Biocartis
TIP
Re: Biocartis
Het enigste aandeel uit biotech sector dat ik volg. Ze hadden mijn aandacht al getrokken paar jaar voor de ipo.Crassus schreef: ↑25 januari 2019, 10:24 Nog iemand die deze volgt? Is hier al even stil![]()
Zijn dit jaar stevig begonnen. Gisteren nog vers geld binnengehaald via private plaatsing. Koersdaling daardoor werd snel ingehaald.
Volgens een aantal analysten kan dit in 2019 de grote doorbraak zijn voor biocartis.
Ik verwacht nog geen grote koersstijging,Voor 2019 denk ik dat de verkoop van cartridges gaat stagneren.
Heb het aandeel zelf niet in port maar staat op mijn watchlist. Wel meer achteraan het lijstje door het hogere risico.
Crassus als ik je lijst bekijken hebben we nog een paar aandelen die we beide volgen,Sioen en Brederode
Ik zie dat je Unilever ook volgt.Niet vergeten dat Brederode ook in Unilever zit.
Oeps je deed me eraan denken dat ik het onderschrift al lang niet meer gewijzigd had.
Hierbij even gedaan, wenslijst moet ik even herzien. Dit veranderd ook snel en volg vrij breed de markt.
Op dit moment probeer ik wat actiever te posten over wat ik in portefeuille heb kwestie van gedachten uit te wisselen.
Hierbij even gedaan, wenslijst moet ik even herzien. Dit veranderd ook snel en volg vrij breed de markt.
Op dit moment probeer ik wat actiever te posten over wat ik in portefeuille heb kwestie van gedachten uit te wisselen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Zoals zoveel biotech is het moeilijk te waarderen vind ik. Het enige dat men weet is dat er meer en meer labo's worden verkocht, en dus in de toekomst waarschijnlijk ook meer en meer cartridges.
Maar vanaf wanneer winstgevend ? en hoeveel winst gaan ze dan maken ?
Wat wel raar is, is dat ze nog even hoog staan als in 2015, terwijl de verkopen van die labo's hoger zijn dan wat ze dan verwachtten.
Maar vanaf wanneer winstgevend ? en hoeveel winst gaan ze dan maken ?
Wat wel raar is, is dat ze nog even hoog staan als in 2015, terwijl de verkopen van die labo's hoger zijn dan wat ze dan verwachtten.
De beurskoers is misschien hetzelfde maar de marktwaarde niet. Kapitaalverhogingen hebben het aantal aandelen immers doen stijgen.
Ik verwacht voor 2019 nog eens een kv.
Als je bekijkt waar sommige nieuwe topic's over gaan of sommige reacties (bv. recent nog in het topic 'de beurs vandaag')...is gewoon marginale cafépraat.
Sommige (nieuwe) leden proberen je ook in hun laag niveau mee te trekken
Goed idee! Sinds een paar leden weinig/niet meer posten is het niveau niet meer zoals vroeger.
Als je bekijkt waar sommige nieuwe topic's over gaan of sommige reacties (bv. recent nog in het topic 'de beurs vandaag')...is gewoon marginale cafépraat.
Sommige (nieuwe) leden proberen je ook in hun laag niveau mee te trekken
Dank je en dank voor je posts. Vind het fijn samen info te delen en discussies te beginnen. Niet in de zin van af te breken maar argumenteren en zo je redeneringen scherp te stellen.
Ik ga gelijdelijk verder posten over wat ik al heb. En als er interesse is mss een draadje over boeken en artikels die ik las met samenvattingen. Lees nu onder meer onsterfelijk beursadvies van pierre huylebroek. Hierin schrijft hij fictieve intervieuws met de grootste beursmeesters en de lessen die je kan leren. Zou een draadje overwegen en af en toe een samenvatting geven van deze meesters en dit zelf verder uitdiepen.
Ik ga gelijdelijk verder posten over wat ik al heb. En als er interesse is mss een draadje over boeken en artikels die ik las met samenvattingen. Lees nu onder meer onsterfelijk beursadvies van pierre huylebroek. Hierin schrijft hij fictieve intervieuws met de grootste beursmeesters en de lessen die je kan leren. Zou een draadje overwegen en af en toe een samenvatting geven van deze meesters en dit zelf verder uitdiepen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
+1Denfi schreef: ↑28 januari 2019, 18:29 Ik verwacht voor 2019 nog eens een kv.Goed idee! Sinds een paar leden weinig/niet meer posten is het niveau niet meer zoals vroeger.
Sommige (nieuwe) leden proberen je ook in hun laag niveau mee te trekken![]()
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... eisie.aspx
Stevige concurrentie voor Biocartis? Of zitten deze onderzoeken in een ander domein?
Stevige concurrentie voor Biocartis? Of zitten deze onderzoeken in een ander domein?
Beide bedrijven maken toestellen die PCR (een veelgebruikte detectiemethode) automatiseren en vereenvoudigen zodat ze routinematig kunnen gebruikt worden in ziekenhuizen.Davy V schreef: ↑30 januari 2019, 09:32 https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... eisie.aspx
Curetis gebruikt een simpele klassieke PCR die enkel zegt of een transcript (het product van een gen) aanwezig is. Biocartis gebruikt een meer gesophisticeerde PCR-techniek (real time PCR) die meet hoeveel transcripten van een bepaald gen in een staal aanwezig zijn.
De techniek van Curetis wordt gebruikt bij de diagnose van infectieziekten. Ze verkopen kits die stalen van patiënten snel en betrouwbaar screenen op de aanwezigheid van genen kenmerkend voor zeer gevaarlijke en/of antibioticaresistente bacteriën.
Biocartis richt zich vooral op kanker. Het overmatig tot expressie komen van bepaalde genen/genvarianten is typisch voor bepaalde kankertypes en met de cartridges van Biocartis kan je dat opsporen. Dat stelt de oncoloog dan (soms) in staat om sneller een gepastere behandeling uit te werken.
Beide zijn mooie technologieën, maar ze concurreren niet rechtstreeks. Persoonlijk schat ik Biocartis hoger in: hun product is meer gesofisticeerd en spreekt een grotere doelmarkt aan. In theorie kan je overigens alle testen van Curetis doen op een Biocartis-machine, maar niet omgekeerd (mits je de cartridges van Curetis aanpast naar het Biocartis-formaat uiteraard). In principe is het mogelijk dat Curetis ooit zijn eigen platform opgeeft en een licentie voor haar testkits aan Biocartis verkoopt. Het omgekeerde zal niet gebeuren.
Even nog eens piepen naar deze scheut. Jaar zeer sterk begonnen en laatste tijd weer beerje teruggevallen.
Morgen update! De laatste dagen zien we de koerd weer verder stijgen.
Benieuwd naar morgen en dan voornamelijk naar hoeveel platforms en cartridges er verkocht zijn. Overigens dit jaar ook hele hoop mooie samenwerkingen.
Hopelijk goede resultaten en dan koersreactie. Maar met deze weet je nooit natuurlijk
Morgen update! De laatste dagen zien we de koerd weer verder stijgen.
Benieuwd naar morgen en dan voornamelijk naar hoeveel platforms en cartridges er verkocht zijn. Overigens dit jaar ook hele hoop mooie samenwerkingen.
Hopelijk goede resultaten en dan koersreactie. Maar met deze weet je nooit natuurlijk
Groei van verkoop cartridges zwaar onder de verwachtingen en Biocartis maakt een patat van > 20%.
Wat een kutjaar voor de kleine belegger.
Wat een kutjaar voor de kleine belegger.
Wat doet een kleine belegger in Biocartis?
Over biotech in general: https://youtu.be/YZM9dhiDbzI?t=2146
Over biotech in general: https://youtu.be/YZM9dhiDbzI?t=2146
Tegenvraag: wat heeft Biocartis anders te zoeken op Euronext Brussel?
Een beursnotering is een manier om kapitaal op te halen, niet meer en niet minder. 'Geschikt zijn voor kleine beleggers' is geen vereist om in Brussel, of gelijk waar, te mogen noteren.
Het is een feit dat maar weinig particuliere beleggers succesvol in biotech kunnen beleggen. Het is voor een niet-kenner aartsmoeilijk om de kwaliteit van een product/pijplijn in te schatten. Zelfs de minderheid die dat wel kan moet ook nog rekening houden met het feit dat een goed product nog geen garantie biedt op goede verkoopcijfers, zeker in concurrentiële markten als diagnostics.
Bijgevolg ben ik geneigd jens te volgen in deze. Beleggen in biotech is imo enkel verantwoord als je ofwel zeer breed kan spreiden ofwel zeer grote expertise (zowel technisch als commercieel) hebt.
Wat niet wegneemt dat ik desondanks toch een procentje of twee biotech in portefeuille heb (o.a. Biocartis). Dat beschouw ik echter net als pakweg mijn belegging in Gamestop meer als speculatie dan als echt beleggen. Waarmee ik bedoel dat ik verwacht dat eventueel rendement moet komen van een overname, fusie, delisting of iets dergelijks en niet vanuit de intrinsieke sterkte van het bedrijf.
Het is een feit dat maar weinig particuliere beleggers succesvol in biotech kunnen beleggen. Het is voor een niet-kenner aartsmoeilijk om de kwaliteit van een product/pijplijn in te schatten. Zelfs de minderheid die dat wel kan moet ook nog rekening houden met het feit dat een goed product nog geen garantie biedt op goede verkoopcijfers, zeker in concurrentiële markten als diagnostics.
Bijgevolg ben ik geneigd jens te volgen in deze. Beleggen in biotech is imo enkel verantwoord als je ofwel zeer breed kan spreiden ofwel zeer grote expertise (zowel technisch als commercieel) hebt.
Wat niet wegneemt dat ik desondanks toch een procentje of twee biotech in portefeuille heb (o.a. Biocartis). Dat beschouw ik echter net als pakweg mijn belegging in Gamestop meer als speculatie dan als echt beleggen. Waarmee ik bedoel dat ik verwacht dat eventueel rendement moet komen van een overname, fusie, delisting of iets dergelijks en niet vanuit de intrinsieke sterkte van het bedrijf.
Het gaat mij niet over geschiktheid, wel over de dubbele tong waarmee Biocartis (hun CEO) daarover spreekt.
Ik klasseer Biocartis trouwens niet onder biotech; het gaat niet over het al dan niet werkzaam zijn van een nieuwe molecule, wel over een technologisch concept dat al dan niet aanslaat in de medische sector.
PS: Mijn positie is ook zeer beperkt hoor, ik vind het gewoon een tikkeltje frustrerend.
Ik klasseer Biocartis trouwens niet onder biotech; het gaat niet over het al dan niet werkzaam zijn van een nieuwe molecule, wel over een technologisch concept dat al dan niet aanslaat in de medische sector.
PS: Mijn positie is ook zeer beperkt hoor, ik vind het gewoon een tikkeltje frustrerend.