Buitenlandse ETF’s en derivaten binnenkort (tijdelijk) niet meer beschikbaar bij Nederlandse brokers
TIP
Buitenlandse ETF’s en derivaten binnenkort (tijdelijk) niet meer beschikbaar bij Nederlandse brokers
Ik kreeg een mailtje met vervelend nieuws (althans voor mij was het nieuws) van DeGiro. zie hier de info: https://www.degiro.nl/helpcenter/faq/ha ... ijkheden/7
Ik beleg maandelijks in ETF's via DeGiro dus dat is behoorlijk vervelend.
Ik veronderstel dat voor België de info in het Engels volstaat?
Ik beleg maandelijks in ETF's via DeGiro dus dat is behoorlijk vervelend.
Ik veronderstel dat voor België de info in het Engels volstaat?
Re: Buitenlandse ETF’s en derivaten binnenkort (tijdelijk) niet meer beschikbaar bij Nederlandse brokers
Zelfde hier, heel vervelend.
Heb het cashbedrag dat klaar stond om aandelen te kopen teruggestort naar mijn Belgische zichtrekening in afwachting van een oplossing.
Ik vermoed dat Vlaamse klanten van Belgische banken deze ook niet meer kunnen aankopen, aangezien er geen documentatie is in het Nederlands.
Heb het cashbedrag dat klaar stond om aandelen te kopen teruggestort naar mijn Belgische zichtrekening in afwachting van een oplossing.
Ik vermoed dat Vlaamse klanten van Belgische banken deze ook niet meer kunnen aankopen, aangezien er geen documentatie is in het Nederlands.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- MarieHuana
- Newbie
- Contacteer:
Re: Buitenlandse ETF’s en derivaten binnenkort (tijdelijk) niet meer beschikbaar bij Nederlandse brokers
Je bent niet de enige. Op mijn ING account kan ik zelfs bepaalde ETF niet selecteren. Op mijn Bolero account kan ik wel alle ETF selecteren en er op handelen (na de waarschuwing) maar ... als ze over onvoldoende informatie beschikken over de samenstelling van de ETF, halen ze 30% roerende voorheffing voor fondsen af van je winst. Zware discussie gehad met hen maar uiteindelijk gelijk gekregen.
De wet zegt immers: indien een fonds of ETF in rentedragende producten belegt, moet bij meerwaarde 30% op de winst betaald worden op het deel dat belegd in rentedragende producten. Maar ... als het niet duidelijk is waarin de ETF belegt, moet de broker de ETF beschouwen als 100% belegd in rentedragende producten en dus 30% op de volledige meerwaarde inhouden.
Je moet dus zeer voorzichtig zijn met de keuze van de ETFs.
De wet zegt immers: indien een fonds of ETF in rentedragende producten belegt, moet bij meerwaarde 30% op de winst betaald worden op het deel dat belegd in rentedragende producten. Maar ... als het niet duidelijk is waarin de ETF belegt, moet de broker de ETF beschouwen als 100% belegd in rentedragende producten en dus 30% op de volledige meerwaarde inhouden.
Je moet dus zeer voorzichtig zijn met de keuze van de ETFs.
De Ishares-ETF's die ik koop bij Degiro zijn terug beschikbaar.
Heb deze week de vraag gesteld aan Degiro klantendienst.
Duidelijkere communicatie hierover van hun kant had wel beter geweest...
Heb deze week de vraag gesteld aan Degiro klantendienst.
Duidelijkere communicatie hierover van hun kant had wel beter geweest...