brandverzekering (herstellingen)
brandverzekering (herstellingen)
situatie is als volgt ik en mijn buurman delen een overdekte standplaats waarvan 1 zijde aan zijn huis hangt en 1 aan dat van mij.Standplaats wordt aangereden door onbekende(vracht wagen).verzekering betaald uit natuurlijk onvoldende om het te herstellen zoals het moet(profesioneel).de woning zelf is verhuurd.goed als huisbaas is het laatste wat ik nodig heb een overdekte standplaats(hout) zeker aangezien de woning voorzien is van een garage waar meer dan 3 wagens in kunnen. dus ik denk eraan mijn kant te verwijderen ipv de constructie te repareren,onderhouden ...
nu mijn huurder zegt dat ik verplicht ben de constructie te repareren met de centen die ontvangen zijn v de verzekering
klopt dit?(omdat ik anders zogezegt zou frouderen)
nu mijn huurder zegt dat ik verplicht ben de constructie te repareren met de centen die ontvangen zijn v de verzekering
klopt dit?(omdat ik anders zogezegt zou frouderen)
Re: brandverzekering (herstellingen)
Je bent niet verplicht om te herstellen voor wat de verzekering betreft.Je bent vergoed voor de geleden schade en that's it.
Je huurder kan anderzijds wel vragen om het terug in oorspronkelijke staat te brengen of kan wel een minderwaarde van de huur vragen, omdat de carport er niet meer is, en deze wel in de huur inbegrepen was.
Je huurder kan anderzijds wel vragen om het terug in oorspronkelijke staat te brengen of kan wel een minderwaarde van de huur vragen, omdat de carport er niet meer is, en deze wel in de huur inbegrepen was.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Sommige brandverzekering zullen ook maar 80% betalen zonder btw als het niet hersteld wordt.
Verzekering zal niets eisen. Je huurder daar en tegen...
Kan je niet iets regelen met hen? Bv dak isoleren ofzo in de plaats. Anders kan hij idd vermindering vragen van de huur. En dat kan snel 40 a 60 euro zijn vrees ik.
Sowieso iets op papier laten zetten!
Kan je niet iets regelen met hen? Bv dak isoleren ofzo in de plaats. Anders kan hij idd vermindering vragen van de huur. En dat kan snel 40 a 60 euro zijn vrees ik.
Sowieso iets op papier laten zetten!
Ook als je niet hersteld moet de verzekering de btw betalen, omdat er vroeger reeds op deze constructie btw betaald is geweest. Daar zijn in het verleden al voldoende vonnissen over geweest.nuyttie schreef:Sommige brandverzekering zullen ook maar 80% betalen zonder btw als het niet hersteld wordt.
Anders is het als de verzekering je een forfaitair bedrag uitkeert voor de geleden schade, en je die aanvaard.
In sommige gevallen kan je achteraf als je alsnog de herstel faktuur binnenbrengt het verschil of de btw recupereren.
Het is maar hoe je met je verzekeraar overeenkomt en hoe soepel ze zijn.
In BA-auto is men verplicht van de BTW te betalen, ookal herstel je de auto niet. In brand is dat anders.