brandverz stijging
brandverz stijging
Onze brandverzekering is van 2017 naar 2018 2,8% gestegen, wat ik snap, maar dit jaar willen ze er 5,75% bijdoen, dat brengt het volgend jaar boven de 600 euro voor enkel gebouw. (inboedel zit ergens anders). Volgens belfius komt het (deels) door de abex index stijging ook. Het gebouw is sinds '17 van 328.000 naar 352.000 euro waarde gegaan, waardoor ook de premie duurder wordt. Je kan wel de abex index (waarde) laten aanpassen. Is dit slim of de moeite niet waard.
Ik heb gewoon de neiging om verzekeringen op de vingers te tikken als ze ineens teveel willen stijgen, meestal werkt dat wel als je dreigt van te wisselen van verzekeraar, alleen gaat dat hier niet omdat onze rente van de lening dan omhoog gaat natuurlijk...
ideëen?
Ik heb gewoon de neiging om verzekeringen op de vingers te tikken als ze ineens teveel willen stijgen, meestal werkt dat wel als je dreigt van te wisselen van verzekeraar, alleen gaat dat hier niet omdat onze rente van de lening dan omhoog gaat natuurlijk...
ideëen?
Re: brandverz stijging
Tijd voor andere oorden op te zoeken met alles ?Gaeje schreef: ↑29 maart 2019, 12:31 Onze brandverzekering is van 2017 naar 2018 2,8% gestegen, wat ik snap, maar dit jaar willen ze er 5,75% bijdoen, dat brengt het volgend jaar boven de 600 euro voor enkel gebouw. (inboedel zit ergens anders). Volgens belfius komt het (deels) door de abex index stijging ook. Het gebouw is sinds '17 van 328.000 naar 352.000 euro waarde gegaan, waardoor ook de premie duurder wordt. Je kan wel de abex index (waarde) laten aanpassen. Is dit slim of de moeite niet waard.
ideëen?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vraag mij af of dit een uitzonderlike situatie is of vaak voorkomend. Ik heb momenteel de keuze tussen twee leningen, waarvan de ene een hogere rentevoet heeft maar meer vrijheid in de nevenproducten. Ik ben geneigd die te kiezen uit vrees voor zo'n situatie.
Is de normale gang van zaken er wordt steeds meer gesegmenteerd. Ik heb zelf als consultant nog aan een aantal van die projecten meegewerkt. Klanten die hogere kortingen kregen bij instap, kregen hogere premieverhogingen om hun op hetzelfde niveau als de rest van de portefeuille te brengen. Klanten die een hypothecaire krediet hadden waaraan een lening gekoppeld was die kregen jaar na jaar een premieverhoging aangesmeerd. ABEX of niet die kunnen toch niet weg, tenzij ze meer willen afbetalen voor hun woning...Derreck schreef: ↑29 maart 2019, 18:24 Ik vraag mij af of dit een uitzonderlike situatie is of vaak voorkomend. Ik heb momenteel de keuze tussen twee leningen, waarvan de ene een hogere rentevoet heeft maar meer vrijheid in de nevenproducten. Ik ben geneigd die te kiezen uit vrees voor zo'n situatie.
Of dat allemaal ethisch is, is een andere zaak. Maar ik heb als consultant voor 3 maatschappijen gewerkt en ze deden het alledrie zo
Je zou ervan versteld staan over hoeveel data sommigen beschikken en wat je er allemaal mee kan doen qua segmentering.
ja verbaast me niks dat ze het zo spelen, maar er moet toch een manier zijn om er een beetje mee te manipuleren. klant is toch altijd 'koning'
Krijg meer en meer het gevoel dat er geen koning klanten meer zijn.
Je mag blij zijn dat je klant mag zijn bij de bank - verzekering - beenhouwer, enz. enz.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Of dat allemaal ethisch is, is een andere zaak. Maar ik heb als consultant voor 3 maatschappijen gewerkt en ze deden het alle drie zo. Het enige dat je kan doen is voldoende veranderen of regelmatig met een offerte van een andere maatschappij afkomen om terug onderaan "de ladder" te beginnen.
Klant was koning zolang mensen samen aan één zeel trokken en samen protesteerden (en konden protesteren) tegen onregelmatigheden, door agressieve banken links te laten liggen. Maar producten waren vroeger uniform en één bank of maatschappij die afweek had niet veel succes. En banken en verzekeringsmaatschappijen worden zo slim nu samen veranderingen te lanceren, met steeds meer gedifferentieerde producten en tarieven en het zo verborgen mogelijk tariferen, dat de meeste klanten in sluwheid en snelheid gepakt worden. Waar blijft het protest van consumentenorganisaties ? Het blijft een grote schande dat de overheid die koppelverkopen (vermindering hypotheekrente koppelen aan andere bank- en verzekeringsproducten bij hen ) niet verbiedt, want correct vergelijken is zo niet meer mogelijk."Klant is toch koning ?"
Ik heb het zelf ook meegemaakt : als je niet controleert, dan is de premie voor je blokpolis na enkele jaren een kwart tot de helft duurder. Ze maken inderdaad misbruik dat je toch niet weg kan. Dit spelletje zijn de banken eveneens met het verhogen van de instapkosten voor pensioensparen en lange termijn sparen gaan doen.
Georganiseerde diefstal is dit.