bulletkrediet
TIP
bulletkrediet
Hallo allemaal,
Ik schets even in het kort onze situatie:
Wij hebben een bouwgrond gekocht en gaan binnen enkele maanden starten met bouwen.
Voor het huis waar we nu in wonen loopt nog een hypothecair krediet.
We zouden dit huis pas verkopen als de nieuwe woning ver klaar is.
Het voorstel van de bank is het volgende:
een bulletkrediet nemen van max 5 jaar voor het huidig krediet en een deel van de bouwgrond (= het bedrag van de schatting van onze huidige woning)
+ een hypothecair krediet voor de rest van de bouwgrond en het nieuwe huis
We betalen dus tijdens de bouw enkel de interesten van dit bulletkrediet + de opgenomen facturen van de nieuwe hypothecaire lening.
Na verkoop huis valt het bedrag van het bulletkrediet weg e rest ons enkel de hypothecaire lening.
Rente van bulletkrediet kan aan 2,10 is dus niet zoveel...
Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd ;-)
Lijkt dit interessant? Of toch beter een overbruggingskrediet van 2 jaar nemen met 1 jaar uitstel van kapitaal?
Alvast bedankt voor jullie mening!
Ik schets even in het kort onze situatie:
Wij hebben een bouwgrond gekocht en gaan binnen enkele maanden starten met bouwen.
Voor het huis waar we nu in wonen loopt nog een hypothecair krediet.
We zouden dit huis pas verkopen als de nieuwe woning ver klaar is.
Het voorstel van de bank is het volgende:
een bulletkrediet nemen van max 5 jaar voor het huidig krediet en een deel van de bouwgrond (= het bedrag van de schatting van onze huidige woning)
+ een hypothecair krediet voor de rest van de bouwgrond en het nieuwe huis
We betalen dus tijdens de bouw enkel de interesten van dit bulletkrediet + de opgenomen facturen van de nieuwe hypothecaire lening.
Na verkoop huis valt het bedrag van het bulletkrediet weg e rest ons enkel de hypothecaire lening.
Rente van bulletkrediet kan aan 2,10 is dus niet zoveel...
Hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd ;-)
Lijkt dit interessant? Of toch beter een overbruggingskrediet van 2 jaar nemen met 1 jaar uitstel van kapitaal?
Alvast bedankt voor jullie mening!