uren er door krijgt als student.

-
- Full Member
- Contacteer:
Ben zelf ook verpleegkundige. Het wordt hier mooi voorgesteld. Al gedacht hoeveel je moet afgeven aan de belastingen ondanks je berekening. Je kunt veel verdienen als thuisverpleegkundige als je foefelt maar er zijn steeds meer controles. 200€ per werkende weekenddag kun je misschien netto wel verdienen maar dan zie je zelf je kinderen nooit in het weekend? En vooral je twee lonen samentellen (tenzij in het zwart) en dan eens bekijken hoeveel je moet afgeven. Je gaat verschieten.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Beste,
Ik heb samengezeten met een boekhouder en de berekening laten maken. Vandaar ook mijn vraag op dit forum hier. Ik wil advies inwinnen en geen kritiek krijgen
Ik ben mij bewust dat ik iets meer of de helft moet afgeven, maar financieel moet ik ergens rond komen. Als je al 500 euro aan je ex alimentatie moet geven (terwijl de kids nu nog 'klein zijn', begin je al na te denken van wat als ze 18jaar zijn... )
Spreekt vanzelf dat ik weekends werk als de kinderen bij de mama zijn é
Ik heb samengezeten met een boekhouder en de berekening laten maken. Vandaar ook mijn vraag op dit forum hier. Ik wil advies inwinnen en geen kritiek krijgen

Ik ben mij bewust dat ik iets meer of de helft moet afgeven, maar financieel moet ik ergens rond komen. Als je al 500 euro aan je ex alimentatie moet geven (terwijl de kids nu nog 'klein zijn', begin je al na te denken van wat als ze 18jaar zijn... )
Spreekt vanzelf dat ik weekends werk als de kinderen bij de mama zijn é