BNP in de krantenwinkel
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: BNP in de krantenwinkel
En zo lossen ze het op ivm het witwassen:
"Financiële instellingen moeten voldoen aan strenge regels rond de bestrijding van witwassen en terreurfinanciering. Behalve verdachte transacties melden moeten ze ook de identiteit van klanten kennen. Omdat bij Nickel die activiteit deels wordt uitbesteed aan de uitbater van de krantenwinkel, krijgt die een opleiding rond witwassen en een goedkeuring door de Nationale Bank."
"Financiële instellingen moeten voldoen aan strenge regels rond de bestrijding van witwassen en terreurfinanciering. Behalve verdachte transacties melden moeten ze ook de identiteit van klanten kennen. Omdat bij Nickel die activiteit deels wordt uitbesteed aan de uitbater van de krantenwinkel, krijgt die een opleiding rond witwassen en een goedkeuring door de Nationale Bank."
Opleiding is één ding, bij een "echte" bank is er ook nog een inspectiedienst die controleert of de kantoren de juiste procedures volgt, je hebt een screening van het personeel dat in de kantoren werkt, etc.
Als er per krantenwinkel 1 persoon is opgeleid in antiwitwasprocedures en die is toevallig niet aanwezig als ik geld wil storten, gaan ze mijn geld dan weigeren..?
Strategie van BNPPF is wel duidelijk, kantoren in eigen beheer sluiten en de diensten waar weinig geld aan te verdienen is uitbesteden naar partners die wel een distributienetwerk hebben en behouden (zie ook de opslorping van Bpost Bank).
Als er per krantenwinkel 1 persoon is opgeleid in antiwitwasprocedures en die is toevallig niet aanwezig als ik geld wil storten, gaan ze mijn geld dan weigeren..?
Strategie van BNPPF is wel duidelijk, kantoren in eigen beheer sluiten en de diensten waar weinig geld aan te verdienen is uitbesteden naar partners die wel een distributienetwerk hebben en behouden (zie ook de opslorping van Bpost Bank).
Die klanten van Nickel brengen toch niet echt op. Ze zijn eerder een last. En zo komen die niet meer zagen in een kantoor. De CEO zal tevreden zijn, weer van een pak lastpostklanten vanaf. Misschien kan Fortis nog wat verdienen aan die mastercard. Maar wacht, was visadebit niet de betere kaart? En vervolgens maken ze van die krantenboer een verzekeringsmakelaar.
Een witwas schandaaltje erbij , dat regelen ze wel daar in Brussel. Da's waarschijnlijk al gewoon ingecalculeerd. En dat kost misschien minder dan al die kantoren openhouden voor die zaagklanten.
Maar ondertussen kunnen ze toch nog een basisbankdienst (wettelijk verplicht?) aanbieden dat hun weinig kost en nog wat meer kantoren sluiten. Das duidelijk.
Een witwas schandaaltje erbij , dat regelen ze wel daar in Brussel. Da's waarschijnlijk al gewoon ingecalculeerd. En dat kost misschien minder dan al die kantoren openhouden voor die zaagklanten.
Maar ondertussen kunnen ze toch nog een basisbankdienst (wettelijk verplicht?) aanbieden dat hun weinig kost en nog wat meer kantoren sluiten. Das duidelijk.
Veel witwasserij zal er niet komen aangezien ze maxima voorzien van rond de 8-900 euro per maand afhalen en 1000 euro storten.
Een kredietkaart... Maar of dat Mastercard of visa gaat worden, who knows ?
Buiten een paar niets betekenende kleine zwartwerkers gaan ze dan toch al het grote misdaadgeld niet witwassen.
Veiligheid : ook mijn idee maar ze zeggen / denken dat de stortingen in balans gaan zijn met de afhalingen. Dat klinkt me nogal simplistisch.
Als er wat mee te verdienen zou zijn wil ik ook wel een krantenwinkel starten.
Maar nu dus niet :-)
Een kredietkaart... Maar of dat Mastercard of visa gaat worden, who knows ?
Buiten een paar niets betekenende kleine zwartwerkers gaan ze dan toch al het grote misdaadgeld niet witwassen.
Veiligheid : ook mijn idee maar ze zeggen / denken dat de stortingen in balans gaan zijn met de afhalingen. Dat klinkt me nogal simplistisch.
Als er wat mee te verdienen zou zijn wil ik ook wel een krantenwinkel starten.
Maar nu dus niet :-)
Ik had gelezen in dat HLN artikel dat ze de minderwaardige Mastercard aanboden.
De veiligheid van die krantenboer zal de Fortistop een worst wezen he. Zover was ik mee.
Top. Ik vind het wel goed gevonden van Fortis om het zo aan te pakken. Veel problemen opgelost en de miserie bij een ander.
De veiligheid van die krantenboer zal de Fortistop een worst wezen he. Zover was ik mee.
Top. Ik vind het wel goed gevonden van Fortis om het zo aan te pakken. Veel problemen opgelost en de miserie bij een ander.
Welke klanten hebben een rekening bij een krantenwinkel nodig?
Daarbij kunt gij alleen max. 900 per maand storten en 1000 euro afhalen.
nu kan ik alleen denken aan gokverslaafde die hun uitgave willen controleren of ouders die een bepaalde maandelijkse bedrag aan kinderen of vrienden willen geven.
graag bijkomende uitleg.
BNPfortis heeft al een gratis online rekening bij Hello bank.
Ik ga niet graag online en ga graag naar eenvoudige zelfbanking automaten zoals KBC,Bpost,Axa...
Daarbij is bij BNPfortis niet meer mogelijk overschrijvingen te doen bij zelfbanking automaten,w at ik zeer spijtig vind.
Als bij de automaten van Nickel de mogelijkheid zou bestaan om overschrijvingen te doen dan zou al interessanter vinden.
Daarbij kunt gij alleen max. 900 per maand storten en 1000 euro afhalen.
nu kan ik alleen denken aan gokverslaafde die hun uitgave willen controleren of ouders die een bepaalde maandelijkse bedrag aan kinderen of vrienden willen geven.
graag bijkomende uitleg.
BNPfortis heeft al een gratis online rekening bij Hello bank.
Ik ga niet graag online en ga graag naar eenvoudige zelfbanking automaten zoals KBC,Bpost,Axa...
Daarbij is bij BNPfortis niet meer mogelijk overschrijvingen te doen bij zelfbanking automaten,w at ik zeer spijtig vind.
Als bij de automaten van Nickel de mogelijkheid zou bestaan om overschrijvingen te doen dan zou al interessanter vinden.
In feite niets nieuw : B-post en Lotte hanteren al lang een gelijkaardige formule in (kranten)winkels uitgebaat door
(schijn)zelfstandigen ?
(schijn)zelfstandigen ?
Dit lijkt vooral interessant voor overvallers. Die hebben nu een mooi overzicht van zwak beveiligde plekken waar wel een duizend euro te halen is. En dan kunnen ze tegelijk nog wat sigaretten stelen en bier. Ik zou niet graag zo'n uitbater zijn.