Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
zou nog ne broker in rusland zijn pakugeldafski.ru of zoiets waar je 1 euro krijgt per transactie die je doet.
-
- Jr. Member
Tjij...geef eens wat meer informattie!
Aardig van je. Al vrij vlug/vroeg van m'n opa geleerd toen die mij aanwees waar de snoepjes lagen. Niet altijd (soms wel) gehandeld hoe meeste kinderen handelen.pietpiraat schreef: ↑11 november 2017, 17:18 goed gezien, Crusty
trouwens di giro is helemaal geen bank, en dus is al dat waarborg gedoe niet van toepassing op hen.
op hun site staat dat ze jij via hen veilig en succesvol kan beleggen
PS denk dat je uit het juiste hout gesneden ben, herken een beginnende omega in je

Opa deed mij goed, ik deed het heel goed.

Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Sjaaah... wil je dat wel?pietpiraat schreef: ↑11 november 2017, 18:04 zou nog ne broker in rusland zijn pakugeldafski.ru of zoiets waar je 1 euro krijgt per transactie die je doet.

Zo maandag:
Aan het twijfelen of ik deze ook zou kopen de kosten van aankoop zijn immers hoger:
10% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
10% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
15% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
In ieder geval ga ik nog een portie IWDA halen deze week.
Aan het twijfelen of ik deze ook zou kopen de kosten van aankoop zijn immers hoger:
10% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
15% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
In ieder geval ga ik nog een portie IWDA halen deze week.
Een vraagje:
Die drie van Ishares zijn die allen in Ierland? En die van SPDR? Is die ook in Euro en zijn deze allemaal div herinvesterend?
Yup allen ierland (zie "IE" in de isincode), allen volledig aandelen, allen kapitaliserend, allen niet-geregistreerd in Belgie. Dus allemaal fiscaal gezien interessante producten.
Ik zie trouwens dat ik de vorige keer niet helemaal juist had doorgegeven in welke verhouding ik in deze trackers beleg. Dit zijn de juiste verhoudingen:
45% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
20% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
25% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
Ik zie trouwens dat ik de vorige keer niet helemaal juist had doorgegeven in welke verhouding ik in deze trackers beleg. Dit zijn de juiste verhoudingen:
Die SPDR welke beurs zit die? Kan die niet direct terugvinden? 0.45% ongoing cost is me we wat.quizzical schreef: ↑13 november 2017, 21:28 Yup allen ierland (zie "IE" in de isincode), allen volledig aandelen, allen kapitaliserend, allen niet-geregistreerd in Belgie. Dus allemaal fiscaal gezien interessante producten.

Oh en trouwens die 3 andere buiten IWDA. Zo net blijkt komen daar transactiekosten bij

Zijn deze allemaal 2 + 0.02%?
Dan ga je wel moeten leren lezen vrees ik.
brokers-met-minste-kosten-t23681-210.html#p324724
brokers-met-minste-kosten-t23681-210.html#p324724
SPDR zit in Duitsland dus 2.5€ per jaar aan kosten voor toegang tot die markt via DeGiro en ook hogere transactiekosten. Ook hogere TER inderdaad omdat het zeer veel kleine aandelen bevat = meer werk. Ten opzichte van wat banken je willen aanrekenen nog steeds goedkoop.Ja er zijn andere Ishares trackers gericht op de euromarkt en zelfs die in de kernselectie van degiro zitten maar die hebben soms een heel hoge TER of zitten voor mijn part teveel in de UK. EMU heeft geen UK
Als je ipv veel kleine bedragen af en toe een groter bedrag belegt vallen die kosten best goed mee.
Ik weet dat er overlap zit (EU aandelen die zowel in IWDA als CEMU zitten) maar dat is doelbewust gedaan.
Dan ga ik het vrees ik bij de 3 van Ishares houden. Wat 65/15/25 of 70/10/25quizzical schreef: ↑14 november 2017, 10:24 Dan ga je wel moeten leren lezen vrees ik.
brokers-met-minste-kosten-t23681-210.html#p324724SPDR zit in Duitsland dus 2.5€ per jaar aan kosten voor toegang tot die markt via DeGiro en ook hogere transactiekosten. Ook hogere TER inderdaad omdat het zeer veel kleine aandelen bevat = meer werk. Ten opzichte van wat banken je willen aanrekenen nog steeds goedkoop.Ja er zijn andere Ishares trackers gericht op de euromarkt en zelfs die in de kernselectie van degiro zitten maar die hebben soms een heel hoge TER of zitten voor mijn part teveel in de UK. EMU heeft geen UK
Als je ipv veel kleine bedragen af en toe een groter bedrag belegt vallen die kosten best goed mee.
Ik weet dat er overlap zit (EU aandelen die zowel in IWDA als CEMU zitten) maar dat is doelbewust gedaan.

Weet het nog niet goed. Of gewoon terug naar IWDA en het daarbij laten dan heb ik helemaal al geen (extra) kosten.

Want die small cap loopt dan wel erg duur uit en voor hoeveel extra... een tikkeltje (mss)? Dat beleid van trump om het kleinere bedrijven het er makkelijker op te maken is daar al iets van in huis gekomen?
Kosten zijn belangrijk, maar mogen zeker niet op de eerste plaats komen.
Op de eerste plaats is er de keuze van de assetklassen.
Als je in de toekomst naar het resultaat van je portefeuille kijkt zal je zien dat het grootste deel van je resultaat bepaald word door je keuze van je assetklassen. Spijtig weten we vandaag niet welke assetklassen de beste zullen zijn in de volgende decennia.
In het verleden hebben small caps een beter rendement gehaald, met een groter risico,. Indien je denkt dat small caps nodig zijn in je portefeuille dan moet je dat doen; ook al zijn er iets hogere kosten. (In vergelijking met bankfondsen zijn de kosten nog steeds heel laag.)
Het is ook belangrijk dat je voor jezelf beslist of je voor lange termijn belegd of dat je de veranderende markt wil bespelen. Enkel in het laatste geval moet je belang hechten aan: het bezoek van onze koning aan India, het bezoek van Trump in Azie, het beleid van trump voor kleinere berdrijven. Als je voor lange termijn belegd zullen deze evenementen enkel een anecdote zijn op je resultaat.
Als je in de toekomst naar het resultaat van je portefeuille kijkt zal je zien dat het grootste deel van je resultaat bepaald word door je keuze van je assetklassen. Spijtig weten we vandaag niet welke assetklassen de beste zullen zijn in de volgende decennia.
In het verleden hebben small caps een beter rendement gehaald, met een groter risico,. Indien je denkt dat small caps nodig zijn in je portefeuille dan moet je dat doen; ook al zijn er iets hogere kosten. (In vergelijking met bankfondsen zijn de kosten nog steeds heel laag.)
Het is ook belangrijk dat je voor jezelf beslist of je voor lange termijn belegd of dat je de veranderende markt wil bespelen. Enkel in het laatste geval moet je belang hechten aan: het bezoek van onze koning aan India, het bezoek van Trump in Azie, het beleid van trump voor kleinere berdrijven. Als je voor lange termijn belegd zullen deze evenementen enkel een anecdote zijn op je resultaat.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Voor de smallcap gaat de kosten wel wat oplopen vrees ik. Misschien kan Quizzal wat meer zicht geven op de kosten die hij heeft? Er staat volgens de fiche 2.5 euro en dan nog eens (max 0.25% van de jaarlijkse maximale account waarde ) wat wilt dit tussen de haakjes juist zeggen?B7H4long schreef: ↑14 november 2017, 11:41 Kosten zijn belangrijk, maar mogen zeker niet op de eerste plaats komen.
Ik neem ook aan dat dit 2.5 euro is en dan ook nog eens € 4,00 + 0,04% voor een transactie?
Lange termijn gaat het worden voor mij hoewel ik nu elke dag een paar keer check. Maar dat zal wel weggaan naar eens per zoveel dagen. Gewoon nog enorm benieuwd nu.
Nieuwe aankoop
0.33% ISHARES MSCI EMU UCITS ETF 114.84 prijs 6 shares 690.88 met beurstax
iShares Core MSCI World UCITS ETF 44.695 prijs 23 shares 1030.76 met beurstax
Is er trouwens nog een in ierland gedomicilieerd alternatief met herinvestering div voor SPDR?
Ook alvast met het eerste verlies te kampen.. 28 euries maar dat komt wel weer goed. Welcome to the market
Ook alvast met het eerste verlies te kampen.. 28 euries maar dat komt wel weer goed. Welcome to the market

Yup ik heb net ook 5 zesde van mijn winst sinds ik begon met beleggen zien verdampen. Maar voorlopig spreek ik nog van winst. De techniek van gespreid instappen maakt me schizofreen denk ik. Ik zie met lede ogen mijn winst verdampen maar hoop ook op een megacrash zodat ik versneld kan instappen.
Niks mis mee. Moest ik alles vorige vrijdag gekocht hebben had ik nu nog meer verlies. Dus gespreid instappen komt soms wel goed uit.quizzical schreef: ↑14 november 2017, 22:41 Yup ik heb net ook 5 zesde van mijn winst sinds ik begon met beleggen zien verdampen. Maar voorlopig spreek ik nog van winst. De techniek van gespreid instappen maakt me schizofreen denk ik. Ik zie met lede ogen mijn winst verdampen maar hoop ook op een megacrash zodat ik versneld kan instappen.