Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
TIP
Re: Carmignac Patrimoine, de ideale veilige belegging??
Je moet zoiets dan ook niet op een paar dagen evalueren. Als mijn maandelijkse stortingen in CP mij na 5 jaar een mooi rendement hebben opgeleverd ben ik tevreden 
Ik blijf het met één ding moeilijk hebben, wanneer verkoop je zoiets? Ik zit er nu anderhalf-twee jaar in, sta op +7 procent...
Tja, is inderdaad niet gemakkelijk. Een goede tip: als het fonds meer dan 10% van je totale portefeuille begint uit te maken. Maar dan spreken we wel in het geval van een uitgebreide fondsenportefeuille. Als die 10% in verhouding moet staan tot 90% spaarrekeningengeld, is wat anders ;-)
Ach, er zijn soms mensen met rare ideeén.
Iemand dfie het spaargeld van zijn kinderen en kleinkinderen alleen in dit ene fonds stak, reden, de goede prestaties in het verleden !
Als je dan zegt, rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, dan schermen ze met hun behaalde resultaten met dit fonds.
Zoals mijn vader zegde:
1 Ons Heer moet van ieder zijn getal hebben
of
2 Als ons Heer het verstand uitdeelde stond hij/zij ook niet vooraan in de rij.
Iemand dfie het spaargeld van zijn kinderen en kleinkinderen alleen in dit ene fonds stak, reden, de goede prestaties in het verleden !
Als je dan zegt, rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, dan schermen ze met hun behaalde resultaten met dit fonds.
Zoals mijn vader zegde:
1 Ons Heer moet van ieder zijn getal hebben
of
2 Als ons Heer het verstand uitdeelde stond hij/zij ook niet vooraan in de rij.
Confide recte agens (Heb vertrouwen als je meent juist te handelen)Yaris schreef:Rendementen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst maar wel een goede aanwijzing. Als je de keuze hebt tussen een fonds dat het in het verleden altijd goed heeft gedaan en een ander dat het altijd slecht heeft gedaan, welke van de twee zou je dan kiezen?
http://www.sicavonline.fr/index.cfm?act ... -ou-encore" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant Frans filmpje over Carmignac Patrimoine met Didier Saint Georges
Interessant Frans filmpje over Carmignac Patrimoine met Didier Saint Georges
CP doet het beter de laatste dagen/week.
Ben nog nieuw in dit fonds, maar het draait sinds vandaag terug in het zwart voor mij.
Ben nog nieuw in dit fonds, maar het draait sinds vandaag terug in het zwart voor mij.
Vandaag idd serieus hard doorgestegen, maar de grafiek gaat constant omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, ... op die manier blijf je status-quo.Jhn schreef:CP doet het beter de laatste dagen/week.
Nou, met deze cijfers zie ik het fonds toch gestaag stijgen:Wimpie85 schreef:Vandaag idd serieus hard doorgestegen, maar de grafiek gaat constant omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, omhoog, ... op die manier blijf je status-quo.Jhn schreef:CP doet het beter de laatste dagen/week.
YTD 4,14%
1 Jaar 7,35%
3 Jaar geannualiseerd 6,65%
5 Jaar geannualiseerd 7,21%
10 Jaar geannualiseerd 8,13%
(bron: http://www.morningstar.nl/nl/snapshot/s ... 4F90&tab=1" onclick="window.open(this.href);return false; )
Je moet natuurlijk oppassen om niet op heel korte termijnen naar de koersen te kijken; beleggen doe je nu eenmaal voor de lange termijn...
zo is dat Jos en de recente stijging van CP heeft vooral te maken met de stijging van de Dollar t.o.v. de Euro en de schommelingen van de muntkoersen is nog moeilijker te voorspellen, dat op en neer gaan zal nog wel een tijdje duren maar fondsen als CP koop je voor langere termijn
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Wellicht ben ik niet de eerste om dit te vragen, maar ik slaag er toch niet in om een antwoord te vinden. Dus hier mijn vraag:
Zijn er buiten CP nog andere fondsen waarvoor je opbrengsten moet aangeven in je belastingbrief?
PS: voor degenen die het nog niet opmerkten: de calculator voor CP is online: http://www.carmignac.be/nl/actualiteit- ... 1-2602.htm
Zijn er buiten CP nog andere fondsen waarvoor je opbrengsten moet aangeven in je belastingbrief?
PS: voor degenen die het nog niet opmerkten: de calculator voor CP is online: http://www.carmignac.be/nl/actualiteit- ... 1-2602.htm
Ik heb gehoord dat er bij verkoop van een CP, roerende voorheffing zou moeten betaald worden.
21 % op de meerwaarde sinds aankoop, gelukkig wel niet op de gehele meerwaarde, maar wel op het rentegedeelte.
Kan iemand dit beamen of heeft iemand hier ervaring mee?
21 % op de meerwaarde sinds aankoop, gelukkig wel niet op de gehele meerwaarde, maar wel op het rentegedeelte.
Kan iemand dit beamen of heeft iemand hier ervaring mee?
@Zwiertje: ja, maar ze zijn eerder zeldzaam.
@boogje: Ieder kapitalisatie fonds met meer dan 40% obligaties is onderworpen aan de zgn. "Reynders Taks". Dit is inderdaad een meerwaardebelasting op het obligatiegedeelte. Op 31/12/2011 had Patrimoine 35% obligaties, dus in theorie is het op dat ogenblik vrij van deze belasting.
@boogje: Ieder kapitalisatie fonds met meer dan 40% obligaties is onderworpen aan de zgn. "Reynders Taks". Dit is inderdaad een meerwaardebelasting op het obligatiegedeelte. Op 31/12/2011 had Patrimoine 35% obligaties, dus in theorie is het op dat ogenblik vrij van deze belasting.
Als ik mijn berekening grofweg maak voor CP, dan moet ik nog geen 10€ aangeven...
En omdat ik via een Fund Saving plan voor mezelf en mijn kinderen heb gewerkt is het nogal een gedoe om het perfect te berekenen.
Hoe pakken jullie dit aan?
Zou ik niet gewoon 10€ kunnen invullen en klaar is kees... Die 5€ belasting mogen ze van mij hebben.
Zijn er nog andere fondsen waar je dit ook mee moet doen?
En omdat ik via een Fund Saving plan voor mezelf en mijn kinderen heb gewerkt is het nogal een gedoe om het perfect te berekenen.
Hoe pakken jullie dit aan?
Zou ik niet gewoon 10€ kunnen invullen en klaar is kees... Die 5€ belasting mogen ze van mij hebben.
Zijn er nog andere fondsen waar je dit ook mee moet doen?
Dus moet je niets aangeven? Of moet je het wel saangeven en moeten we hopen dat de belastingsdienst zelf ziet dat de belasting niet verschuldigd is?robokat schreef:(...)Op 31/12/2011 had Patrimoine 35% obligaties, dus in theorie is het op dat ogenblik vrij van deze belasting.