cocoon+ spaarekening Bpost
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
cocoon+ spaarekening Bpost
vanaf 6 februari lanceert bpost spaarrekening cocoon+ voor iedereen, 050 +0,75 rente, is interessant het spaargeld van gewone spaar rekening en en ritmo spaarrekening te storten op spaarrekening cocoon+ ?
welke zijn de mogelijke nadelen?
https://www.spaargids.be/sparen/bank-va ... rente.html
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: cocoon+ spaarekening Bpost
Wellicht betreft het een gereglementeerde spaarrekening.janu schreef: ↑29 januari 2023, 17:44 vanaf 6 februari lanceert bpost spaarrekening cocoon+ voor iedereen, 050 +0,75 rente, is interessant het spaargeld van gewone spaar rekening en en ritmo spaarrekening te storten op spaarrekening cocoon+ ?
Komt altijd op hetzelfde neer, vermits gereglementeerd.
Zie de-gereglementeerde-spaarrekening-t31600.html
Heb je een meer concrete vraag of specifiek dilemma ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik begrijp je niet , vanaf 6 februari cocoon+ geeft 1,25 % en de gewone spaarrekeningen geven 0,25%
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik vind dat werken met die cocoon+ rekening maar raar.
Ik schreef gisteren 75000 euro over van mijn bankrekening naar mijn cocoon+ spaarrekening.
Nu staat er vandaag (en gisteren) bij de cocoon+ rekening: Saldo: 0,00 EURBeschikbaar saldo: 75.000,00 EUR.
Verder staat er bij cocoon+: Er zijn geen verrichtingen om te tonen voor deze rekening.
Bij de bankrekening is niets te zien van de overschrijving: er staat: Saldo: 75.470,27 EURBeschikbaar saldo: 75.470,27 EUR.
Dus er is helemaal nog geen 75000 euro van afgetrokken.
Hoe moet ik dit zien ? Is het nu overgeschreven of niet ? Wanneer wordt het saldo aangepast bij de rekeningen ?
Heb niets moeten tekenen bij het uitvoeren van de overschrijving met een 'kaske', enkel op de bevestigingsknop moeten drukken.
Heb ook een gelijkaardige overschrijving gedaan naar de cocoon+ rekening van mijn vrouw vanuit haar bankrekening.
En daarna 25000 euro terug van cocoon+ naar haar bankrekening.
Nu staat er bij de cocoon+rekening: Saldo: -25.000,00 EURBeschikbaar saldo: 75.000,00 EUR
Enkel de -25000 euro staat in de historiek. Wat is da nu voor zever ?
Bij de bankrekening staat: Saldo: 102.276,61 EURBeschikbaar saldo: 102.276,61 EUR
Ook hier staat de inkomende +25000 euro enkel in de historiek en is bijgevoegd bij het saldo. De 75000 euro is er niet afgetrokken.
Wat is hier allemaal aan de hand ?
Ps Mijn daglimiet voor PC banking staat op 25000 euro, maar overschrijven tussen eigen rekeningen kende geen limiet volgens de loketbediende.
Ik schreef gisteren 75000 euro over van mijn bankrekening naar mijn cocoon+ spaarrekening.
Nu staat er vandaag (en gisteren) bij de cocoon+ rekening: Saldo: 0,00 EURBeschikbaar saldo: 75.000,00 EUR.
Verder staat er bij cocoon+: Er zijn geen verrichtingen om te tonen voor deze rekening.
Bij de bankrekening is niets te zien van de overschrijving: er staat: Saldo: 75.470,27 EURBeschikbaar saldo: 75.470,27 EUR.
Dus er is helemaal nog geen 75000 euro van afgetrokken.
Hoe moet ik dit zien ? Is het nu overgeschreven of niet ? Wanneer wordt het saldo aangepast bij de rekeningen ?
Heb niets moeten tekenen bij het uitvoeren van de overschrijving met een 'kaske', enkel op de bevestigingsknop moeten drukken.
Heb ook een gelijkaardige overschrijving gedaan naar de cocoon+ rekening van mijn vrouw vanuit haar bankrekening.
En daarna 25000 euro terug van cocoon+ naar haar bankrekening.
Nu staat er bij de cocoon+rekening: Saldo: -25.000,00 EURBeschikbaar saldo: 75.000,00 EUR
Enkel de -25000 euro staat in de historiek. Wat is da nu voor zever ?
Bij de bankrekening staat: Saldo: 102.276,61 EURBeschikbaar saldo: 102.276,61 EUR
Ook hier staat de inkomende +25000 euro enkel in de historiek en is bijgevoegd bij het saldo. De 75000 euro is er niet afgetrokken.
Wat is hier allemaal aan de hand ?
Ps Mijn daglimiet voor PC banking staat op 25000 euro, maar overschrijven tussen eigen rekeningen kende geen limiet volgens de loketbediende.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Werkdagske langer wachten en dat zal wel ok zijn...
Ja maar,
waarom is dat van die 25000 euro dan wel direct zichtbaar en dat van die 75000 euro niet ?
waarom is dat van die 25000 euro dan wel direct zichtbaar en dat van die 75000 euro niet ?
Maak je toch geen zorgen. Maandag staat alles goed.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Voor wie het eens wil uitproberen : Werken met Bpost Bank is niet zoals werken met een andere bank.
Voor niets !
Bpost bank sleurt nog wat oude gedrochten en regeltjes mee vanuit de tijd van 'de Postcheque'.
Bijvoorbeeld : bij de oude Ritmo rekening kreeg ik er met geen macht of kracht de 'optie' uit om thuis uittreksels met de post te ontvangen. Dat kost je iedere keer geld en voor elke storting van 500 euro (was het maximum) een euro kosten moeten betalen : dan zijn we pas slecht bezig.
Je moet er bij de lokale postzegelverkoper om advies voor gaan en als je daar van afhankelijk bent : Pooeehhhh..
Bpost bank zou ik aan niemand aanraden. Het is 70 jaar achter op zijn tijd, vaak werkt er niets voor geen meter, niemand die er om geeft wat je er aan hebt of niet hebt want 'de Postcheque' is er niet voor zijn klanten. De klanten zijn er voor hen.
Wel goed :
Binnenkort volledig BNP Paribas EN als één bank beschouwd voor de staatswaarborg van 100.000 euro (al is dat een nadeel voor wie al klant was bij BNP / FINTRO / HELLO BANK).
Het voordeel zie ik erin dat alle systemen zullen gelijkgeschakeld worden met BNP. Dat is nu niet de meest bezorgde partner over zijn kleine klantjes dan je je wensen kan maar alles is beter dan 'de Postcheque'.
Nieuw nadeel na de volledige overname : BNP vindt het niet meer de moeite om voor de kleine klantjes te zorgen (al deden ze dat niet echt of niet erg) maar stuurt die vanaf de volledige overname naar de postkantoren om hun gevoeg te doen met hun rekening.
Ik denk dat we nieuwe tijden te wachten staan inzake klantentevredenheid.
Hun Cocoon was een rekening waar je als +40'er niet meer welkom was.
Om alle redenen hier opgesomd mogen ze hun Cocoon+ diep steken langs de achterkant.
Alleen voor beschuit mag'tie er weer uit.
Voor niets !
Bpost bank sleurt nog wat oude gedrochten en regeltjes mee vanuit de tijd van 'de Postcheque'.
Bijvoorbeeld : bij de oude Ritmo rekening kreeg ik er met geen macht of kracht de 'optie' uit om thuis uittreksels met de post te ontvangen. Dat kost je iedere keer geld en voor elke storting van 500 euro (was het maximum) een euro kosten moeten betalen : dan zijn we pas slecht bezig.
Je moet er bij de lokale postzegelverkoper om advies voor gaan en als je daar van afhankelijk bent : Pooeehhhh..
Bpost bank zou ik aan niemand aanraden. Het is 70 jaar achter op zijn tijd, vaak werkt er niets voor geen meter, niemand die er om geeft wat je er aan hebt of niet hebt want 'de Postcheque' is er niet voor zijn klanten. De klanten zijn er voor hen.
Wel goed :
Binnenkort volledig BNP Paribas EN als één bank beschouwd voor de staatswaarborg van 100.000 euro (al is dat een nadeel voor wie al klant was bij BNP / FINTRO / HELLO BANK).
Het voordeel zie ik erin dat alle systemen zullen gelijkgeschakeld worden met BNP. Dat is nu niet de meest bezorgde partner over zijn kleine klantjes dan je je wensen kan maar alles is beter dan 'de Postcheque'.
Nieuw nadeel na de volledige overname : BNP vindt het niet meer de moeite om voor de kleine klantjes te zorgen (al deden ze dat niet echt of niet erg) maar stuurt die vanaf de volledige overname naar de postkantoren om hun gevoeg te doen met hun rekening.
Ik denk dat we nieuwe tijden te wachten staan inzake klantentevredenheid.
Hun Cocoon was een rekening waar je als +40'er niet meer welkom was.
Om alle redenen hier opgesomd mogen ze hun Cocoon+ diep steken langs de achterkant.
Alleen voor beschuit mag'tie er weer uit.
Mijn eerste spaarrekening was bij De Post. Dat was nog een boekje waar ze zegeltjes in plakten.

Maar ondertussen is alles geëvolueerd.

Maar ondertussen is alles geëvolueerd.
Laatst gewijzigd door Yaris op 11 februari 2023, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraagje: waar zouden jullie een kinderspaarrekening openen op dit moment? Ik zie dat Europabank een hogere rente geeft dan andere banken. Hun rente voor het renteboekje plus is ook niet zo slecht in vergelijking met andere banken. Maar is het geen "oubollige" bank? Ervaringen?
Open een spaarrekening op eigen naam en geef het geld later aan het kind, als en wanneer het daarvoor in aanmerking komt. Je wil niet sparen voor iemand die later een gangster of druggebruiker wordt.
Wel t'is maandag. En er is nog niets veranderd. Tot daar de mening van sommigen...
Grappig is wel dat mijn saldo op de bankrekeningen nu met 25000 euro dus aangedikt is. Als ik dat dus overschrijf naar een andere bank, heb ik 25000 euro winst (als ze dat niet vergelijken met het saldo op de cocoon+).
Tja, wat een voorhistorisch gedoe bij bpost...
Wat nu...nog maar een dagje wachten of... ?
Grappig is wel dat mijn saldo op de bankrekeningen nu met 25000 euro dus aangedikt is. Als ik dat dus overschrijf naar een andere bank, heb ik 25000 euro winst (als ze dat niet vergelijken met het saldo op de cocoon+).
Tja, wat een voorhistorisch gedoe bij bpost...
Wat nu...nog maar een dagje wachten of... ?