buitenlandse broker weldra een nadeel?
TIP
Re: buitenlandse broker weldra een nadeel?
Dus als alles er op wijst dat de beurs instort blijf jij rustig zitten.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 12:54 De mijne gaat dat ook worden vanaf Nieuwjaar, voor een paar jaar alvast.
Zoals @paul hier al meermaals aangeraden heeft.
Laatst gewijzigd door JOKER247 op 17 november 2025, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb nog maar 3% in aandelen en ETF's en 9% in 0% obligaties die begin volgend jaar aflopen.
Denk dat ik maar weer in de dips in goud ga investeren. Probleem opgelost.
Denk dat ik maar weer in de dips in goud ga investeren. Probleem opgelost.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
ChatGPT produceert woordjes. Het algoritme van ChatGPT produceert woord na woord het volgende meest waarschijnlijke woord. Als ChatGPT getraind is met onzin (vb. propaganda, complotten, ...) dan produceert ChatGPT onzin.
En of ChatGPT met of zonder onzin getraind is: soms "verzint" ChatGPT complete teksten.
ChatGPT gedraagt zich dus als de doorsnee forumgebruiker
Wat ChatGPT dus ook moge beweren over de meerwaardetaks: vertrouw het niet.
Bovendien weet je niet hoe oud de teksten zijn waarmee ChatGPT getraind is. Het kan dus ondertussen volledig achterhaald zijn.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 17 november 2025, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
@JOKER247: Goud valt toch ook onder de meerwaardebelasting?
Hoe, is inderdaad een ander probleem.
Enne, bij de dips koop ik uiteraard bij.
Ik geloof niet in een remake van '1929'
Hooguit een kredietcrisis 2.0
Ik geloof niet in een remake van '1929'
Ik kies ook voor opt-out en behou zowel Saxo als Degiro als brokers. Bij opt-in duurt het veel te lang vooraleer je het geld terug krijgt.
Wel bouw ik het percentage aandelen af en beleg ik meer in etf's. Etf's heb ik pas nodig over 20 jaar. Minder handel is overzichtelijker inzake de meerwaardebelasting, minder transacties dus ook minder tob. Daarnaast kunnen ze dan ook niet zeggen dat je onder de 33% moet vallen.
Volgens mij gaan vooral Belgische aandelen het voelen aangezien er nog minder handel in zal zijn.
Wel bouw ik het percentage aandelen af en beleg ik meer in etf's. Etf's heb ik pas nodig over 20 jaar. Minder handel is overzichtelijker inzake de meerwaardebelasting, minder transacties dus ook minder tob. Daarnaast kunnen ze dan ook niet zeggen dat je onder de 33% moet vallen.
Volgens mij gaan vooral Belgische aandelen het voelen aangezien er nog minder handel in zal zijn.
2008 - 2009 was ook voldoende. In Duitsland makelaars die alleen maar appartementen verkochten onder de 10.000 euro en in de US vrijstaande huizen onder de 10.000 USD.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 14:36 @JOKER247: Goud valt toch ook onder de meerwaardebelasting?
Ik geloof niet in een remake van '1929'![]()
Oh ja, er was meen ik ook nog iets met een stel banken w.o. Fortis, AAB, Dexia en nog een aantal. Mijn buren hebben toen ook bijgekocht. Dat was een verlies van 3 miljoen van de 4,5 die ze hadden.
+ 1simonvb schreef: ↑17 november 2025, 14:51 Ik kies ook voor opt-out en behou zowel Saxo als Degiro als brokers. Bij opt-in duurt het veel te lang vooraleer je het geld terug krijgt.
Hier ook buy & hold maar af en toe zijn er toch zaken buiten je eigen controle.
Af en toe heb je van die leuke zaken zoals een spin-off van een bedrijf in vreemde munt, waarbij je dan aandelen krijgt in nog een andere munt, die vervolgens dividend in aandelen beginnen uit te keren om het jaar nadien opgekocht te worden door een andere partij waarbij je zoveel aandelen en zoveel cash krijgt. Ik weet niet of ik dat op een onbetwistbare manier tot op de eurocent juist krijg.
Voor de eventuele (zeer) actieve traders zou ik een opt-out niet aanraden, ze gaan sowieso toch 33% betalen.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 12:26 Jij en velen gaan ervan uit dat je niks moet aangeven, zolang je onder de 10 000 meerwaarde blijft.
Slaap maar verder maar ni zeggen dat ik jullie niet verwittigd heb...
De agenda achter de meerwaardebelasting ontgaat jullie volledig.
Het gaat een middel worden om uw beleggingsgedrag in kaart te brengen en in veel gevallen de 33% belasting op toevallig inkomen te vorderen, vanaf de eerste cent.
Slaap zacht...
Probleem is dan wel indien ze bv traden met kleinere bedragen bij de ene en een buy and hold hanteren bij de andere.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Dan koop je bij. Ben die correcties afgelopen 25j al gewoon.JOKER247 schreef: ↑17 november 2025, 14:00Dus als alles er op wijst dat de beurs instort blijf jij rustig zitten.spaarfreakje schreef: ↑17 november 2025, 12:54 De mijne gaat dat ook worden vanaf Nieuwjaar, voor een paar jaar alvast.
Zoals @paul hier al meermaals aangeraden heeft.![]()