Brandverzekering prijs
Brandverzekering prijs
ik ben hier eens mijn fakturen aan het bovenhalen van mijn brandverzekering bij AXA.
2009: + 6%
2010: + 3%
2011: + 9%
2012: + 12%
2013: + 10%
Telkens zonder verwittiging.
klopt dit nog?
klopt dit nog?
Re: Brandverzekering prijs
De premie van een brandverzekering is gekoppeld aan de ABEX-index en die index ( de bouwprijzen ) durft nogal eens gekke sprongen maken.
Vermits index-gekoppeld wordt dit niet aanzien als een prijsverhoging.
Vermits index-gekoppeld wordt dit niet aanzien als een prijsverhoging.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
duif schreef:ik ben hier eens mijn fakturen aan het bovenhalen van mijn brandverzekering bij AXA.
klopt dit nog?
al eens gelezen wat er staat u kunt dit contract stopzetten.
dus niet verwittigd ?
Estate Guru believer.
Je kan alle brandverzekeringen elk jaar sowieso opzeggen.
Win je daar iets mee als je die verhogingen ook eldesr gaat betalen.
Er is weinig concurrentie ( weinig verschil ) in de premies van brandverzekeringen.
Win je daar iets mee als je die verhogingen ook eldesr gaat betalen.
Er is weinig concurrentie ( weinig verschil ) in de premies van brandverzekeringen.
in de eerstkomende maanden ga ik zeker verschillende prijsoffertes laten maken.
Ik dacht dat prijsstijgingen moesten gemeld worden.
Ik heb nog nooit een melding gekregen, integendeel ik heb zelf om mijn faktuur moeten vragen.
Ik dacht dat prijsstijgingen moesten gemeld worden.
Ik heb nog nooit een melding gekregen, integendeel ik heb zelf om mijn faktuur moeten vragen.
Dat zijn eigenlijk geen prijsverhogingen ( opslag ) zoals bedoeld wordt, maar index-aanpassingen.
Index-aanpassingen heb je overal.
Index-aanpassingen heb je overal.
De waarde van uw inboedel verminderen zal ook een besparing met zich meebrengen....

Alfonds, het zijn wel prijsstijgingen. De abex is zo sterk niet gestegen. Die melding staat op het vervaldagbericht, in het klein, en meestal in juridische taal. Sommige makelaars die zelf de premie innen zetten dit er niet op, hoewel het verplicht is.
En er is soms wel veel verschil.
Bij Axa zal je niet goed zitten, niet qua premie, niet qua kwaliteit.
En er is soms wel veel verschil.
Bij Axa zal je niet goed zitten, niet qua premie, niet qua kwaliteit.
bedankt Nuyttie,
op jouw antwoord zat ik te wachten.
Nu weet ik wat mij te doen staat.
op jouw antwoord zat ik te wachten.
Nu weet ik wat mij te doen staat.
Ik heb met interesse vernomen dat http://www.samensterker.be" onclick="window.open(this.href);return false; , in navolging van hun initiatieven in de energiesector (electriciteit, gas, stookolie, brandhout, isolatie, ...), nu ook een groepsaankoop in de autoverzekering organiseert.
Misschien begint er dan ook iets te bewegen rond lagere premies in de arogante verzekeringsector.
Voor mij mogen AXA en co Electrabel achterna.
Misschien begint er dan ook iets te bewegen rond lagere premies in de arogante verzekeringsector.
Voor mij mogen AXA en co Electrabel achterna.
Ter vergelijking heb ik ook eens mijn laatste 4 premies opgezocht voor onze woningverzekering (=brandverzekering) bij Ethias.
Totaal betaalde jaarbedragen voor : gebouw (bescheiden rijhuis) + inhoud + taks & wettelijke bijdragen :
2010 : 231,90 €
2011 : 238,82 €
2012 : 259,88 €
2013 : 268,74 €
@Duif,
Ik heb niet de percentages berekend, maar bij mij zijn de verschillen bijlange niet zo groot.
De gebruikte index wordt altijd opgegeven, en als er méér aangerekend wordt dan de indexverhoging, dan schrijven ze er duidelijk bij dat de premie verhoogd is, en dat ik het recht heb om de overeenkomst op te zeggen.
Totaal betaalde jaarbedragen voor : gebouw (bescheiden rijhuis) + inhoud + taks & wettelijke bijdragen :
@Duif,
Ik heb niet de percentages berekend, maar bij mij zijn de verschillen bijlange niet zo groot.
De gebruikte index wordt altijd opgegeven, en als er méér aangerekend wordt dan de indexverhoging, dan schrijven ze er duidelijk bij dat de premie verhoogd is, en dat ik het recht heb om de overeenkomst op te zeggen.
Als je weet hoe een verzekering werkt, dan weet je dat een "groepsaankoop" in verzekeringen een doodlopende straat is.
Een maatschappij moet met de premie de schaden kunnen betalen of ze stopt er beter mee. Als je je in groep laat verzekeren, dan betalen diegenen die weinig of geen schade veroorzaken eigenlijk altijd teveel.
Nu heb je ofwel mensen die weinig schade veroorzaken en sociaalvoelend zijn ( en dus de schaden mee blijven betalen ) ofwel mensen die tot de vaststelling komen dat zij teveel betalen en dus elders hun geluk goedkoper gaan zoeken.
Waarschijnlijk de laatste optie ? Dan blijft die "groepsverzekeraar" zitten met de brokkenmakers met als gevolg : allemaal buiten.
Een maatschappij moet met de premie de schaden kunnen betalen of ze stopt er beter mee. Als je je in groep laat verzekeren, dan betalen diegenen die weinig of geen schade veroorzaken eigenlijk altijd teveel.
Nu heb je ofwel mensen die weinig schade veroorzaken en sociaalvoelend zijn ( en dus de schaden mee blijven betalen ) ofwel mensen die tot de vaststelling komen dat zij teveel betalen en dus elders hun geluk goedkoper gaan zoeken.
Waarschijnlijk de laatste optie ? Dan blijft die "groepsverzekeraar" zitten met de brokkenmakers met als gevolg : allemaal buiten.
inderdaad, met een groepsaankoop kan je geen antiselectie doen. En dat is voor 'goede' risico's een nadeel.
Tenzij dat men in de groepsaankoop ook gaat selecteren en mensen uitsluit.
Tenzij dat men in de groepsaankoop ook gaat selecteren en mensen uitsluit.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Nefertari schreef:Ter vergelijking heb ik ook eens mijn laatste 4 premies opgezocht voor onze woningverzekering (=brandverzekering) bij Ethias.
Blijft toch een zeer interessante verzekering die je niet kan missen. Voor nog geen euro/dag is je inboedel + gebouw verzekerd.