Buitenlandse GBF
TIP
Buitenlandse GBF
Ik heb enkele buitenlandse GBF's in bezit (Carmignac Patrimoine A EUR Acc, ...). Er geldt een aangifteplicht voor dit soort fondsen. Via een simulator kan je berekenen wat je moet vermelden in de persoonlijke belastingaangifte. Nu dacht ik dat er pas roerende voorheffing/meerwaardebelasting werd berekend bij de verkoop van dit soort accumelerende fondsen?
Re: Buitenlandse GBF
Deze fondsen zijn juist speciaal juist omdat je elk jaar de inkomsten moet aangeven, en er op belast zult worden. Het is alsof het fonds niet bestaat voor de belastingen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ok bedankt, bij de verkoop dan ook nog eens een meerwaardebelasting volgens de TIS-waarde? Ze gaan sowieso dit jaar de deur uit, stammen nog uit een verleden met een andere beleggingsstrategie.
https://www.axabank.be/-/media/axa/juri ... .pdf?la=nl
Ja dus.
Bij mij (carmignac patrimoine) waren die obligatie-meerwaarden na jaar of 5 minder dan 1% van de waarde van het fonds,
en de belasting dus < 0.3%
Je moet wel geen beurstaks ophoesten.
Ja dus.
Bij mij (carmignac patrimoine) waren die obligatie-meerwaarden na jaar of 5 minder dan 1% van de waarde van het fonds,
en de belasting dus < 0.3%
Je moet wel geen beurstaks ophoesten.