Citibank Visa
Citibank Visa
Ik ben op zoek naar een gratis (of goedkope) Visakaart. Momenteel ben ik klant bij Keytrade bank voor mijn zichtrekening. Het aanbod van de Citibank Visa kaart lijkt me wel interessant:
Een welkomstgeschenk van 5€
3% korting op elke online aankoop
Echter vind ik ook dit terug in de voorwaarden:
Cashlimiet
(in België) 600€/dag en per 24u
Heeft dit ook betrekking op het feit dat je geen online aankopen kan doen boven de 600 euro op 1 dag? Of geldt dit enkel voor het opnemen van cash geld?
Klopt het dat het Jaarlijks Kostenpercentage van 13,99% niet van belang is wanneer ik de betalingen zo snel mogelijk terug stort aan Citibank?
Een welkomstgeschenk van 5€
3% korting op elke online aankoop
Echter vind ik ook dit terug in de voorwaarden:
Cashlimiet
(in België) 600€/dag en per 24u
Heeft dit ook betrekking op het feit dat je geen online aankopen kan doen boven de 600 euro op 1 dag? Of geldt dit enkel voor het opnemen van cash geld?
Klopt het dat het Jaarlijks Kostenpercentage van 13,99% niet van belang is wanneer ik de betalingen zo snel mogelijk terug stort aan Citibank?
Re: Citibank Visa
Die €600/dag is de cash afhaal limiet. Heeft dus niets met de betaling in een winkel te maken.
Dat van het JKP kan idd kloppen, de meeste debetrentes liggen ruim boven 10% (op enkele uitzonderingen na).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus er zijn geen kosten verbonden indien je op tijd kunt terug betalen?
Als je op tijd betaalt, kunnen ze idd geen intresten rekenen voor laattijdige betaling.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
En die 3% op online aankopen is mooi meegenomen. Vorige maand nog zo'n 40 euro teruggekregen (online via sunjets reis geboekt en voorschot betaald via online visa)....
Deze maand een nieuwe wasmachinge gekocht via Van Den Borre online. Ook met Visa betaald. Dus maw, 3% korting op mijn wasmachine, bovenop de laagste prijsgarantie van VDB!
Deze maand een nieuwe wasmachinge gekocht via Van Den Borre online. Ook met Visa betaald. Dus maw, 3% korting op mijn wasmachine, bovenop de laagste prijsgarantie van VDB!
nu nog een lagere prijs vinden...
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Dit klinkt allemaal super...dus denk ik al waar halen ze het dan terug van de klant.
Dus een kijkje genomen de website van citibank.
Blijkt dat er vele mogelijkheden zijn van zowel kaarten als rekeningen;
Mijn vraag :welke is het kaarttype hier en de daaraan verbonden kosten EN aan welke rekening is dit verbonden en welke zijn daar de voorwaarden of de kosten of opbrengsten ?
Gewoon een kwestie van goed te kunnen vergelijken.
Dus een kijkje genomen de website van citibank.
Blijkt dat er vele mogelijkheden zijn van zowel kaarten als rekeningen;
Mijn vraag :welke is het kaarttype hier en de daaraan verbonden kosten EN aan welke rekening is dit verbonden en welke zijn daar de voorwaarden of de kosten of opbrengsten ?
Gewoon een kwestie van goed te kunnen vergelijken.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb enkel een visakaart bij citibank. Voor de rest heb ik er geen zicht of spaarrekening.
Maandelijks krijg ik een mail dat de nieuwe uitreksel beschikbaar is op hun website en na inloggen kan ik de afrekening als een pdf downloaden.
Daarna betaal ik zelf via overschrijving van mijn Axa rekening. Dus ik werk hier niet met domiciliëring of dergelijke.
Aan mij verliezen ze dus grondig, want zelfs mijn jaarlijkse kaartkosten worden terugbetaald.
Maw, ik heb een gratis kaart, ik krijg zomaar 3% korting op mijn online aankopen en omdat ik altijd mooi binnen de 30 dagen betaal heb ik geen debetkosten. Ondertussen brengt mijn geld nog altijd rente op tussen de datum van aankoop en de betaling aan Citibank, omdat dat geld ondertussen op een spaarreking staat.
Het enige probleem is dat ze nog al eens een nieuwe kredietkaart weigeren (dit doen ze na een kort telefonisch interview). Dit waarschijnlijk om profiteurs als mezelf, die altijd op tijd betalen en waaraan ze niets verdienen, er op voorhand uit te halen. Wat precies hun criterium is weet ik niet, maar hierover is al een ander topic geopend.
Ook mijn pa had een visakaart can citibank. Dit al jaren. Dit evewel zonder de gratis kaart en de 3% cash back. Na een tip op dit forum en een telefoontje later, kreeg hij ook deze voordelen. ZIjn kaartkosten waren 15 euro en aangezien hij veel online koopt, wint hij hier nu ook een aardig centje op...
Maandelijks krijg ik een mail dat de nieuwe uitreksel beschikbaar is op hun website en na inloggen kan ik de afrekening als een pdf downloaden.
Daarna betaal ik zelf via overschrijving van mijn Axa rekening. Dus ik werk hier niet met domiciliëring of dergelijke.
Aan mij verliezen ze dus grondig, want zelfs mijn jaarlijkse kaartkosten worden terugbetaald.
Maw, ik heb een gratis kaart, ik krijg zomaar 3% korting op mijn online aankopen en omdat ik altijd mooi binnen de 30 dagen betaal heb ik geen debetkosten. Ondertussen brengt mijn geld nog altijd rente op tussen de datum van aankoop en de betaling aan Citibank, omdat dat geld ondertussen op een spaarreking staat.
Het enige probleem is dat ze nog al eens een nieuwe kredietkaart weigeren (dit doen ze na een kort telefonisch interview). Dit waarschijnlijk om profiteurs als mezelf, die altijd op tijd betalen en waaraan ze niets verdienen, er op voorhand uit te halen. Wat precies hun criterium is weet ik niet, maar hierover is al een ander topic geopend.
Ook mijn pa had een visakaart can citibank. Dit al jaren. Dit evewel zonder de gratis kaart en de 3% cash back. Na een tip op dit forum en een telefoontje later, kreeg hij ook deze voordelen. ZIjn kaartkosten waren 15 euro en aangezien hij veel online koopt, wint hij hier nu ook een aardig centje op...
-
gast9876
"Aan mij verliezen ze dus grondig, want zelfs mijn jaarlijkse kaartkosten worden terugbetaald. "
als je geen online betalingen doet, krijgen ze ook 3% op de verkoper.....dus arm worden ze er niet van...
indertijd was het ook een gratis abbo, ben er toen opgesprongen...
had ook geen 3% op mijn bestaande kaart, en kaart toevoegen voor mijn vrouw betekende extra abbokosten voor extra kaart....
1. 3% laten activeren (met wat moeite) operator 1 zegt dat het kan, dan kan bij operator B het weer niet,.....
Dan gewoon nieuwe kaart op naam van mijn vrouw aangevraagd
0 € abbokosten + 3%
Heb er nu 2, en heb daar voldoende mee om die max. 200 € te cashen
Indertijd met hun Citi Cash back en toen de rekeningen nog 4% basisrente stonden, was dit ook meegenomen....
5000 € lenen net nadat je uw rekeninguittreksel kreeg, dan wat lastige vragen 2 dagen nadien,....
en dan bij nieuw rekeninguittreksel....online ingeven met memodatum.....dus eigenlijk 1 maand en 3 weken 5000 € @4%
ook zonet sunjets reisje geboekt, niet de overschrijving gekozen, maar de online variant
als je geen online betalingen doet, krijgen ze ook 3% op de verkoper.....dus arm worden ze er niet van...
indertijd was het ook een gratis abbo, ben er toen opgesprongen...
had ook geen 3% op mijn bestaande kaart, en kaart toevoegen voor mijn vrouw betekende extra abbokosten voor extra kaart....
1. 3% laten activeren (met wat moeite) operator 1 zegt dat het kan, dan kan bij operator B het weer niet,.....
Dan gewoon nieuwe kaart op naam van mijn vrouw aangevraagd
Heb er nu 2, en heb daar voldoende mee om die max. 200 € te cashen
Indertijd met hun Citi Cash back en toen de rekeningen nog 4% basisrente stonden, was dit ook meegenomen....
5000 € lenen net nadat je uw rekeninguittreksel kreeg, dan wat lastige vragen 2 dagen nadien,....
en dan bij nieuw rekeninguittreksel....online ingeven met memodatum.....dus eigenlijk 1 maand en 3 weken 5000 € @4%
ook zonet sunjets reisje geboekt, niet de overschrijving gekozen, maar de online variant
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Is er nu nog een mogelijkheid om een gratis kaart te hebben met die 3% korting op online aankopen?WebsterMC schreef: Aan mij verliezen ze dus grondig, want zelfs mijn jaarlijkse kaartkosten worden terugbetaald.
Maw, ik heb een gratis kaart, ik krijg zomaar 3% korting op mijn online aankopen en omdat ik altijd mooi binnen de 30 dagen betaal heb ik geen debetkosten.
-
gast9876
Je kan toch ook op google zoeken 'citi visa 3%', kom je op hun site terecht met bijkomende voorwaarden. Gratis is volgens mij definitief passe....
Zo goed als gratis toch... Eerste jaar moet je de 5 EUR al niet betalen, de volgende jaren heb je die 5 EUR al snel betaald door de 3% cash back.
Ik heb zonet zo een Citibank VISA aangevraagd (lang verhaal, huidige bank laat geen betalingen via internet meer toe), maar Citibank staat niet zo hoog op mijn lijst van betrouwbare banken. Mijn ouders betalen zich blauw en ik ben niet van plan om dezelfde fout te maken. Tot nu toe heb ik al:
En nog een bijkomend vraagje: in hun tarieven staat er dat je een bijdrage moet betalen van 10 EUR voor de cash back actie. Wat is het nu? Bedraagt mijn jaarlijkse bijdrage 5 EUR of 15 EUR?
- - document klaarliggen voor maandelijkse betaling van volledig openstaand bedrag;
- - telefoonnummer om het kredietbeschermingsplan direct stop te zetten (nog niet gevonden in contractvoorstel of dit al dan niet standaard erbij zit, maar nog maar vluchtig bekeken).
En nog een bijkomend vraagje: in hun tarieven staat er dat je een bijdrage moet betalen van 10 EUR voor de cash back actie. Wat is het nu? Bedraagt mijn jaarlijkse bijdrage 5 EUR of 15 EUR?
-
gast9876
kvaruni:
"document klaarliggen voor maandelijkse betaling van volledig openstaand bedrag;"
Je krijgt uw rekeninguittreksel via mail. Dan heb je een week of 3 om te betalen. Ik kies persoonlijk liever zelf wanneer het geld van mijn rekening gaat.
volgens mij gewoon 5 € jaarlijkse kost.
http://www.citibank.be/nl/Promoties/Kre ... cookie=yes
"document klaarliggen voor maandelijkse betaling van volledig openstaand bedrag;"
Je krijgt uw rekeninguittreksel via mail. Dan heb je een week of 3 om te betalen. Ik kies persoonlijk liever zelf wanneer het geld van mijn rekening gaat.
volgens mij gewoon 5 € jaarlijkse kost.
http://www.citibank.be/nl/Promoties/Kre ... cookie=yes
schandalig citybank krediet kaart aanvraag geweigerd
na die fake spijt zogezegd van die apen vermeld in die brief.
WIj benadrukken dat deze beslissing geen enkele invloed heeft op uw huidige financiële City Bank producten ....
natuurlijk niet wie wil koop bij hun belachelijke oplichting producten.
dan maar blijven bij mijn mastercard bij DB
na die fake spijt zogezegd van die apen vermeld in die brief.
WIj benadrukken dat deze beslissing geen enkele invloed heeft op uw huidige financiële City Bank producten ....
natuurlijk niet wie wil koop bij hun belachelijke oplichting producten.
dan maar blijven bij mijn mastercard bij DB