Cash opname 'dag'limiet
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Cash opname 'dag'limiet
Op de websites lees ik: daglimiet xxx€/dag.
Is een dag 24u of een dag van de week? Stel dat ik vandaag om 16u tot de limiet afgehaald heb, kan ik dan morgen om 9u al opnieuw afhalen?
Ik vraag ivm Argenta en Fintro, maar zal hetzelfde zijn bij andere banken denk ik.
Eenvoudige vraag, maar vond het antwoord niet
Is een dag 24u of een dag van de week? Stel dat ik vandaag om 16u tot de limiet afgehaald heb, kan ik dan morgen om 9u al opnieuw afhalen?
Ik vraag ivm Argenta en Fintro, maar zal hetzelfde zijn bij andere banken denk ik.
Eenvoudige vraag, maar vond het antwoord niet

Re: Cash opname 'dag'limiet
Gelezen op de site van Argenta: “De daglimiet is het maximale bedrag dat u per kalenderdag kunt overschrijven.”
https://www.argenta.be/portalserver/dir ... %20App.pdf
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
IN een van de Scandinavische landen mag er vanaf 2020 NIKS meer cash betaald worden
de "zwartgelders" zullen nogal gaan zweten
er kunnen nog andere landen volgen
de "zwartgelders" zullen nogal gaan zweten
er kunnen nog andere landen volgen
Ik weet niet of het Zweden is maar dat is nu al bijna een cashloze maatschappij. In 2016 werd daar amper 1% van de waarde van alle transacties nog in cash gedaan. In Zweden zijn de zwartgelders aan het zweten.
ondertussen vernomen dat het denemarken is, quizz op vtm
cryptomunten zullen we moeten gebruiken.
Trump en co zal die wel ooit eens verbieden, het als een soort cocaïne beschouwen. Het bezit strafbaar beschouwen en het verbeurd verklaren
-
- Newbie
- Contacteer:
Thx.Yaris schreef: ↑27 maart 2018, 21:14 Gelezen op de site van Argenta: “De daglimiet is het maximale bedrag dat u per kalenderdag kunt overschrijven.”
Cash is voor mij nog altijd de 'veiligste' manier om te kopen van een particulier.
De apps gaan de goede weg op, maar niet iedereen kent / vertrouwt het.
Op de site van Argenta vond ik dit.
Welke bedragen kan ik maximaal afhalen of betalen met mijn debetkaart?
De standaardlimieten van een debetkaart zijn:
650 euro per dag voor cash geldopnames
1.250 euro per 7 dagen voor cash geldopnames
2.500 euro per 7 dagen voor betalingen in winkelpunten (POS) en cash geldopnames (ATM)
Men spreekt hier " per dag " en niet per 24 uur,,dus ik vermoed dat ze kalenderdag bedoelen, die eindigt om 00.00 uur, en je bijgevolg om 00.10 uur terug een opname kan doen omdat het dan een andere kalenderdag is.
Om zeker te zijn zul je het moeten uittesten, max. bedrag afhalen, eventueel terug storten, en 10 minuten nadien terug geld afhalen.
Welke bedragen kan ik maximaal afhalen of betalen met mijn debetkaart?
De standaardlimieten van een debetkaart zijn:
650 euro per dag voor cash geldopnames
1.250 euro per 7 dagen voor cash geldopnames
2.500 euro per 7 dagen voor betalingen in winkelpunten (POS) en cash geldopnames (ATM)
Men spreekt hier " per dag " en niet per 24 uur,,dus ik vermoed dat ze kalenderdag bedoelen, die eindigt om 00.00 uur, en je bijgevolg om 00.10 uur terug een opname kan doen omdat het dan een andere kalenderdag is.
Om zeker te zijn zul je het moeten uittesten, max. bedrag afhalen, eventueel terug storten, en 10 minuten nadien terug geld afhalen.
Op website Keytrade:
Debetkaart: limiet cash geldopnames aan bankautomaten:
510 € per dag
1260 € per week
limiet betalingen in winkels:
2510 € per week
Weektotaal debetkaart (opnames + winkels) mag gecombineerd worden (max. 3770 €/week).
Visakaart: limiet cash geldopnames aan geldautomaat (ATM): (mits extra kosten)
620 € per 4 dagen
Debetkaart: limiet cash geldopnames aan bankautomaten:
510 € per dag
1260 € per week
limiet betalingen in winkels:
2510 € per week
Weektotaal debetkaart (opnames + winkels) mag gecombineerd worden (max. 3770 €/week).
Visakaart: limiet cash geldopnames aan geldautomaat (ATM): (mits extra kosten)
620 € per 4 dagen
-
- Newbie
- Contacteer:
Even een update. Ik kon 2 dagen na elkaar (en binnen de 24u) een bedrag afhalen dat samen meer is dan de daglimiet. Het is dus inderdaad kalenderdag en niet 24h.
Getest met Argenta en Fintro.
Getest met Argenta en Fintro.