BMW Group
TIP
Re: BMW Group
steeds meer zin in een bmw turbo maar dan zonder wieltjes zo is probleem van dub rv opgelost
dividendgroei prima
met de cmb'tjes kleurt de buitenland port weer wat buitenlanders
dividendgroei prima
met de cmb'tjes kleurt de buitenland port weer wat buitenlanders
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
En een BMW turbo "zonder wieltjes" heeft ook geen venijnige achterwielaandrijving bij gladde wegen.zeezout schreef:steeds meer zin in een bmw turbo maar dan zonder wieltje

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ja éné met wielen zou ik nooit kopen, iedereen maar klagen dat je daar niet mee kunt rijden als het glad is.
Waarom koop je dat dan hé, voor de buren ?
ma ieder diertje zijn pleziertje
Waarom koop je dat dan hé, voor de buren ?
ma ieder diertje zijn pleziertje
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Heb nog nooit 'n wagen gekocht met achterwielaandrijving. Ik weet het... meer rijcomfort tijdens het schakelen (en driften
) maar bij glad wegdek (overstuur) met momenten gevaarlijk.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
heb er eentje met achterwielaandrijving , eentje waar ik altijd in Knokke een boete voor krijg omdat ik maar 30 km per uur ermee kan rijdenSpruitekop schreef:Heb nog nooit 'n wagen gekocht met achterwielaandrijving. Ik weet het... meer rijcomfort tijdens het schakelen (en driften) maar bij glad wegdek (overstuur) met momenten gevaarlijk.
http://993c4s.com/wp-content/uploads/20 ... 00x450.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
van een merk dat niet moet onder doen voor Ferrari's en co
BMW heeft goed geboerd in dit kwartaal : http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e ... oup_EN.pdf.
Outlook voor volledig jaar 2015 is ook positief.
Outlook voor volledig jaar 2015 is ook positief.
Volstrekte onzin. Wellicht afkomstig door aandachtszoekers ("moet je mij eens kijken wat een sukkel ik ben, ik moet met een BMW rijden zeg, heb medelijden met mij!" of door mensen die zelf nog nooit een achterwielaanegdreven auto bestuurd hebben.zeezout schreef:(...) iedereen maar klagen dat je daar niet mee kunt rijden als het glad is.
En dan de feiten. Het grote voordeel van een achterwielaangedreven auto is dat de sturende wielen enkel moeten sturen en niet ook nog eens de krachten van de aandrijving moeten verwerken. Een achterwielaangedreven auto rijdt daardoor aangenamer, sportiever, en meer gebalanceerd. Het nadeel is kostprijs. Als de motor vooraan zit en de aandrijving achteraan zit je met extra kosten in de complexiteit van de overbrenging. Dit is de reden waarom automerken en modellan waarbij kostprijs een mindere rol speelt voor achterwielaandrijving kiezen. BMW (behalve kleine modellen), Mercedes (behalve kleine modellen), Porsche, Ferrari,...
Dat een achterwielaangedreven auto meer stuurmanskunsten vereist bij glad wegdek is tegenwoordig niet meer waar. Een achterwielaanegdreven auto kan de neiging tot overstuur hebben maar een voorwielaangedreven auto heeft de neiging heeft tot onderstuur. Met beiden kun je uit de bocht gaan, en tegenwoordig proberen electronische hulpmiddelen dat in beide gevallen te voorkomen.
hoe kan je dat weten als je er nog nooit mee hebt gereden?Spruitekop schreef:Heb nog nooit 'n wagen gekocht met achterwielaandrijving. Ik weet het... meer rijcomfort tijdens het schakelen (en driften) maar bij glad wegdek (overstuur) met momenten gevaarlijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Er is toch een verschil tussen er nooit ene gekocht hebben en er nooit mee gereden hebben.
Heb nog geen BMW als auto gehad, wel enkele keren met die van mijn ouders gereden.
En mijn eerste auto was een soort speelgoedjeep met achterwielaandrijving.
Gaat gewoon vlotter door bochten.
Iedereen die een tijdje met zo'n BMW 1 reeks gereden heeft zegt hetzelfde: "zalig om mee te rijden".
(op mijn vorig werk was er een BMW 1 als reserve wagen, die dus vaak van eigenaar wisselde).
Elektrische auto's zullen normaal ook achterwiel aangedreven zijn, zoals Tesla.
Iedereen die een tijdje met zo'n BMW 1 reeks gereden heeft zegt hetzelfde: "zalig om mee te rijden".
(op mijn vorig werk was er een BMW 1 als reserve wagen, die dus vaak van eigenaar wisselde).
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
BMW bijna weer 100euro !!
mooi zo!
mooi zo!
Hier ook BMW 1-reeks (2013), wel geen aandelen.reteiP schreef:Heb nog geen BMW als auto gehad, wel enkele keren met die van mijn ouders gereden.

- TonyClifton
- Newbie
- Contacteer:
91.9 €
Begint te jeuken om ook de aandelen te kopen!
Verder gaand op vorige discussie: ik ben naast autoliefhebber ronduit gierig, maar vind dat mijn laatste 2 BMW's de meerprijs méér dan waard waren tov mijn vorige auto's:
Jaren heel tevreden geweest van Skoda Octavia en VW Passat. Ik ging er altijd van uit dat je vooral voor 'het merk BMW' zou betalen, maar dit is puur kwaliteit waar je voor betaalt.
achterwielaandrijving is qua mechanica trouwens gewoon efficiënter en qua rijgedrag plezanter, zeker als het glad is. Huis-, tuin- en keuken chauffeurs mogen gerust voorwielaandrijving nemen, dat heeft ook voordelen, al werkt de elektronica tegenwoordig heel erg goed.
Soit, nu rest de vraag wanneer bmw aandelen en hoeveel
Begint te jeuken om ook de aandelen te kopen!
Verder gaand op vorige discussie: ik ben naast autoliefhebber ronduit gierig, maar vind dat mijn laatste 2 BMW's de meerprijs méér dan waard waren tov mijn vorige auto's:
Jaren heel tevreden geweest van Skoda Octavia en VW Passat. Ik ging er altijd van uit dat je vooral voor 'het merk BMW' zou betalen, maar dit is puur kwaliteit waar je voor betaalt.
achterwielaandrijving is qua mechanica trouwens gewoon efficiënter en qua rijgedrag plezanter, zeker als het glad is. Huis-, tuin- en keuken chauffeurs mogen gerust voorwielaandrijving nemen, dat heeft ook voordelen, al werkt de elektronica tegenwoordig heel erg goed.

-
- VIP member
- Contacteer:
Ten eerste 91,9 is volgens mij nog veel te hoog. En als die olie'crisis' zich voortzet, zitten we binnenkort terug op 2000 punten vrees ik (BEL20).TonyClifton schreef:91.9 €
Huis-, tuin- en keuken chauffeurs mogen gerust voorwielaandrijving nemen, dat heeft ook voordelen, al werkt de elektronica tegenwoordig heel erg goed.
Ten tweede, ik persoonlijk vind mijn alfa met voorwielaandrijving beter rijden dan mijn ouders hun bmw met achterwielaandrijving. Je betaalt voor beiden : de merknaam en de kwaliteit. Logisch vind ik, je kan toch moeilijk een merkreputatie hebben en dan "rommel" verkopen. Bovendien is het onderhoud bij BMW relatief duur

+5,7% vandaag. Mooi gedeeltelijk herstel.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash