Bpost bank geeft er als eerste de brui aan.. Intrest op Ritmo naar absolute minimum
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bpost bank geeft er als eerste de brui aan.. Intrest op Ritmo naar absolute minimum
"Bpost had als nadeel dat je verplicht moest betalen voor de verzendkost van de uittreksels. Er was geen andere manier volgens de plaatselijke verantwoordelijke in het kantoor."
De info van de plaatselijke verantwoordelijke is foutief. De bediende van Bpost hebben me ook niet geïnformeerd en moest ik ook betalen ,maar ik heb geklaagd en kon ook gratis met een bankkaart en online kijken of aan de self-banking uittreksels vragen. Bpost heeft zelfs het geld dat ik betaald heb terugbetaald.
want hoge rente maar door de onkosten veel minder interessant en dus niet logisch
De info van de plaatselijke verantwoordelijke is foutief. De bediende van Bpost hebben me ook niet geïnformeerd en moest ik ook betalen ,maar ik heb geklaagd en kon ook gratis met een bankkaart en online kijken of aan de self-banking uittreksels vragen. Bpost heeft zelfs het geld dat ik betaald heb terugbetaald.
want hoge rente maar door de onkosten veel minder interessant en dus niet logisch
Re: Bpost bank geeft er als eerste de brui aan.. Intrest op Ritmo naar absolute minimum
graag bevestiging dat interest op ritmo naar absoluut minimum gaat ,ik heb nergens deze informatie gezien
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, hier een voorbeeld: Je hebt ondertussen €10.000 op je rekening. Eind december 2018 beslissen zowel DB als Beobank om hun intrestvoeten naar het wettelijk minimum te brengen.
Je laat bij beide je bedrag staan, en stort niets meer bij.
Basis Getrouwheid Totaal
Beobank 0.1 0.9
DB 0.1 0.2
10000 10 90 100
10000 10 20 30
Op 1 januari 2020 krijg je van Beobank 3.33 keer meer rente (€100 ipv €30 = €70) dan van DB.
En eigenlijk zal het verschil nog groter zijn want ik heb voor het gemak niet gerekend met de trimesteriële uitbetalingen van de getrouwheidspremie.
Is dit "veel"? Dat moet elk voor zichzelf uitmaken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Jawel, ... Je hebt het hier gezien, in dit topic.
Officieel nieuws en tegelijk bevestiging komt weldra via deze website, vermoed ik.
Bij mij stond het op de berichten in de app. Als jij ook een Bpost Ritmo rekening hebt en je hebt de app : daar moet je het dan zoeken en vinden.
Hierbij een image van die mededeling , voor de ongelovigen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
DB valt onder de Duitse grantieregeling, die beter is dan de Belgische.
Leg uit.
De maandelijkse afhalingen zijn begonnen 

Courage, Jintro, na 12 maanden ben je er vanaf 

Je hebt gelijk dat de info van die bediende foutief was.janu schreef: ↑30 juli 2018, 11:56 De info van de plaatselijke verantwoordelijke is foutief. De bediende van Bpost hebben me ook niet geïnformeerd en moest ik ook betalen ,maar ik heb geklaagd en kon ook gratis met een bankkaart en online kijken of aan de self-banking uittreksels vragen. Bpost heeft zelfs het geld dat ik betaald heb terugbetaald.
Ik heb meerdere keren gevraagd (2 keer in het kantoor, 2 keer aan telefoon) om de uittreksels niet langer per post op te sturen. Dat kwam niet in orde... Ik heb alles afgehaald en de rekening niet meer gebruikt wegens de inefficientie van dat 'orgaan'.
Uitleg in het postkantoor waarom het maar niet in orde kwam : Ge moet de post ook zijn boterham gunnen he. Van die kost op de postzegel en de briefwisseling leven wij. Mijn idee : ze doen het zelf , ze moeten het niet per se aanrekenen. Kan ook gratis, zoals vroeger bij de postchequerekening.
Volgende dag : alles weg.
jintro graag bijkomende info
met je maandelijkse afhalingen verliest gij de getrouwheidspremie van 0,20 % van de laatste maanden.
met je maandelijkse afhalingen verliest gij de getrouwheidspremie van 0,20 % van de laatste maanden.
Janu : ik weet dat het niet tegen mij was , maar je moet je eens verdiepen in het systeem van de getrouwheidspremie.
Iedere storting die je ooit deed levert getrouwheidspremie op precies één jaar nadat je ze deed. Daarna begint opnieuw een termijn van een jaar te lopen voor dezelfde storting ..
Met veel stortingen zoals bij dit type rekening (meestal maandelijks) is het niet echt makkelijk om dat zo zelf te berekenen aan de hand van je stortingen. Onderstaande methode is makkelijker.
Er is bij elke bank een module die toont hoe je de afhalingen kan doen zonder intrest te verliezen. Je zal dan moeten inloggen op je pc daarvoor.
Als het echt niet lukt om dat te vinden kan ik je wel op weg zetten door het te beschrijven waar het precies zit.
Conclusie : als je nu gewoon lukraak begint af te halen, raak je getrouwheidsintresten kwijt.
Iedere storting die je ooit deed levert getrouwheidspremie op precies één jaar nadat je ze deed. Daarna begint opnieuw een termijn van een jaar te lopen voor dezelfde storting ..
Met veel stortingen zoals bij dit type rekening (meestal maandelijks) is het niet echt makkelijk om dat zo zelf te berekenen aan de hand van je stortingen. Onderstaande methode is makkelijker.
Er is bij elke bank een module die toont hoe je de afhalingen kan doen zonder intrest te verliezen. Je zal dan moeten inloggen op je pc daarvoor.
Als het echt niet lukt om dat te vinden kan ik je wel op weg zetten door het te beschrijven waar het precies zit.
Conclusie : als je nu gewoon lukraak begint af te halen, raak je getrouwheidsintresten kwijt.
Het systeem is simpel, als je elke maand eenzelfde som hebt gestort, dan kan je na een jaar diezelfde som er weer telkens per maand afhalen zonder aan getrouwheidspremie in te boeten (last-in - first-out). Een nieuwe periode na 365 dagen geldt ook als een last-in. Reken alvast een dag of 2-3 meer dan een vol jaar (zijnde 365 dagen) om verrassingen te voorkomen, je verliest dan enkel wat basisrente op die paar extra dagen.
Als de spaarperiode meer jaren bedraagt, dan mag je de maandelijkse som met het aantal volle jaren die verlopen zijn vermenigvuldigen. Na 2 jaar sparen dus maal 2, na 3 jaar sparen maal 3.
Als je gaan cent wil verliezen dan mag je ook de gestorte intresten niet vergeten. Daarvoor kan je de berekenings-tool van de bank gebruiken en alles in een rekenblad bijhouden.
Als de spaarperiode meer jaren bedraagt, dan mag je de maandelijkse som met het aantal volle jaren die verlopen zijn vermenigvuldigen. Na 2 jaar sparen dus maal 2, na 3 jaar sparen maal 3.
Als je gaan cent wil verliezen dan mag je ook de gestorte intresten niet vergeten. Daarvoor kan je de berekenings-tool van de bank gebruiken en alles in een rekenblad bijhouden.
Laatst gewijzigd door aossa op 30 juli 2018, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Als je vandaag afhaald zullen ze eerst kijken of er al bedragen zijn die er 12 maanden, of 24 maanden opstaan en dan pas naar diegene die er sinds vorige maand opstaan.Concreet wil dit zeggen dat de geldafhalingen aangerekend worden op de bedragen waarvoor de premieverwerving het minst ver gevorderd is.
Ok, is een iets anders gebruik van de term "LiFo" dan dat ik het gewoon ben :-).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.