Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... HO0&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zie ik daar?
Een knikje naar boven?
Zou het

Wat zie ik daar?
Een knikje naar boven?
Zou het
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Een knik naar beneden weer...
Ik denk dat de meeste bezitters van dit fonds intussen gek geworden zijn. De K/W van dit fonds staat 2,32, straks gaan ze nog naar 1
Ergens wel logisch, gezien de dalende goudprijs. Beleggers anticiperen op een lagere winstmarge en aangezien je nog exploitatiekosten hebt, werkt de hefboom ook naar beneden.
De dag dat de goudprijs weer naar boven klimt, worden jullie inspanningen beloont. De vraag is wie volhoudt tot dan.
Ik denk dat de meeste bezitters van dit fonds intussen gek geworden zijn. De K/W van dit fonds staat 2,32, straks gaan ze nog naar 1
Ergens wel logisch, gezien de dalende goudprijs. Beleggers anticiperen op een lagere winstmarge en aangezien je nog exploitatiekosten hebt, werkt de hefboom ook naar beneden.
De dag dat de goudprijs weer naar boven klimt, worden jullie inspanningen beloont. De vraag is wie volhoudt tot dan.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Denk je? Ik denk dat die fondsen meer shortposities hebben dan longposities.Tonijnbelegger schreef:De dag dat de goudprijs weer naar boven klimt, worden jullie inspanningen beloont. De vraag is wie volhoudt tot dan.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dit loopt toch los van de goudprijs?
Enkele jaren geleden was de goudprijs lager en stond het fonds even hoog/laag als nu.
Enkele jaren geleden was de goudprijs lager en stond het fonds even hoog/laag als nu.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
Dit fonds zit slechts 0,16% short...
En de goudprijs bepaalt wel degelijk de winstgevendheid van dergelijke goudmijnen. Denk je dat er veel winst over is als exploitatie $350 kost en de goudprijs $250 staat? De goudprijs heeft wel niets te maken met de koers, per slot van rekening is dit geen ETF of zo. Als de zot geen geld aan goudmijnaandelen wil geven, staat de prijs laag.
En de goudprijs bepaalt wel degelijk de winstgevendheid van dergelijke goudmijnen. Denk je dat er veel winst over is als exploitatie $350 kost en de goudprijs $250 staat? De goudprijs heeft wel niets te maken met de koers, per slot van rekening is dit geen ETF of zo. Als de zot geen geld aan goudmijnaandelen wil geven, staat de prijs laag.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waar vind je deze gegevens terug?Tonijnbelegger schreef:Dit fonds zit slechts 0,16% short...
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Tonijnbelegger
- Hero Member

- Contacteer:
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... 4AR8&tab=3" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Wil dat zeggen dat ze slecht zijn ingedekt tegen dalende mijnbouwaandeelkoersen ?
Goud blijft klappen krijgen. Noteert nu op laagste peil sinds midden 2011.
Gold
1.507,27
-3,48%
Gold
1.507,27
-3,48%
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Jens, waar haal jij je gegevens?
Hier...
http://gold-quote.net/dashboard.php?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
... zie ik 1561.57 USD.
Zijn er verschillen?
Hier...
http://gold-quote.net/dashboard.php?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
... zie ik 1561.57 USD.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Je kan dan even goed in de krant kijken...
De low van vandaag is gezet om 17:02 ($1492.053/Oz)
Netdania klik bij de tab "Instruments" op "Gold, spot"
Je moet wel Java op je pc geïnstalleerd hebben.
De low van vandaag is gezet om 17:02 ($1492.053/Oz)
Netdania klik bij de tab "Instruments" op "Gold, spot"
Je moet wel Java op je pc geïnstalleerd hebben.
Ik kijk o.a. hier http://www.ariva.de/rohstoffe/
Als je de koers in real time wilt volgen, is die JAVA-app van Spruitekop hierboven beter, maar zo ver wil ik niet gaan.
Als je de koers in real time wilt volgen, is die JAVA-app van Spruitekop hierboven beter, maar zo ver wil ik niet gaan.
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt allebei. "Mijn" prijs is nu ook aangepast (en er staat nu -5.30%), maar dit ga ik toch eens in de gaten houden, want ik dacht dat ik (bijna) realtime koersen zag. Je zal zo maar eens een bestelling plaatsen op basis van een achterhaald cijfer... .
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Netdania gaat hierbij het verst en is héél stabiel, die geeft realtime-koersen tot op de 'Tick' (optie "T" naast de cijfers "1","5","10",... die de minuten aangeven). Die Tick-optie is echter geen aanrader, dan wordt je gek (vooral op volatiele markten)
Trouwens als je in het tabblad "Instruments" doorklikt naar beneden op "more instruments..." kan je daar een pak koersen volgen... kies maar uit.
Trouwens als je in het tabblad "Instruments" doorklikt naar beneden op "more instruments..." kan je daar een pak koersen volgen... kies maar uit.
Hier weer een serieuze daling in het aandeel.
Staat momenteel op 25.5 euro
hoe ver zou die nog gaan zakken ?
Staat momenteel op 25.5 euro
hoe ver zou die nog gaan zakken ?