BKCP Secure Invest
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
BKCP Secure Invest
Als leek op het gebied van beleggen etc. en als nieuw lid van dit forum had ik graag jullie deskundige mening geweten over volgend product van BKCP: Secure Invest.
Ik beschik over wat euro's die ik een tijdje kan missen (+/- 8 jaar) is het verstandig om daar in te stappen? en zo ja, welk fonds te kiezen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
.
Ik beschik over wat euro's die ik een tijdje kan missen (+/- 8 jaar) is het verstandig om daar in te stappen? en zo ja, welk fonds te kiezen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Re: BKCP Secure Invest
Ik zou in dat geval overwegen om volledig in BKCP Capital in te stappen en niet in een 'secure invest' formule.John1 schreef: Als leek op het gebied van beleggen etc. en als nieuw lid van dit forum had ik graag jullie deskundige mening geweten over volgend product van BKCP: Secure Invest.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
De BKCP Capital is een TAK 21 zonder instapkosten met een rente van 3.85%. Dit is één van de beste aanbieden op de markt vandaag in TAK 21. Bij een TAK 21 verdwijnt wel 1.1% van je gestort kapitaal. Er wordt onmiddellijk 1.1% taks ingehouden. Als je het langer dan 8 jaar laat staan kan je uitstappen zonder kosten of taksen.
Op die manier ga je je geen zorgen moeten maken dat je geld niet opbrengt.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
3.85% op 8jaar is toch maar een mager beestje. Bij deze tak21 is er geen winstdeelname volgens de pdf (https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/prod ... che-nl.pdf)Stier schreef:Ik zou in dat geval overwegen om volledig in BKCP Capital in te stappen en niet in een 'secure invest' formule.John1 schreef: Als leek op het gebied van beleggen etc. en als nieuw lid van dit forum had ik graag jullie deskundige mening geweten over volgend product van BKCP: Secure Invest.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
De BKCP Capital is een TAK 21 zonder instapkosten met een rente van 3.85%. Dit is één van de beste aanbieden op de markt vandaag in TAK 21. Bij een TAK 21 verdwijnt wel 1.1% van je gestort kapitaal. Er wordt onmiddellijk 1.1% taks ingehouden. Als je het langer dan 8 jaar laat staan kan je uitstappen zonder kosten of taksen.
Weer een mooi voorbeeld van klantenbedrog.
BKCP heeft inderdaad een tak21 ("Expansion") met een mooi rendement. De klant denkt wellicht dat de Secure Invest deels hier in belegt (enfin dat dacht ik zelf op het eerste zicht) maar dat is geen waar. Hij belegt in een ander product ("Capital") met als subtiel verschil dat BKCP met de winstdeelname gaat lopen. Je krijgt immers wel een licht hogere gegarandeerde rentevoet maar het totaalrendement is veel lager en dit verschil zal de komende jaren wellicht nog sterker oplopen.
Wedden dat de BKCP kantoorhouders er niet zullen op wijzen dat de klant beter zelf belegt in een deel Expansion en een deel Excellence. Hiermee kan je immers net dezelfde kapitaalsbescherming samenstellen.
Een product zoals Secure Invest heeft in feite geen enkele bestaansreden behalve meer winst voor de bank.
Overigens heeft BKCP nog zo'n nutteloze producten zoals bvb. "BKCP Invest". Het enige dat dit product doet is het herverpakken van een aantal trackers en hiervoor stevige beheerskosten aanrekenen. Ook weeral kassa kassa voor BKCP maar geen enkel nut voor de klant.
BKCP heeft inderdaad een tak21 ("Expansion") met een mooi rendement. De klant denkt wellicht dat de Secure Invest deels hier in belegt (enfin dat dacht ik zelf op het eerste zicht) maar dat is geen waar. Hij belegt in een ander product ("Capital") met als subtiel verschil dat BKCP met de winstdeelname gaat lopen. Je krijgt immers wel een licht hogere gegarandeerde rentevoet maar het totaalrendement is veel lager en dit verschil zal de komende jaren wellicht nog sterker oplopen.
Wedden dat de BKCP kantoorhouders er niet zullen op wijzen dat de klant beter zelf belegt in een deel Expansion en een deel Excellence. Hiermee kan je immers net dezelfde kapitaalsbescherming samenstellen.
Een product zoals Secure Invest heeft in feite geen enkele bestaansreden behalve meer winst voor de bank.
Overigens heeft BKCP nog zo'n nutteloze producten zoals bvb. "BKCP Invest". Het enige dat dit product doet is het herverpakken van een aantal trackers en hiervoor stevige beheerskosten aanrekenen. Ook weeral kassa kassa voor BKCP maar geen enkel nut voor de klant.
Laatst gewijzigd door robokat op 20 september 2009, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het eens nagelezen en het klopt inderdaad dat er geen winsdeelname is.BartVW schreef:3.85% op 8jaar is toch maar een mager beestje. Bij deze tak21 is er geen winstdeelname volgens de pdf (https://www.bkcp.be/bkcp/nl/banken/prod ... che-nl.pdf)Stier schreef:
Ik zou in dat geval overwegen om volledig in BKCP Capital in te stappen en niet in een 'secure invest' formule.
Je kan dus beter termijnrekeningen op 10 jaar overwegen. Rabobank biedt hier momenteel 4.88% Bruto wat na de roerende voorheffing neerkomt op 4.15% Netto.
Je kan dergelijke producten met kapitaalwaarborg ook zelf maken.
Stel dat je 10.000 € voor 10 jaar kan vrijhouden. Je plaatst dan 6675 € op een termijnrekening van 4.15% Netto. Na 10 jaar heb je door de interest opnieuw 10.024,07 € Netto.
Met de 3.325 € die overblijft van je startbedrag van 10.000 € kan je op de beurs spelen, bv. door in een fonds te stappen.
Bij nagenoeg alle producten die de banken aanbieden met kapitaalgarantie is deze garantie enkel op het bruto bedrag. Op het einde van de rit hou je dus minder dan 10.000 € netto over in een slecht scenario. De brochures bevatten veelal mooie grafiekjes maar de rendementen uit het verleden vormen nooit een garantie voor toekomstige rendementen. Meestal vallen de resultaten van dergelijke producten op het einde van de rit tegen.
Een product waar ik wel goede resultaten van verwacht is de Argenta Bon A.Bond 2014/11/20 Patrimoine A voor beleggingen op 5 jaar. Het onderliggend fonds kan zonder schaamte zijn resultaten laten zien die verder teruggaan dan 5 jaar. De Argenta Bon geeft bruto kapitaalgarantie en er is een hefboomeffect waardoor je tot 100% meer resultaat kan krijgen dan door rechtstreeks in het onderliggend fonds te beleggen. Dit hefboomeffect tot 100% is wel in de uitzonderlijke situatie dat het fonds blijft stijgen zonder tijdelijke dipjes.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Bedankt voor jullie deskundige raadgevingen, het is als "newbie" in de wereld van beleggingen,fondsen,tak21 enz. niet gemakkelijk om de eerste voorzichtige stapjes te zetten. Gelukkig is Spaargids.be daar om ons wat op weg te helpen, misschien hebben jullie nog een tip betreffende "verplichte literatuur voor newbie's"?