Bpost
TIP
Re: Bpost
Je maakt zeker een aantal goede punten. En ik respecteer de moeite die je doet om argumenteren.sintorama schreef: ↑20 maart 2018, 10:33De stijging, vooral van het laatste jaar, was volgens mij nergens anders dan op pure verwachtingen gebaseerd. De "afstraffing" van het aandeel is voor mij niet meer dan het terugkeren naar de realiteit, nu blijkt dat dit geen goeie overname was, en er nog de nodige andere uitdagingen zijn. De 20% die er eerst bijkwan is er nu weer af.
Ik klinkt misschien te negatief, maar ik blijf bij mijn standpunt dat IK hier geen 100% vertrouwen in heb, iets wat voorwaarde nr 1 is vooraleer ik mijn zuur verdiende centjes wens te investeren.
Persoonlijk blijf ik nog even zitten en we kijken op lange termijn.
Wat ik overdreven vind is de zeer extreme terugval. Net als sommige reacties bij profesionele en privé beleggers. Een aantal zoals jij maken zeker een punt. Maar ik merk toch ook zeer veel extremen, de komende maanden zullen dat wel wat uitzuiveren.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Als dat echt is wat je gelooft kan ik maar 1 ding aanraden: koop massaal aandelen bpost. Ze noteren aan, wat is het, pakweg 12x de winst ofzo? Daarbij nog een netto-dividend van rond de 5%.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Bpost blijft mij verbazen - er moeten andere gegevens beschikbaar zijn als deze waar ik weet van heb, dergelijk daling zou je eerder associëren met bedrijven die verlies maken of ernstige problemen hebben. We gaan stilaan richting -35%
Men had beter Radial voor een symbolische euro verkocht, veel goedkoper
Men had beter Radial voor een symbolische euro verkocht, veel goedkoper
-
Girugameshu
- Newbie

Ik vind dit extreem entertainend maar ben helaas zelf altijd heel slecht geweest in het timen van een bepaald aandeel.
Iemand enige prognose van waar dit naartoe gaat en waarom? Zit er een omslag aan te komen, aan welke koers dan en waarom, of blijven we richting dieperik gaan? Laat maar komen, ik ben alvast enorm geïnteresseerd.
Iemand enige prognose van waar dit naartoe gaat en waarom? Zit er een omslag aan te komen, aan welke koers dan en waarom, of blijven we richting dieperik gaan? Laat maar komen, ik ben alvast enorm geïnteresseerd.
Ze zijn aan het uitbodemen. Van -3% naar -1%. Je ziet daar ook een heel sterke druk komen. Tijd om te kopen is aangebroken 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uitbodemen, ik denk het niet nog steeds een volume van1,3 miljoen en gisteren was da krak hetzelfde, -3% naar 1% en omgekeerd vandaag idemdito we staan weer aan -2,5% dus ikzelf zou nog effe wachten de shorters moeten ook nog wa kunnen spelen
Waar is dat op gebaseerd?
Bedoel ik niet verkeerd maat zit er een soort technische of andere analyse achter je gevoel?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Er weer grandioos naast. Wacht altijd het slot af met dit aandeel. Lijkt erop dat het zwaar geshort wordt!
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik heb een deel verkocht met relatief zwaar verlies, mochten we toch richting 15 gaan stap ik tijdelijk terug in. Dividend wordt wellicht in vraag gesteld, men moet duidelijkheid scheppen in de extra kosten voor Radial. Tevens reageren zoals in het voetbal, de trainer buiten gooien om het sentiment te keren. Bpost is meer waard dan de huidige notering maar hoe diep is het gat dat Radial kan slaan?
Aan 15 euro wil ik ook gerust wat aandeeltjes Bpost inslaan 
Zoals altijd zal de markt wel tijdelijk overreageren.
Zoals altijd zal de markt wel tijdelijk overreageren.
-
Girugameshu
- Newbie

Euh, maar goed dat ik niet heb kunnen kopen dan, deze namiddag. Mijn vrouw was nl. net terug van kleedjes winkelen en de bankrekening zag vuurrood. Ieder nadeel heb dan toch zijn voordeel, zoals een bekend filosoof ooit beweerde. Zal dan maar zorgen dat ik terug wat geld heb tegen dat ze aan 15 staan.
-
Girugameshu
- Newbie

Hoe bereken je de waarde?contextbinder schreef: ↑20 maart 2018, 19:54 ...
Bpost is meer waard dan de huidige notering maar hoe diep is het gat dat Radial kan slaan?
Volgens de informatie die ik lees zouden ze zelfs geen 5€ waard zijn.
Gisteren uiteindelijk nog meer dan 4% eraf, bodemvorming?
15 EUR lijkt me nu wel heel zwartgallig. Ben benieuwd wat de koers straks gaat doen.
15 EUR lijkt me nu wel heel zwartgallig. Ben benieuwd wat de koers straks gaat doen.
-
Girugameshu
- Newbie

Ik ook, kijk er al naar uit, belooft weer een leerrijke dag te worden.
Mijn glazen bol zegt 4% omhoog :-)