carmignac commodities
TIP
carmignac commodities
Hallo,
een goed jaar terug kocht ik een pakketje in dit fonds. Ondertussen staan ze ongeveer 12% lager en vraag ik me af of het verstandig zou zijn om eens bij te tanken. Wat denken jullie? Zouden de grondstoffen en dus ook dit fonds nog verder wegzakken of is de bodem stilaan in zicht? Iemand anders die dit volgt?
een goed jaar terug kocht ik een pakketje in dit fonds. Ondertussen staan ze ongeveer 12% lager en vraag ik me af of het verstandig zou zijn om eens bij te tanken. Wat denken jullie? Zouden de grondstoffen en dus ook dit fonds nog verder wegzakken of is de bodem stilaan in zicht? Iemand anders die dit volgt?
Re: carmignac commodities
jupi schreef:Hallo,
Dit is alvast geen gemakkelijke vraag gezien dit gekoppeld is aan de evolutie van de emerging markets.
Persoonlijk denk ik dat de grondstoffenboom voor een lange periode voorbij. Ik zou zeker niet bijtanken. Trouwens uw verlies is amper 12% wat in beursjargon in feite ook niet zo veel is.
In principe koop ik zelden bij en als ik dat doe, moet dit min. aan 20 à 30% lagere koersen gebeuren.
De trend overal is vluchten richting Europese aandelen en deze visie is reeds zeer lang ook mijn visie, maar ok, iedereen zijn mening natuurlijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Over dat bijtanken denk ik bij aandelen ook zo, maar ik dacht dat het bij fondsen vroeger mocht omdat deze in principe minder gevaarlijk of risicovol zijn.
Wat ik echter niet snap is waar je de link legt tussen grondstoffen(prijzen) en de emerginmarkets. Waar je volgens mij echter wel een punt hebt is dat alles qua grondstoffen laag noteert op dit moment. Denk maar aan goud.
Wat ik echter niet snap is waar je de link legt tussen grondstoffen(prijzen) en de emerginmarkets. Waar je volgens mij echter wel een punt hebt is dat alles qua grondstoffen laag noteert op dit moment. Denk maar aan goud.
Jij zat hier toch ook in of vergis ik me?Yaris schreef:China verbruikt veel grondstoffen. Als de economische groei daar stokt is er ook veel minder vraag naar grondstoffen op wereldvlak en dalen de prijzen van de grondstoffen en de koersen van de aandelen die ermee te maken hebben.
Ik heb nog 8 stuks over, indertijd gekocht toen ze 420 stonden, idd 420.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
...en er is altijd wel 'n regio die jouw winsten door de rioolput spoelt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik ben afgelopen maand beginnen beleggen in dit fonds via het Keytrade Fund Investment Plan om zo gespreid in te stappen door maandelijks hetzelfde bedrag te storten. Volgens mij gaat het juist nog dalen of alleszins fel schommelen en daarom dat ik het op deze manier doe... Als het een parabolisch U-verloop kent in de toekomst is dit de beste manier (tenzij je de gave hebt om juist op de bodem van de U te kopen)
jupi schreef:Over dat bijtanken denk ik bij aandelen ook zo, maar ik dacht dat het bij fondsen vroeger mocht omdat deze in principe minder gevaarlijk of risicovol zijn.
1. Bijtanken doe ik enkel als de koers 20à 30% gezakt is.
2. Correlatie grondstoffen en emerging markets. Zie mooi en correct antwoord van Yaris.
3. Het is niet omdat de grondstoffen zwaar gezakt zijn, dat ze niet meer verder kunnen zakken of dat ze nu terug gaan stijgen.
4. Goud is een specifieke en moeilijke belegging.
http://www.beursduivel.be/column/263859 ... onder.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jupi, weet u hoe dit fonds is samengesteld?
Verslag van eind juli
http://www.carmignac.be/_docs/publicati ... 109783.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.carmignac.be/_docs/publicati ... 109783.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarvoor kijk op de tijd onder de fiche van het fonds. Daar kan ik zowel geografische als top 10 qua posities volgen.Piper schreef:Jupi, weet u hoe dit fonds is samengesteld?
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Misschien de officiële website eens proberen voor de volledige en uptodate informatie:
http://www.carmignac.be/nl/carmignac-co ... .1.utmcsr=(direct" onclick="window.open(this.href);return false;)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=168762529
Heb gehoord dat je via Google ofzo geweldig veel zou kunnen vinden
http://www.carmignac.be/nl/carmignac-co ... .1.utmcsr=(direct" onclick="window.open(this.href);return false;)|utmccn=(direct)|utmcmd=(none)&__utmv=-&__utmk=168762529
Heb gehoord dat je via Google ofzo geweldig veel zou kunnen vinden
Interessante link ook van Jens_dev.jens_dev schreef:Verslag van eind juli
Blijkbaar veel energie (olie en gas) en energie-ontginning. Dus toch ook met de nodige risico's.
Ik heb geen fondsen, maar een familielid vroeg mij wat hij met dit fonds moet doen. Houden of verkopen?
Niet makkelijk om hier advies voor te geven.
Inderdaad niet gemakkelijk om advies te geven. Veel hangt af van zijn instapmoment en zijn horizon. Persoonlijk kan ik me niet inbeelden dat dit fonds op LT kapot gaat, vandaar ook dat ik ongeveer een jaar geleden ingestapt ben. Als die persoon op dit moment winst doet kan hij misschien verkopen om dan later, lager in te stappen dan zijn eerste positie was. Natuurlijk kan dit niet als hij op dit moment al verlies doet, of cash nodig heeft.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is een zeer volatiel fonds vanwege de sector. Enkele weken terug leken de vooruitzichten negatief owv de slechte vooruitzichten voor opkomende landen en China. Gisteren en eergisteren werd dan weer een toename van de olieprijs verwacht door een mogelijke escalatie van de situatie in Syrië.
Daarom is het des te interessanter (en belangrijker) om bij dit fonds gespreid in te stappen.
Daarom is het des te interessanter (en belangrijker) om bij dit fonds gespreid in te stappen.