Carmignac patrimoine A
TIP
Re: Carmignac patrimoine A
Carmignac Patrimoine haalt op dit moment mijn beste geannualiseerd rendement. Spijtig dat ik destijds niet meer heb bijgekocht.
Het fonds is er volledig door gekomen.
Het fonds is er volledig door gekomen.
Inderdaad, heb ook klanten die blij zijn met behoud van het fonds in hun portefeuilles.
Heeft wat langer geduurd dan we van dit fonds gewoon waren maar is er inderdaad terug volleidg bovenop.
Dit jaar zet het fonds een mooie resultaat neer, net zoal vorig jaar. Dat maakt dat het rendement terug uitmiddelt naar een percentage dat volledig in de lijn der verwachtingen ligt. Ik verkocht reeds jaren geleden omdat ik het te defensief vond en naar bijna 100% aandelen ben opgeschoven.
In begintijd van Rabo bank Be een black rock fonds gekocht.
Uiteindelijk 3 jaar terug met deftig verlies verkocht.
Nu de 18 laatste maanden een stijging.
Probleem heden heeft nog steeds zijn aankoop prijs van vele jaren terug niet bereikt.
Iets kopen , bijhouden of het allemaal de moeite loont.
Als men jaren moet wachten alvorens verlies is goedgemaakt.
Het nut daarvan zonder inflatie , zonder rente hoe weinig ook ?
Uiteindelijk 3 jaar terug met deftig verlies verkocht.
Nu de 18 laatste maanden een stijging.
Probleem heden heeft nog steeds zijn aankoop prijs van vele jaren terug niet bereikt.
Iets kopen , bijhouden of het allemaal de moeite loont.
Als men jaren moet wachten alvorens verlies is goedgemaakt.
Het nut daarvan zonder inflatie , zonder rente hoe weinig ook ?
Estate Guru believer.
Welk fonds was dat?
Ik heb het blackrock global allocation fonds nog steeds in port, best tevreden met de returns.
Ik heb het blackrock global allocation fonds nog steeds in port, best tevreden met de returns.
Het scheelt echt niet veel meer, maar er zijn nog altijd mensen die verlies maken op Carmignac Patrimoine. Als ze het al niet buiten gegooid hebben.
Als je het fonds aangekocht hebt in 2015 dan moet het nu nog heel hard groeien om een beetje rendement te halen.
En één zwaluw maakt de lente niet, voor mij zal CP nog moeten bewijzen dat echt opnieuw op de goeie weg zijn.
Als je het fonds aangekocht hebt in 2015 dan moet het nu nog heel hard groeien om een beetje rendement te halen.
En één zwaluw maakt de lente niet, voor mij zal CP nog moeten bewijzen dat echt opnieuw op de goeie weg zijn.
lees hier van alles over kopen en bijhouden. Maar vergeet je op die manier niet om "gespreid" aan te kopen? ik doe gemiddeld 20% winst op CP. Ook het blackrock fonds waarvan sprake heb ik, daar ietsje minder rendement dan op CP
Carmignac Patrimoine A noteert momenteel aan €714,16. In 2015 was z'n ATH met een koers van €718,61.
Het is €4 minder dan toen maar al bij al toch wel 'winst' neem ik aan? Of heb je echt op de Al Time High gekocht?
Carmignac Patrimoine is het best presterende fonds in mijn portefeuille. Eerlijkheid gebied me ook om te zeggen dat ik al heb nagedacht over verkopen maar dan weet ik niet welk fonds ik in de plaats moet nemen. Geen enkele die ik voor ogen heb doet het beter.
Het zegt wellicht veel over zijn andere fondsen...

Ik heb Carmignac Patrimoine ook nog steeds, om een beetje stabiliteit in mijn port te houden, maar bij mij is het gelukkig niet één van de best presterende fondsen.
Geannualiseerd zit ik op 5,4% met Carmignac. Dat is mijn beste fonds, mijn andere zitten allemaal rond 2 en zelfs 3% op jaarbasis.