Bullet IPT vastgoed kopen met vennootschap
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Bullet IPT vastgoed kopen met vennootschap
Dag Allemaal
Direct tot the point! Graag jullie mening, advies over het volgende scenario.
Ik ben 24 jaar, zelfstandige met vennootschap en op zoek naar een appartement om zelf in te wonen van ongeveer 330.00EUR incl alle kosten.
SITUATIE
Ik kwam erop uit om dit te financieren via een IPT met bullet krediet. Ik kan nu een backservice doen van 11.000 EUR. Door tot aan mijn pensioen(nog 40jaar) een jaarlijkse premie van 4000EUR te storten kan ik een krediet nemen van 300 000EUR. Doordat er 40 jaar rendement zit op het gespaarde geld zal ik op pensioen leeftijd het krediet in 1x aflossen. De overschot van het gespaarde IPT krijg ik ook op pensioenleeftijd. Ik kan op dit spaargeld een voorschot nemen om een onroerend goed te kopen. Belangrijk om weten: De IPT spaarpot krijg je pas op pensioenleeftijd!
Het krediet wordt dan gefinancierd door een bank. Op dit krediet betaal ik als privé persoon interest. Dit zal ongeveer 2,5% zijn. -> 625EUR / maand aflossen aan krediet als privé persoon.
VOORDELEN
- Door het vastgoed op deze manier te financieren zal ik het kapitaal betalen met bruto geld v/h vennootschap.
- Eenmaal op pensioen is het onroerend goed van mij als privé persoon.
- Het IPT is 100% aftrekbaar. -> minder winst-> minder belastingen
- Ik kan mijn loon laag houden aangezien ik privé weinig moet aflossen-> minder belastingen aangezien loon duur is.
- Ik heb privé véél meer ademruimte -> rendement halen met de 'overgebleven' cash.
- Ik kan delen van het vastgoed(bureau ruimte, ..) verhuren aan mijn vennootschap. Hierdoor stroomt er weer geld van mijn vennootschap naar mij als privé persoon.
NADELEN
- Op elke euro die in het IPT gestort wordt zal ongeveer 6,5% worden afgehouden.