Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

capaciteitstarief

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
102 berichten
  • Pagina 5 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

Re: capaciteitstarief

• Citeer

Bericht door Nairo » 16 augustus 2020, 15:57

Jefdewit schreef: ↑16 augustus 2020, 11:37
Nairo schreef: ↑16 augustus 2020, 10:50 Nu gaat de gewone burger zich blauw betalen door het veranderende tarief,.
Ik zou het niet weten.
Ik vind dat tarief nog nergens.
Ik kan het dus ook niet narekenen.
Is het ooit al eens voordeliger uitgekomen voor de middenklasse?

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 16 augustus 2020, 16:03

Jefdewit schreef: ↑16 augustus 2020, 11:29
Nairo schreef: ↑16 augustus 2020, 10:50 Een net kan wel degelijk opslaan. Maar men moet ervoor willen investeren. Bv batterijparken of wat nog beter is
Uiteraard heb je gelijk dat er iemand moet investeren.

Als de netwerkbeheerder investeert in batterijparken of omzetting in waterstof werkt dat inderdaad.
Het zijn dan ook deze investeringen die energie opslaan en niet het net.

Moest het netwerk energie kunnen opslaan moest niemand nog investeren en was er geen probleem.

Dat het netwerk in balans moet zijn en er onvoldoende geïnvesteerd is in opslagmiddelen is een van de redenen dat na de opstart van kerncentrales er ook zowat overal openbare verlichting in overlvoed is gekomen en de industrie 's nachts, en in mindere maten de huishoudens, goedkoop energie kan afnemen.

Het probleem is dat men uit noodzaak iedereen in de richting van een energietransitie duwt maar de nodige investeringen niet wenst te doen. Noch individueel noch algemeen.

Ik krijg ook geen vergunning voor het plaatsen van een windmolen met voldoende hoogte op privéterrein.
Anders had er lang eentje gestaan.

Iedereen wil altijd zoveel mogelijk luxe (waaronder energie) tegen een zo laag mogelijk prijs en dan liefst nog zonder er zelf last van te hebben. Zo werkt het natuurlijk niet. Het blijft in elk geval zo niet werken.

Dat vertraagt uiteraard alles en maakt het alleen maar duurder. Uiteindelijk zal het toch iemand moeten doen.

Vechten tegen windmolens mag je in deze context dan ook letterlijk en figuurlijk nemen.
Er is hier wel altijd iemand of een actiegroep te vinden die in dit nimbyland tegen iets is.

In o.a. de noordzeecorridor is voldoende energie aanwezig om het grootste gedeelte van de EU van energie te voorzien.
Oude boorplatforms kunnen zelf gebruikt worden als opslagmedium om produktie en afname in balans te houden.
Maar ja, dan krijgt Lippens een woedeaanval.
Dus we stellen het nog maar even uit tot we met de rug tegen de muur staan.
Er is niemand die een windmolen in zijn achtertuin wilt, ik ook niet. Dat moet men maar plaatsen in industrieterrein of in zee. Niet in woonbuurten waar er nog weinig open groen is.

En dat terwijl er bijna niets mag gebeuren aan gebouwen en uitbreidingen van woningen om het landelijke karakter niet veranderen maar een windmolen van meer dan 100m is geen probleem. De omwonenden hebben er de lasten van + waardevermindering van de woning en er geen enkel profijt aan.

Dat men eens investeert in een nieuwe kerncentrale

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 16 augustus 2020, 17:14

Investeren in een gasvuur is misschien wel een interessante optie om je maximale piekvermogen naar beneden te krijgen. Want als je kookt, gebruik je regelmatig ook een oven en zit je al snel op een hoge piek.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 10:38

Nairo schreef: ↑16 augustus 2020, 15:57 Is het ooit al eens voordeliger uitgekomen voor de middenklasse?
Ik weet niet zeker wat je daarmee bedoelt maar ik denk dat het capaciteitstarief voor iedereen hetzelfde zal berekend worden en niet zal verschillen volgens klasse?

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 10:43

Ernesto schreef: ↑16 augustus 2020, 17:14 Investeren in een gasvuur is misschien wel een interessante optie om je maximale piekvermogen naar beneden te krijgen. Want als je kookt, gebruik je regelmatig ook een oven en zit je al snel op een hoge piek.
De tijd van de gasoven, waar is ie gebleven?
Iedereen aan het gas en dan een CO2 taks op o.a. gas.
Dat wordt lachen.
Sinds wanneer is het overschakelen van de ene monopolist naar de andere een goede keuze?
Of wil je terug overschakelen op gasflessen?

Hier worden de elektrische oven en de inductieplaten, en nu maakt het niets uit, zelden gelijktijdig gebruikt.

En je kan nu nog niet weten of een uitwijkinvestering interessant is. Niemand weet zeker (gissingen genoeg) welk tarief aan welke piek hangt. Laat staan dat een doorsnee gebruiker zicht heeft op het cyclisch piekvermogen van een specifiek elektrisch toestel (wat niet gelijk is aan het totaalverbruik van dat toestel over een gebruikssessie).

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 10:50

Nairo schreef: ↑16 augustus 2020, 16:03 Er is niemand die een windmolen in zijn achtertuin wilt, ik ook niet. Dat moet men maar plaatsen in industrieterrein of in zee. Niet in woonbuurten waar er nog weinig open groen is.

En dat terwijl er bijna niets mag gebeuren aan gebouwen en uitbreidingen van woningen om het landelijke karakter niet veranderen maar een windmolen van meer dan 100m is geen probleem. De omwonenden hebben er de lasten van + waardevermindering van de woning en er geen enkel profijt aan.

Ze nooit niemand.

Ik wil dat al wel. En niemand gaat daar last van hebben. Ook niet in zijn uitzicht.
Een individuele windmolen is iets totaal anders dan een gemeenschappelijke mastodont.
Ook voor het plaatsen op zee is er weerstand.
Jouw uitzicht mag niet bezoedeld worden maar dan van Lippens en co ook niet.

Als je pleit voor het investeren in een nieuwwe kerncentrale zou ik toch eerst het realistische kostenplaatje en de bouwtermijn van zo'n ding eens nader onder de loep nemen. Als je tenminste nog iemand vindt die zo'n ding veilig kan plaatsen binnen de gestelde termijn.
Van mij mogen ze in Antwerpen binnen de vijf jaar een nieuwe kerncentrale bouwen die een groot deel van Vlaanderen van elektriciteit kan voorzien. Ik wil ze wel niet betalen. Gezien jij voorstander bent schuif ik die rekening met plezier naar jou en je medestanders door. Desnoods via een referendum. ;)

Je zal het waarschijnlijk dan niet meer bij leven meemaken dat deze rendabel wordt en tot dan zal je pas kunnen klagen over de hoogte van je energiefactuur en bijkomende belastingen.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 17 augustus 2020, 18:44

Jefdewit schreef: ↑17 augustus 2020, 10:50
Nairo schreef: ↑16 augustus 2020, 16:03 Er is niemand die een windmolen in zijn achtertuin wilt, ik ook niet. Dat moet men maar plaatsen in industrieterrein of in zee. Niet in woonbuurten waar er nog weinig open groen is.

Ze nooit niemand.

Ik wil dat al wel. En niemand gaat daar last van hebben. Ook niet in zijn uitzicht.
Een individuele windmolen is iets totaal anders dan een gemeenschappelijke mastodont.
Ook voor het plaatsen op zee is er weerstand.
Jouw uitzicht mag niet bezoedeld worden maar dan van Lippens en co ook niet.

Als je pleit voor het investeren in een nieuwwe kerncentrale zou ik toch eerst het realistische kostenplaatje en de bouwtermijn van zo'n ding eens nader onder de loep nemen. Als je tenminste nog iemand vindt die zo'n ding veilig kan plaatsen binnen de gestelde termijn.
Van mij mogen ze in Antwerpen binnen de vijf jaar een nieuwe kerncentrale bouwen die een groot deel van Vlaanderen van elektriciteit kan voorzien. Ik wil ze wel niet betalen. Gezien jij voorstander bent schuif ik die rekening met plezier naar jou en je medestanders door. Desnoods via een referendum. ;)

Je zal het waarschijnlijk dan niet meer bij leven meemaken dat deze rendabel wordt en tot dan zal je pas kunnen klagen over de hoogte van je energiefactuur en bijkomende belastingen.
Welke windmolen ga je dan plaatsen? Een onzichtbare? Om iets van rendement te halen moet je ongeveer een mast hebben van 30m.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 21:21

Niet echt een probleem.
Zal inderdaad minstens 30 meter hoog moeten zijn. De omringende bomen zijn al 20-25 meter hoog.

Ik woon redelijk afgezonderd en alle omringende gronden heb ik al opgekocht.
Eén stuk bouwgrond (al van bij de eerste aankoop dus nog tegen de prijs van 20 jaar geleden) en de rest allemaal bosgrond voor een relatieve spotprijs.
Ben ik tenminste zeker dat ze achter mijn rug om de bestemming niet wijzigen en ik buren krijg.

Zou ook alleen maar moeten dienen, na het afschaffen van de terugdraaiende teller, voor die paar maanden dat mijn PV-installatie onvoldoende produceert om zelfvoorzienend te zijn.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 17 augustus 2020, 21:35

Opdat er niemand last van uw molentje zou hebben moet je al richting 10 ha aan land bezitten. Mooi bos. Hopelijk geen naald- of uitheemse bomen. En euhm, ge hebt dan toch een ( of meerder) speksteenkachel? Nog een gepaste filter op de schoorsteen en je bent echt helemaal mee.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 21:43

Je vind natuurlijk altijd mensen die altijd wel van iets last hebben.
Soit, je krijgt toch geen bouwvergunning dus de vraag stelt zich niet echt.

Naaldhout in een kachel is dat niet schadelijk?
Berkenhout lijkt me dan meer aangewezen.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 17 augustus 2020, 22:13

Voor in een bos te wonen, ken je wel weinig van hout en van kachels ook blijkbaar. ???

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 22:18

Als jij het zegt leg ik me daar bij neer.

Wat betreft die (hout)kachels heb je ook volledig gelijk. Ik ken er niet veel van.
Wat zou ik met een kachel moeten aanvangen in een goed geïsoleerde woning?
Het is niet omdat je naast (en niet in) een bos woont dat je de onweerstaanbare dwang hebt om het te gaan opbranden.
Ik krijg de produktie van mijn PV-installatie er op een jaar al niet doorgejaagd, laat staan dat ik nog ga bijstoken met een kachel.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 17 augustus 2020, 22:33

Gratis hout ( geen gezonde bomen uitdoen, hé !) vs vervuilende pv-installatie. Let the battle begin. ;D

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 17 augustus 2020, 22:44

Er is weinig plezier te beleven aan een onzinnige oorlog.
Of het één nu vervuilender is dan het ander maakt me hier niet uit. Het is hier spaargids en niet het ecologieforum.
Laten we de strijd dus beperken tot deze van een goede spaargidser.

Jij je gratis hout (en het gratis werk), ik mijn gratis elektriciteit (zonder bijkomend werk). ;)
Ik kan mijn gratis elektriciteit wel meervoudig inzetten: warm sanitair water, desnoods verwarming en koeling (doch zelden nodig), koken, fietsen, autorijden, zelfs spaargids draait erop.

Lijkt me met hout iets moeilijker.

Je hout is gratis voor verwarming en waarschijnlijk nog wat details die gaan volgen (toch als je het werk niet telt).
Mijn elektriciteit is niet alleen gratis maar levert jaarlijks nog een extra spaarcent op.
En ondertussen kan ik vanuit mijn luie zetel mijn partner de centjes zien verdienen.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 17 augustus 2020, 23:39

Jefdewit schreef: ↑17 augustus 2020, 21:21 Niet echt een probleem.
Zal inderdaad minstens 30 meter hoog moeten zijn. De omringende bomen zijn al 20-25 meter hoog.

Ik woon redelijk afgezonderd en alle omringende gronden heb ik al opgekocht.
Eén stuk bouwgrond (al van bij de eerste aankoop dus nog tegen de prijs van 20 jaar geleden) en de rest allemaal bosgrond voor een relatieve spotprijs.
Ben ik tenminste zeker dat ze achter mijn rug om de bestemming niet wijzigen en ik buren krijg.

Zou ook alleen maar moeten dienen, na het afschaffen van de terugdraaiende teller, voor die paar maanden dat mijn PV-installatie onvoldoende produceert om zelfvoorzienend te zijn.
Raar, ik dacht dat je al zelfvoorzienend was door al uw zonnepanelen die u in een ander topic aanhaalde.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

102 berichten
  • Pagina 5 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy