Chinese stocks: time to buy or sell as hell?
TIP
Chinese stocks: time to buy or sell as hell?
Chinese aandelen staan in het vizier om gedelist te worden door de US SEC.
Hierdoor is er weer een verkoopgolf op Chinese aandelen. Ik vraag me af of we nu moeten weglopen van Chinese aandelen (die niet specifiek genoemd werden door de SEC om gedelist te worden, maar wel mee in de verkoopgolf getrokken werden) of dat het nu juist wel interessant is om aan te kopen (bv: Alibaba, chinese's EV's, etc...)?
What's your take guys?
Hierdoor is er weer een verkoopgolf op Chinese aandelen. Ik vraag me af of we nu moeten weglopen van Chinese aandelen (die niet specifiek genoemd werden door de SEC om gedelist te worden, maar wel mee in de verkoopgolf getrokken werden) of dat het nu juist wel interessant is om aan te kopen (bv: Alibaba, chinese's EV's, etc...)?
What's your take guys?
Re: Chinese stocks: time to buy or sell as hell?
Ik blijf zitten,ondanks hoge verliezen(i cranes China,prosus,iema),veel erger wordt het niet, vermoedelijk,koop wel niet bij,les geleerd,hoge risico's.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op LT aankopen lijkt me. Maar nu kan het nog voor een tijd onder zware druk staan.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
China heeft ook veel last van corona momenteel, zie bv https://twitter.com/jburnmurdoch/status ... 4853231623
Ik blijf ook gewoon gewoon zitten, dus geen buy or sell.
Ik blijf ook gewoon gewoon zitten, dus geen buy or sell.
Inderdaad "uitzweten" is hier de boodschap 
Alibaba lijkt wel goedkoop, maar ja, aangezien je geen aandeelhouder kan worden van Chinese bedrijven en je dus belegt in een soort controversieel beursgenoteerd derivaat, is dat een no-go voor mij.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Sell as hell zou betekenen dat je hier veel te veel hebt ingelegd en nu panikeert. Nogal eigenaardig aangezien het risico geen haar veranderd is tov 2020. Ik hou mijn aandelen BABA bij, eventueel rond 60 - 65 USD koop ik bij (hail mary) :-) Maar aangezien ik mijn positie in China eerder beperkt hou, merk ik dat niet bepaald. Ik zie het niet komen tot een delisting, voorlopig loopt de markt volgens plan (fear).
Ik hou als goede boglehead vast aan mijn asset allocatie. Waarschijnlijk zal ik dus volgende keer de emerging market ETF moeten bijkopen als de situatie blijft zoals nu. Uiteindelijk is China minder dan 3% van mijn portefeuille.
Wat positief nieuws vanuit China blijkbaar, mag ook wel eens. Nog even de economische spanningen tussen het Westen en China in het midden gelaten wanneer China te veel partij zou kiezen voor Rusland in het conflict met Oekraïne.
Alibaba gaat vandaag in HK +27%. Moest je het spel nog niet doorhebben.
Sow, gaat vandaag inderdaad weer lekker. Al mijn verliezen zijn hiermee nog niet goedgemaakt, maar misschien had ik toch maar moeten overwegen ietwat bij te kopen.
Gisteren de time to buy?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
Maneblusser
- Full Member

- Contacteer:
Waarom zoveel risico nemen?
China wordt op dit moment erg getarget door de US en bovendien worden een aantal grote tech spelers ook nog eens getarget door de Chinese overheid.
China wordt op dit moment erg getarget door de US en bovendien worden een aantal grote tech spelers ook nog eens getarget door de Chinese overheid.