bouwgrond verkopen met nog hypotheek op de woning
TIP
bouwgrond verkopen met nog hypotheek op de woning
Wij kochten 20 jaar geleden een woning op 10 are grond. Hierop rust nog een hypotheek. Volgens de gemeentelijke dienst ruimtelijke ordening kunnen wij onze tuin laten omzetten in bouwgrond.
Mogen wij dat stuk bouwgrond (is ongeveer de helft van de totale oppervlakte) verkopen als er nog een hypotheek rust op de woning?
Mogen wij dat stuk bouwgrond (is ongeveer de helft van de totale oppervlakte) verkopen als er nog een hypotheek rust op de woning?
Re: bouwgrond verkopen met nog hypotheek op de woning
Niemand kan je beletten om iets of een deel te verkopen,tenzij dit op voorhand al expliciet verboden werd, doch zal er eerst een landmeter en plan opgemaakt worden, vervolgens een omzetting naar bouwgrond ( bestemmingswijziging ). Schatter van de bank waar je de hypotheek hebt lopen.
Indien de grond en gebouw na de eventuele splitsing nog voldoende waarborg biedt voor de openstaande hypotheek zie ik geen probleem, mogelijks kan de bank wel het of een deel van de verkoop inhouden om de hypotheek af te lossen.Dit in samenspraak met de bank .
Indien de grond en gebouw na de eventuele splitsing nog voldoende waarborg biedt voor de openstaande hypotheek zie ik geen probleem, mogelijks kan de bank wel het of een deel van de verkoop inhouden om de hypotheek af te lossen.Dit in samenspraak met de bank .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: bouwgrond verkopen met nog hypotheek op de woning
Best eens informeren bij ja bank.
Als je lening al 20 jaar loopt zal deze al grotendeels afbetaald zijn zeker?
Dan zou ik niet teveel problemen verwachten, doch informeer eerst wat je moet doen om achteraf geen gezever te hebben.
Als je lening al 20 jaar loopt zal deze al grotendeels afbetaald zijn zeker?
Dan zou ik niet teveel problemen verwachten, doch informeer eerst wat je moet doen om achteraf geen gezever te hebben.