Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
De officieel ongeveer 9.000 ton goud in de VS staat eigenlijk in de boeken van de FED. Dat is ook de reden waarom dit niet eerder verkocht of geleased is.quixoticme81 schreef:https://www.fiscal.treasury.gov/fsrepor ... report.htm
Volgens deze site heeft de US treasury op 29/07/2016 261.498.926,230 ounce goud. Als ik dit deel door 487 miljoen mensen, dan heeft iedereen dus een goede halve ounce goud ter beschikking.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe betrouwbaar deze bron is, en ook of deze de volledige waarde goud van de VSA weergeeft.
Maar als je dit beschouwt als goud toebehorend aan de VS, dan zou je ook moeten delen door het aantal inwoners in de VS, dus zo ongeveer 324 miljoen.
De overige inwoners op deze aardkloot zijn alleen goed genoeg om Amerikaans staatspapier te kopen... omdat dat een minder slechte belegging lijkt dan bvb Zwitserse (of Japanse) staatsobligaties met een negatieve rente. Sinds 1971 (45 jaar geleden) is de USD wel gedaald van 4.5 CHF naar pariteit. Een terugkeer naar de 4.5 CHF voor een USD lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
FOUT! Staat geboekt als 'goud en goudvorderingen' (Gold en Gold certificate account) => London gold pool.Zwygymor schreef:De officieel ongeveer 9.000 ton goud in de VS staat eigenlijk in de boeken van de FED. Dat is ook de reden waarom dit niet eerder verkocht of geleased is.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De koers komt terug gevaarlijk dicht bij 30 euro. Nog even en mijn winst is ribbedebie.
idem hier 

Ik had al door dat jouw gemiddelde aankoopkoers gelijk is aan de mijne.
Hier nog 32,95 % winst, maar zeker opvolgen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zeker niet in paniek raken. Beleggers zijn momenteel stuurloos. Wacht maar tot het 'beloofde' (en door de overheid verwachte) massale terreur offensief van de ISIS er komt. Ook in de VS dynamiet genoeg (verkiezingen).
Goud en zilver zijn de enige veilige haven voor je geld.
Goud en zilver zijn de enige veilige haven voor je geld.
Durf je long gaan op GLD of SLVR op een termijn langer dan 1 jaar?Leemans-broertje schreef: Goud en zilver zijn de enige veilige haven voor je geld.
Wat is dan je strategie?
Al een tijdje stil rond goud en goudmijnfondsen, vandaag zijn ze nog eens aan de boom aan het schudden, Dollar up, Euro down, goud down, dat wordt wellicht een dikke -6% voor Black Rock World gold (EUR).
dit word een bloedrode dag.
idd, ik verwacht minstens -6%. maar ik ga bijkopen. 

volgens sommigen die het blijkbaar kunnen weten gaat goud tegen jaareinde naar 1.900 dollar/troy ounce,
da's 600 meer dan nu dus,
laat ons hopen,
da's 600 meer dan nu dus,
laat ons hopen,
Volgens een analist is de daling van het goud nog niet voorbij. De prijs staat onder druk door de verwachte renteverhoging van de Fed. Een hogere rente maakt goud, dat geen rente opbrengt, immers minder aantrekkelijk. Hij ziet een niveau van 1200 dollar tegen het jaareinde.
vraag is: wat moeten wij daarmee? ons posities dumpen of bijkopen?
als je dan tegelijk nog leest dat er manipulaties gaande zijn, wordt het wel heel moeilijk als kleine belegger
als je dan tegelijk nog leest dat er manipulaties gaande zijn, wordt het wel heel moeilijk als kleine belegger

Zoals altijd ...niemand kan in de toekomst kijken , en al die analisten geloof ik al helemaal niet meer . Goud moet je niet kopen om binnen het jaar al terug te verkopen ..al dan niet met winst .Een tijdje geleden was ik van plan om enkele munten te verkopen , maar ik heb me kunnen bedenken en ben uiteindelijk kalm gebleven .Goud is een investering voor later , of een buffer voor later gelijk u wilt...voor in moeilijke tijden , die er zonder twijfel gaan aankomen .Desnoods blijft hou ik m'n goud nog 5,10 of 20 jaar ....dan kunnen ze me begraven met mijn goud