Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
2 beursdagen na elkaar inkopen zou ik nu ni gespreid instappen noemen.Crusty schreef: ↑15 november 2017, 07:18Niks mis mee. Moest ik alles vorige vrijdag gekocht hebben had ik nu nog meer verlies. Dus gespreid instappen komt soms wel goed uit.quizzical schreef: ↑14 november 2017, 22:41 Yup ik heb net ook 5 zesde van mijn winst sinds ik begon met beleggen zien verdampen. Maar voorlopig spreek ik nog van winst. De techniek van gespreid instappen maakt me schizofreen denk ik. Ik zie met lede ogen mijn winst verdampen maar hoop ook op een megacrash zodat ik versneld kan instappen.
Portefeuille: IWDA, cash
2 beursdagen na elkaar inkopen zou ik nu niet gespreid instappen noemen.Crusty schreef: ↑15 november 2017, 07:18Niks mis mee. Moest ik alles vorige vrijdag gekocht hebben had ik nu nog meer verlies. Dus gespreid instappen komt soms wel goed uit.quizzical schreef: ↑14 november 2017, 22:41 Yup ik heb net ook 5 zesde van mijn winst sinds ik begon met beleggen zien verdampen. Maar voorlopig spreek ik nog van winst. De techniek van gespreid instappen maakt me schizofreen denk ik. Ik zie met lede ogen mijn winst verdampen maar hoop ook op een megacrash zodat ik versneld kan instappen.
Portefeuille: IWDA, cash
Vrijdag en dinsdagochtend. Daarbij ik zou deze maand de helft aankopen en volgende maand. Ik moet nog steeds van mijn 3de product de aankoop doen maar wacht even af want gisteren is die goed gezakt. Vandaag ga ik het in de gaten houden.
ISHARES EMIM
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Ik merk iets op wat raar is.
Zowel IWDA als EMIM hoewel het andere markten zijn, zakken net hetzelfde? Zijn dit niet totaal andere markten? Ze hebben in hun grafiek wel heel gelijksoortige patronen? Kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Heb ik nu aangekocht net voor een mini drop?
Voorlopig ben ik nu nog maar geïnvesteerd in IWDA en CEMU.
Wat ik merk is dat ZPRS/IWDA/CEMU/EMIM allemaal rond de -1% zweven op de moment. Is dat omdat het overal in de wereld nu ff minder gaat met de beurs.
Maak me geen zorgen maar ik wil leren uit de ervaringen die ik nu voor het eerst doormaak. Zoveel mogelijk info zou erg helpen. Zo kan ik ooit beter men ding doen.
Zowel IWDA als EMIM hoewel het andere markten zijn, zakken net hetzelfde? Zijn dit niet totaal andere markten? Ze hebben in hun grafiek wel heel gelijksoortige patronen? Kan iemand me hier wat meer over vertellen?
Heb ik nu aangekocht net voor een mini drop?
Voorlopig ben ik nu nog maar geïnvesteerd in IWDA en CEMU.
Wat ik merk is dat ZPRS/IWDA/CEMU/EMIM allemaal rond de -1% zweven op de moment. Is dat omdat het overal in de wereld nu ff minder gaat met de beurs.
Maak me geen zorgen maar ik wil leren uit de ervaringen die ik nu voor het eerst doormaak. Zoveel mogelijk info zou erg helpen. Zo kan ik ooit beter men ding doen.
Waarom is dat raar?
Het zijn niet totaal andere markten, de hele wereld is zodanig geintegreerd dat een effect in 1 werelddeel makkelijk kan doorwegen in een ander werelddeel.
Het zijn niet totaal andere markten, de hele wereld is zodanig geintegreerd dat een effect in 1 werelddeel makkelijk kan doorwegen in een ander werelddeel.
Ik dacht toch dat ze wat minder met elkaar verbonden waren. Ik probeer wat bij te leren al doende. Vandaar dat ik hier ook vragen blijf stellen. Alleen jammer dat ik de titel niet kan aanpassen.
Bij degiro zie ik bij biedt soms rood en groen verschijnen en ook bij laat rood en groen. Wat is het verschil tussen de het rode en het groene bij zowel bied als laat? Zodat ik dit beter kan lezen/begrijpen?
SSGA SPDR ETF EU.II-M.WO.SM.Cquizzical schreef: ↑14 november 2017, 10:24 SPDR zit in Duitsland dus 2.5€ per jaar aan kosten voor toegang tot die markt via DeGiro en ook hogere transactiekosten. Ook hogere TER inderdaad omdat het zeer veel kleine aandelen bevat = meer werk. Ten opzichte van wat banken je willen aanrekenen nog steeds goedkoop.
Dus dat is dan 2.5 euro per jaar? € 4,00 + 0,04% transactiekosten en dan 0.27% beurstaks en 0.45% fondskosten? Klopt dit wat ik zeg? Dan kan je maar best 2 x per jaar hiervan aankopen om zo de 4 te vermijden in mijn geval. Ik zou zo jaarlijks 8K kunnen stoppen in effecten waarvan 20% dus in dit aandeel.
55% iShares Core MSCI World UCITS ETF IE00B4L5Y983
10% iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF IE00BKM4GZ66
20% SPDR® MSCI World Small Cap UCITS ETF IE00BCBJG560
15% iShares MSCI EMU UCITS ETF IE00B53QG562
--------------------------------------------------------
€2,50 per jaar per beurs (max 0.25% van de jaarlijkse maximale account waarde )
bron: https://www.degiro.nl/data/pdf/Tarievenoverzicht.pdf
Is dit als je bv. maar 500 euro erin hebt dat je dan ipv 2.5 per jaar 1.25 betaald? Maar als je boven de 1K gaat dat het dan altijd 2.5 euro betaald?
Of is het 2.5 euro + 0.25% ? Is nog wat onduidelijk?
Hehe, sorry, high maintenance fella here... in ieder geval bedankt voor de hulp maat!
Ivm die 2,5 euro weet ik het niet zeker. Bij mij hebben ze 2.5 euro afgehouden.
Voor de rest lijkt het mij te kloppen ja
Voor de rest lijkt het mij te kloppen ja
Het is toch per jaar dat je op die beurs zit? Of per kalenderjaar?
Geen idee. Maar dat is ook helemaal niet belangrijk om te weten lijkt me.
Ik ben zo gierig dat ik dan mss wel een 6 weken wacht.

Dat is dus precies wat Andreas Winkel & Partners doet, no cure no pay.!! ik heb een gedeelte van mijn vermogen ondergebracht bij hun. Ik heb gekozen om behoedzaam te beleggen. Sinds het begin dat Andreas Winkel & Partners de vermogensbeheer aanbiedt ben ik met hen in zee gegaan. Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben. Vanaf 2015 heb ik mijn vermogen met ruim 37% zien groeien. ( dit is een netto rendement ).
Leuk.henry05 schreef: ↑16 november 2017, 14:00 Dat is dus precies wat Andreas Winkel & Partners doet, no cure no pay.!! ik heb een gedeelte van mijn vermogen ondergebracht bij hun. Ik heb gekozen om behoedzaam te beleggen. Sinds het begin dat Andreas Winkel & Partners de vermogensbeheer aanbiedt ben ik met hen in zee gegaan. Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben. Vanaf 2015 heb ik mijn vermogen met ruim 37% zien groeien. ( dit is een netto rendement ).

Alleen is 37% wel heeeel erg weinig he.
Heb je een idee van het risico dat zij met jouw geld nemen?henry05 schreef: ↑16 november 2017, 14:00 Dat is dus precies wat Andreas Winkel & Partners doet, no cure no pay.!! ik heb een gedeelte van mijn vermogen ondergebracht bij hun. Ik heb gekozen om behoedzaam te beleggen. Sinds het begin dat Andreas Winkel & Partners de vermogensbeheer aanbiedt ben ik met hen in zee gegaan. Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben. Vanaf 2015 heb ik mijn vermogen met ruim 37% zien groeien. ( dit is een netto rendement ).
Vermogenbeheerders hebben verschillende manieren om hun activiteiten naar hun klanten te verkopen; een gegarandeerd rendement is er nooit een van. no cure, no pay is inderdaad een manier hoe zij zich profileren. In essentie geef je hen je geld waarmee zij keuzes kunnen maken. Het is voor hun interessant om zo veel mogelijk risico te nemen om een zo hoog mogelijk resultaat te behalen. Als ze juist gokken zijn verdelen jullie de winst; als zij verkeerd gokken draag jij het verlies.....
Over twee jaar is dit natuurlijk wel een mooi resultaat; de meeste van de beleggers op dit forum zouden hiervoor waarschijnkijk graag tekenen; ik zeker. De vraag is wat risico er genomen geweest is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
1 post zou zijn opmerking dus niet echt geloofwaardig en haalbaar noemen. Risico is wrs stapelhoog en hij vertelt dit verhaal wel maar klopt het ook!
Ik zou er voor tekenen als de minimumgarantie 3% is.