Candriam Equities L Emerging Markets
TIP
Candriam Equities L Emerging Markets
Wat te zeggen over Candriam Equities L Emerging Markets (LU0574798921)?
Ik zou maandelijks gespreid instappen gedurende 4-5jaar.
Heeft dit fonds potentieel om te renderen?
Ik zou maandelijks gespreid instappen gedurende 4-5jaar.
Heeft dit fonds potentieel om te renderen?
Re: Candriam Equities L Emerging Markets
4 morningstar sterren, fonds ziet er goed uit.
Positief dat je maandelijk gespreid in wil stappen, zo'n fonds is vrij volatiel.
Wel instapkosten die worden aangerekend.
Positief dat je maandelijk gespreid in wil stappen, zo'n fonds is vrij volatiel.
Wel instapkosten die worden aangerekend.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vier sterren is goed maar de Morningstar Analyst Rating is dan weer Neutral, wat niet zo spectaculair is. Het fonds is nog maar vijf jaar oud dus over de prestaties valt niet veel te zeggen. Alles zal afhangen van of de groeimarkten zich herstellen of niet.
Momenteel staan de groeilanden laag gewaardeerd. Op lange termijn moet hier zeker beterschap in komen. Als je goed begrijpt dat dit een erg volatiel fonds is doe je volgens moij niks mis.
Die volatiliteit zie je al in de koersgrafiek:

Jaren geleden werden de groeimarkten de hemel in geprezen als een must have voor de beleggers, daarna verguisd. Hopelijk komen ze in de toekomst in kalmer vaarwater.
Jaren geleden werden de groeimarkten de hemel in geprezen als een must have voor de beleggers, daarna verguisd. Hopelijk komen ze in de toekomst in kalmer vaarwater.
Heb zelf recent ook een positie ingenomen in de emerging market fondsen. Te zwaar afgestraft naar mijn mening.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik ben er ook van overtuigd dat de EM op lange termijn (5-8 jaar) zal herstellen.
Als je een beleggingscontract opmaakt met maandelijkse stortingen neem je best een volatiel fonds om het meeste rendement te hebben.
Combinatie van EM + grondstoffenfonds?
Als je een beleggingscontract opmaakt met maandelijkse stortingen neem je best een volatiel fonds om het meeste rendement te hebben.
Combinatie van EM + grondstoffenfonds?

Dat is inderdaad duivels maar op LT lijkt me dat niet mis. Zelf heb ik ook al een paar posities in die zin.
Dit fonds komt opnieuw bovendrijven in hun aanbiedingen. Wat is momenteel jullie visie op de groeimarkten?
Heb dit fonds ih voorjaar 2016 bekeken en lang getwijfeld of ik hierbin zou stappen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan. Achteraf gezien jammer, want dit fonds is alleen maar gestegen en gestegen. Nu zou ik zeker niet instappen, staan vrij hoog gewaardeerd.
Inderdaad, maar komen wel van ver terug. Vandaar dat ik twijfel of er nog vet op de soep zit.