binckbank-fortuneo
TIP
binckbank-fortuneo
zit nu bij bincbank en betaal elke aan of verkoop van aandelen 7.25+beurstaks
nu zie ik bij fortuneo dat het daar maar 5.95euro kost
vermits ik met kleine transacties werk is dit beter dan?
heb je op je beleggersrekening bij fortuneo ook intrest terwijl je dit bij binckbank niet hebt?
nu zie ik bij fortuneo dat het daar maar 5.95euro kost
vermits ik met kleine transacties werk is dit beter dan?
heb je op je beleggersrekening bij fortuneo ook intrest terwijl je dit bij binckbank niet hebt?
Re: binckbank-fortuneo
Ik zie maar een nadeel,
(1) Indien uw order partieel uitgevoerd wordt, betaalt u het makelaarsloon per dag Bv: Als uw order in 2 delen uitgevoerd wordt binnen dezelfde dag, dan betaalt u één maal makelaarsloon Als uw order in 2
delen uitgevoerd wordt gespreid over 2 dagen, dan betaalt u 2 maal makelaarsloon. In geval van aan- of verkoop van trackers, rechten of strips worden de tarieven van de beurstransacties toegepast.
(1) Indien uw order partieel uitgevoerd wordt, betaalt u het makelaarsloon per dag Bv: Als uw order in 2 delen uitgevoerd wordt binnen dezelfde dag, dan betaalt u één maal makelaarsloon Als uw order in 2
delen uitgevoerd wordt gespreid over 2 dagen, dan betaalt u 2 maal makelaarsloon. In geval van aan- of verkoop van trackers, rechten of strips worden de tarieven van de beurstransacties toegepast.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@051BDR: je spreekt daar over beurstaksen. De percentages die jij opgeeft, zijn echter geen beurstaksen maar volgens mij transactiekosten.
Dat heb ik met Argenta ook voorgehad. 1 order in twee dagen uitgevoerd = 2 x makelaarsloon.Nakal schreef:Ik zie maar een nadeel,
Wat mij stoort aan Binck is dat zij GEEN interest geven op hun rekening.
Bij Fortunio kan je wanneer je het geld nodig hebt van je spaarrekening naar je beleggersrekening snel overzetten.
Met fondsen heb je dat natuurlijk nooit ! Orders voor fondsen worden steeds in één maal uitgevoerd...
- Gulden Draak
- Jr. Member
- Contacteer:
Hallo, wat bedoel je met snel overzetten? Is dit meteen of toch nog een dag ofzo wachten? Want dat is iets wat mij nu toevallig ook stoort bij Binck.karine schreef:Wat mij stoort aan Binck is dat zij GEEN interest geven op hun rekening.
Bij Fortunio kan je wanneer je het geld nodig hebt van je spaarrekening naar je beleggersrekening snel overzetten.
Thanks
is lynx de goedkoopste dan?
bij fortuneo kost het maar €5.95 voor een transactie tot €2500. is lynx de goedkoopste dan?
Bij Argenta kost een order tot 3.000 € ook maar 5,95€, de effectenrekening is gratis en de bewaring erop ook, en je kan onmiddellijk geld overzetten van je spaar- naar je zichtrekening...
Laatst gewijzigd door landethk op 28 december 2012, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja er is veel keuze en wie de beste is zal afhangen van welke transacties je doet. Ik ben nu bij Binckbank en ben tevreden over de sevice en de prijs. Een negatief punt voor mij is dat ze de teveel betaalde bronheffing op het dividend van franse aandelen niet terugvorderen.
Moneytalk.be deed onlang een enquête onlinebrokers
Resultaat 22/12/2012 20:44
Op de site van testaankoop is er ook info te vinden (voor leden)
Moneytalk.be deed onlang een enquête onlinebrokers
Resultaat 22/12/2012 20:44
Op de site van testaankoop is er ook info te vinden (voor leden)
Bij de meeste banken gaat dit onmiddellijk van de spaar naar zicht en van de zicht naar de beleggersrekening.Gulden Draak schreef:Hallo, wat bedoel je met snel overzetten? Is dit meteen of toch nog een dag ofzo wachten? Want dat is iets wat mij nu toevallig ook stoort bij Binck.karine schreef:Wat mij stoort aan Binck is dat zij GEEN interest geven op hun rekening.
Thanks
Argenta inderdaad ook goedkoop maar voorbije dagen nog orders uitgevoerd op de Duitse beurs en daar had ik telkens 20 euro makelaarskosten. Het order werd dan nog eens in twee dagen gekocht en in twee dagen verkocht waardoor ik al 80 euro makelaarskosten had.

Argenta
Aan - en verkooporders op Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon) 0,20 % (min. 5,95 EUR)
Aan - en verkooporders op andere markten dan Euronext (Parijs - Brussel - 0,60 % (min. 20 EUR)
Amsterdam - Lissabon) + (eventuele buitenlandse taksen)
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
aangezien ik dit jaar mijn eerste stappen wil zetten in een voor mij onbekende beleggingswereld vs aandelen vroeg ik me af welke bank voordelig zou uitkomen qua kleine transacties om te starten.
Binckbank of zou ik eerder de optie Argenta nemen aangezien ik daar alreeds rekeningen heb?
Binckbank of zou ik eerder de optie Argenta nemen aangezien ik daar alreeds rekeningen heb?
ik zou binckbank nemen... en niet argenta.
binckbank is een echte bank voor beleggers... :-)
@realisticview
Argenta
Aan - en verkooporders op Euronext (Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon) 0,20 % (min. 5,95 EUR)
Aan - en verkooporders op andere markten dan Euronext (Parijs - Brussel - 0,60 % (min. 20 EUR)
Dus als je enkel Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon belegd ben je beter af met Argenta, omdat je daar reeds een rekening hebt.
KOSTENPLAATJE RECUPERATIE DEEL BRONHEFFING (voor ondermeer Franse aandelen)
Argenta
90,75 EUR per post (1)
BinckBank
Niet mogelijk
Argenta
Dus als je enkel Parijs - Brussel - Amsterdam - Lissabon belegd ben je beter af met Argenta, omdat je daar reeds een rekening hebt.
KOSTENPLAATJE RECUPERATIE DEEL BRONHEFFING (voor ondermeer Franse aandelen)
Argenta
90,75 EUR per post (1)
BinckBank
Niet mogelijk
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Is die belegger dan niet tuk op wat extra rendement door €5,95 te betalen ipv €7,25 of €9,75?glenn86 schreef:ik zou binckbank nemen... en niet argenta.