Cathy Berx: verplicht mondmasker in open lucht ging te ver.
Re: Cathy Berx: verplicht mondmasker in open lucht ging te ver.
Dat gaat over een meetstok. Ik dacht dat je over een wapenstok had zoals bij een betoging. Dat is dus hetzelfde als wat die zure oude vent deed.
Nu moet je toch toegeven dat dat het verhaal wel enigszins nuanceert he. Ik lees dat in totaal 7 mensen een boete hebben gekregen. In heel het land. In een heel jaar.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Doorgaans ben ik zelf de vragende partij om zure oude venten op anderhalve meter afstand te houden.
-
anonymous9433
7 hebben effectief een boete gekregen maar vele anderen hebben zich angstvallig aan de regels gehouden en in die periode alle contacten in buitenlucht met hun medemensen vermeden.
Velen van degenen die buitengekomen zijn hebben een mentale tik gekregen.
Inderdaad. En zo hebben die geleerd wat nu werkelijk van belang is in het leven. Nadien hebben ze dubbel genoten van contact met vrienden en familie. We zouden er eigenlijk een jaarlijkse oefening van moeten maken. En beetje zoals het vasten vroeger, maar dan met sociaal contact ipv eten.
Grootmoeder zal het graag lezen: We gaan een paar weken 'vasten', dus volgende maand komen we niet op bezoek en gaan we dus ook geen wandeling maken.
De zoveelste egoïstische kijk op de zaak.
De zoveelste egoïstische kijk op de zaak.
Niet alles wat ik schrijf moet je zo serieus nemen.
Kan je dat dan bij elk bericht bijschrijven, Gudrun?
Je mag ook toegeven dat je ff op het verkeerde spoor zit. Daar is niks mis mee.
Je mag ook toegeven dat je ff op het verkeerde spoor zit. Daar is niks mis mee.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
Sammy2
Pure propaganda. Gefeliciteerd!Yaris schreef: ↑13 april 2023, 09:48 We hadden te maken met een pandemie waarvan niemand wist hoe ze zou evolueren of hoe ze in te dijken. Er is toen het zekere voor het onzekere genomen en er zijn maatregelen genomen die gezien de situatie op dat ogenblik verantwoord leken. Dan achteraf zeggen dat je toen al wist dat die maatregelen onzinnig waren is goedkoop, net als "Hier is het laatste woord nog niet over gezegd, er zijn duidelijk zaken gebeurd die niet door de beugel kunnen." Wat ga je doen? Ga je onze politici aanklagen voor beslissingen die ze toen naar best vermogen genomen hebben? Welke schade heb je geleden door verplicht een mondmasker in open lucht te dragen?
We hebben je wel herkend hoor Cathy.Yaris schreef: ↑13 april 2023, 09:48 We hadden te maken met een pandemie waarvan niemand wist hoe ze zou evolueren of hoe ze in te dijken. Er is toen het zekere voor het onzekere genomen en er zijn maatregelen genomen die gezien de situatie op dat ogenblik verantwoord leken. Dan achteraf zeggen dat je toen al wist dat die maatregelen onzinnig waren is goedkoop, net als "Hier is het laatste woord nog niet over gezegd, er zijn duidelijk zaken gebeurd die niet door de beugel kunnen." Wat ga je doen? Ga je onze politici aanklagen voor beslissingen die ze toen naar best vermogen genomen hebben? Welke schade heb je geleden door verplicht een mondmasker in open lucht te dragen?
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Beweer ik iets anders? Mensen mét mentale problemen die een éxtra tik krijgen.Gudrun schreef: ↑14 april 2023, 09:15Komaan. Mensen die met mentale problemen te kampen hebben omdat ze een mondmaskertje moesten dragen in het openbaar? Sorry, maar die mensen hadden dan al mentale problemen. Ik denk dat de lockdown (zeker voor bvb jongeren) wel een grote impact gehad hebben op het mentale welzijn. Maar goed, dat moest dan worden afgewogen tegen het acute gevaar van een pandemie.Popkwiskampioen schreef: ↑14 april 2023, 07:31 Hoeveel mensen met mentale problemen hebben een extra tik gekregen door deze zoveelste absurditeit?
Mentale impact van die regels is inderdaadzwaar onderschat. En neen, daarmee zeg ik niet dat er niets moest gebeuren. Zeker de eerste lockdown was perfect verdedigbaar. Maar nadien is er disproportioneel gehandeld door de overheden, en dus ook door Cathy. Een overheid moet bij elke maatregel die ze neemt afwegen of die noodzakelijk, nuttig en proportioneel is. Quod non bij de beslissing van Cathy. Quod non bij de avondklok die maandenlang is blijven gelden. Ik vond en vind dat nog steeds schokkend. Nog schokkender was de manier waarop de media, de waakhond van de democratie, alles quasi kritiekloos aannamen.