Bouwgrond, advies gevraagd
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Bouwgrond, advies gevraagd
Er is geen schriftelijke aanvaarding geweest. Enkel mondeling. Geen bewijs dus.
Zonet de makelaar aan de lijn gehad, bod intrekken was geen probleem, er was waarschijnlijk nog een andere kandidaat...
Zonet de makelaar aan de lijn gehad, bod intrekken was geen probleem, er was waarschijnlijk nog een andere kandidaat...
-
anonymous9
Eind goed, al goed. Ik zou wel nu zo snel mogelijk SCHRIFTELIJK dat bod intrekken als je dat wenst. WAnt als de verkoper alsnog SCHRIFTELIJK je bod nu nog aanvaardt, hang je er nog steeds aan.
Dus, als je wil afzien van de koop, trek dan dat bod zsm in, en doe het schriftelijk! Want ook nu is er geen bewijs (telefoongesprek) van uw intentie tot het intrekken.
Dus, als je wil afzien van de koop, trek dan dat bod zsm in, en doe het schriftelijk! Want ook nu is er geen bewijs (telefoongesprek) van uw intentie tot het intrekken.
Is al gebeurd...
Bedankt voor jullie raad allemaal. Ik kan vannacht weer gerust slapen...
Dit is een hele les voor mij geweest.... En voor anderen een nuttig topic
Bedankt voor jullie raad allemaal. Ik kan vannacht weer gerust slapen...
Dit is een hele les voor mij geweest.... En voor anderen een nuttig topic
-
masterbatal
- Newbie

Waar is de tijd dat je mensen kon vertrouwen op hun woord.
Nu doen ze loze beloftes waar ze een uur later al op terugkomen.
Inmijn ogen zijn zulke mensen onn......kes
Nu doen ze loze beloftes waar ze een uur later al op terugkomen.
Inmijn ogen zijn zulke mensen onn......kes
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
De Van Daele mag inderdaad een ganse boel spreekwoorden zoals deze schrappen.
Betreurenswaardig voor onze maatschappij.
Voor mijn part mogen ze ook die 'opschortende voorwaarden' in hun ... je weet wel... steken, je informeert eerst naar jouw financiële mogelijkheden en je koopt of je koopt niet, PUNT!
Betreurenswaardig voor onze maatschappij.
Voor mijn part mogen ze ook die 'opschortende voorwaarden' in hun ... je weet wel... steken, je informeert eerst naar jouw financiële mogelijkheden en je koopt of je koopt niet, PUNT!
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Rustig rustig, mensen kunnen ook fouten maken he. Amai...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In zaken telt 'n gegeven woord, punt.
Ik ben benieuwd of je hetzelfde zou reageren als uw keukenbouwer een prijs opgeeft van 15.000€ en je zegt: 'Ok, het is goed' en hij komt nadien af: 'Eigenlijk was het 25.000€, ik heb een foutje gemaakt'.
Of dat bij een renovatieproject uw vloerder zegt ik kom volgende week donderdag uw nieuwe vloer leggen, je mag uw oude vloer al uitbreken, en die komt een maand later. Ga je die ontvangen als dikke vrienden?
Ik til daar persoonlijk erg zwaar aan dat een gegeven woord steeds minder waard wordt. Tja, dat zal in m'n bloed zitten zeker?
Ik ben benieuwd of je hetzelfde zou reageren als uw keukenbouwer een prijs opgeeft van 15.000€ en je zegt: 'Ok, het is goed' en hij komt nadien af: 'Eigenlijk was het 25.000€, ik heb een foutje gemaakt'.
Of dat bij een renovatieproject uw vloerder zegt ik kom volgende week donderdag uw nieuwe vloer leggen, je mag uw oude vloer al uitbreken, en die komt een maand later. Ga je die ontvangen als dikke vrienden?
Ik til daar persoonlijk erg zwaar aan dat een gegeven woord steeds minder waard wordt. Tja, dat zal in m'n bloed zitten zeker?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop ik begrijp uw punt wel maar het is toch ook hinken op een tweede gedachte (genre: missen is menselijk, mensen verdienen een tweede kans,...). Zeker bij overeenkomsten van zo'n groot belang verkies ik toch iets meer formaliteiten.
Maar bon in sé heb je gelijk. Ik heb weet van een persoon die op een servet een prijs en een zaak (handelszaak) had genoteerd. Weigerde dat achteraf te betalen en is uiteindelijk veroordeeld te betalen.
En voorwaardelijke overeenkomsten zijn perfect geldig en hebben hun nut al bewezen.
Maar bon in sé heb je gelijk. Ik heb weet van een persoon die op een servet een prijs en een zaak (handelszaak) had genoteerd. Weigerde dat achteraf te betalen en is uiteindelijk veroordeeld te betalen.
En voorwaardelijke overeenkomsten zijn perfect geldig en hebben hun nut al bewezen.
-
anonymous9
Ik treed Spruitekop bij, maar MeOnline gaf al aan dat hij het als een wijze les beschouwde, dus ik heb er alle vertrouwen in dat dit niet meer zal gebeuren. En aangezien er géén schriftelijke aanvaarding van het bod was, en er verteld werd dat het niet erg was omdat er nog een tweede kandidaat was, laat me éigenlijk vermoeden dat de vérkoper OOK op zijn aanvaarding zou teruggekomen zijn als die tweede koper een hoger bod zou uitgebracht hebben. Ik zou Spruitekop over de ganse lijn gelijk geven indien het bod ook schriftelijk aanvaard was geweest, maar aangezien dit nog niet het geval was, heeft de uitbrenger van het bod in onderlinge overeenstemming het bod mogen terug intrekken, dus eind goed al goed
Anyway, MO slaapt goed, het stuk land zal verkocht raken, en wij hebben allemaal eens ons zegje kunnen doen.
Anyway, MO slaapt goed, het stuk land zal verkocht raken, en wij hebben allemaal eens ons zegje kunnen doen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik weet het, iedereen maakt fouten, ik gelukkig ook.
Het gaat hem er mij gewoon om dat men extreem laks omspringt met zaken van groot belang, zaken die gevolgen kunnen hebben voor uw ganse verder leven.
De tweede bieder zal waarschijnlijk hoger geboden hebben en daarmee komt MeOnline er goed vanaf, maar het is toch met vuur spelen om zo'n zaken te doen met het idee om zich achteraf wel te informeren. Als elke Belg dan recht krijgt om zich één maal te vergissen bij elk mogelijke casus... Denken-informeren-denken-doen.
Het gaat hem er mij gewoon om dat men extreem laks omspringt met zaken van groot belang, zaken die gevolgen kunnen hebben voor uw ganse verder leven.
De tweede bieder zal waarschijnlijk hoger geboden hebben en daarmee komt MeOnline er goed vanaf, maar het is toch met vuur spelen om zo'n zaken te doen met het idee om zich achteraf wel te informeren. Als elke Belg dan recht krijgt om zich één maal te vergissen bij elk mogelijke casus... Denken-informeren-denken-doen.
had ook kunnen zeggen dat het financieel toch te moeilijk was;
een slimme verkoper had het dan zo gelaten, het leven is al zo kort
een slimme verkoper had het dan zo gelaten, het leven is al zo kort
als occasionele koper/verkoper krijg ik het persoonlijk wel op mijn sissen van mensen die klakkeloos een bod doen en dan pas gaan nadenken of naar de bank stappen. Ik ben van het principe : bezin/informeer je en doe dan een bod. niet : doe een bod en bezin/informeer je dan. Maar dit zal gekleurd zijn omdat ik dit jaar al 2x een ambetante ervaring gehad heb met dat soort mensen:-(
"Ook met giften, kadootjes en gunsten geven, moet je hard oppassen, het zijn nét diegenen die je het hardst bedriegen."
Er bestaan echt nog wel mensen die te vertrouwen zijn, maar als een man bv. je huis 'gratis' komt schilderen, dan durft die wel eens een tegenprestatie verwachten. Meestal ééntje in natura, heb ik eens van horen zeggen gehoord
Er bestaan echt nog wel mensen die te vertrouwen zijn, maar als een man bv. je huis 'gratis' komt schilderen, dan durft die wel eens een tegenprestatie verwachten. Meestal ééntje in natura, heb ik eens van horen zeggen gehoord
mertenssonja schreef:Als ze je in het leven al een paar keer in het ootje hebben genomen, dan verandert je karakter. Je betrouwt niets of niemand meer. Ikzelf ben uiterst wantrouwig tov mijn naasten. Ook voor familie, vrienden, buren, huurders, overheden. Je moet geweldig hard oppassen in het leven. Ook met giften, kadootjes en gunsten geven, moet je hard oppassen, het zijn nét diegenen die je het hardst bedriegen.
Dus, niéts of niemand vertrouwen, op geen enkele plaats, niéts weggeven, niéts trakteren.
Het is beter dat iedereen je een wrek vindt, en schrik heeft van jou, dan dat ze op je kop k*****n.
ik ga altijd uit van het goede in een mens en huldig het principe : geef en gij zult krijgen.
(alleen makelaars vertrouw ik voor geen meter)
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Zoals mijn grootmoeder, handelaarster, zei: 'Wees te vertrouwen maar vertrouw niemand'.mertenssonja schreef:Als ze je in het leven al een paar keer in het ootje hebben genomen, dan verandert je karakter. Je betrouwt niets of niemand meer. Ikzelf ben uiterst wantrouwig tov mijn naasten. Ook voor familie, vrienden, buren, huurders, overheden. Je moet geweldig hard oppassen in het leven. Ook met giften, kadootjes en gunsten geven, moet je hard oppassen, het zijn nét diegenen die je het hardst bedriegen.
Dus, niéts of niemand vertrouwen, op geen enkele plaats, niéts weggeven, niéts trakteren.
Het is beter dat iedereen je een wrek vindt, en schrik heeft van jou, dan dat ze op je kop k*****n.
Overigens: Het is beter dat iedereen je een vrek vindt dan een wrak.
(zei de wrederechter)