Compagnie Bois Sauvage
TIP
Re: Compagnie Bois Sauvage
Ex-dividend vandaag, uitbetaling 5 mei. 5,46€ zie ik, maar is dat bruto of netto?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Fientje, is netto!
Bruto dividend was 7,28 euro.

Bruto dividend was 7,28 euro.
Dank u Brugse Leeuw, vond het nergens terug, enkel de data.
Ik zou wel eens wat bois sauvage willen bijtanken, nu het dividend er af is staat het aandeel wat lager. Denken jullie dat dit een goed moment is of kan het nog wat lager. Mijn eerste pakket kocht ik aan 220 ondertussen heb ik dat al een paar jaar. Wat denken jullie?
Geen idee. Heb er een aantal, redelijk dividend (netto ong. 2.5%), stevig koersverloop, goede onderliggende waarde (ong. 290?), insiders kopen met mondjesmaat in op de beurs, mogelijke beursexit.
Trouwens, dividend nog niet uitbetaald, maar in koers wel al terug ingelopen. Zou er bijkopen op zwakke dagen, helaas zit ik zonder cash.
Trouwens, dividend nog niet uitbetaald, maar in koers wel al terug ingelopen. Zou er bijkopen op zwakke dagen, helaas zit ik zonder cash.
Bij mij staat het dividend op de rekening.Fientje schreef:Geen idee. Heb er een aantal, redelijk dividend (netto ong. 2.5%), stevig koersverloop, goede onderliggende waarde (ong. 290?), insiders kopen met mondjesmaat in op de beurs, mogelijke beursexit.
Ook hier is dividend inmiddels gestort. Intussen staat aandeel weer aan zelfde prijs als voor dividendknip, dus dividend is extraatje
en prijs is stiekem geschreven. Ook holdings boven Bois Sauvage kopen weer aan. Zal wel niet zijn dat ze Bois Sauvage duur vinden zeker... 

Order ingelegd aan 229 vermoedelijk al uitgevoerd. Kon misschien wat lager maar zal niet veel zijn.
Een participatie verkocht die een minwaarde levert van 9 euro per aandeel. Negatieve impact dus op de intrinsieke waarde. Keerzijde is wel dat dit het gerucht van een eventuele exit aanzwengelt Wat denken jullie van dit gebeuren?
Wie heeft het geld om een delisting te betalen ?
Wat zijn de voordelen voorhen om een delisting te doen ?
Afgelopen 20 jaar zijn zowat alle tussenholdings op de beurs van brussel verdwenen of dit betekent dat de overige holdings zullen volgen ?
delisting leeft meer op de internetfora dan in de RVB van Bois vrees ik.
Wat zijn de voordelen voorhen om een delisting te doen ?
Afgelopen 20 jaar zijn zowat alle tussenholdings op de beurs van brussel verdwenen of dit betekent dat de overige holdings zullen volgen ?
delisting leeft meer op de internetfora dan in de RVB van Bois vrees ik.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Een listing heeft soms ook nadelen. Publicatieverplichtingen (onlangs een artikel in dat verband door een vastgoedholding, weet niet meer welke), kosten (beursnot., e.a.). Ook Coucke vond het teveel. Hangt er dus van af wie wat belangrijk vind. En helaas, de bestuurders van Bois zoeken de pers niet op, dus daar weten we weinig over.
Het geld? Een deel zit in bois zelf. Lijken wel volledig belegd, op de verkoop van Codec nu na. 75.000 Delhaizes bij de liquide middelen. En andere.
Feit blijft dat Chine met mondjesmaat blijft kopen, en zo de beurskoers toch enigszins ondersteunt.
Vandaag wel een ratingverlaging door KBC van houden naar afbouwen, en een verlaging van het koersdoel van 235 naar 213€, en dit voor een effectief verlies van 9€. Die 9 zijn we echt kwijt.
Het geld? Een deel zit in bois zelf. Lijken wel volledig belegd, op de verkoop van Codec nu na. 75.000 Delhaizes bij de liquide middelen. En andere.
Feit blijft dat Chine met mondjesmaat blijft kopen, en zo de beurskoers toch enigszins ondersteunt.
Vandaag wel een ratingverlaging door KBC van houden naar afbouwen, en een verlaging van het koersdoel van 235 naar 213€, en dit voor een effectief verlies van 9€. Die 9 zijn we echt kwijt.
Zelf ben ik nog niet lang genoeg actief om het echt over geschiedenis te gaan hebben, maar mijn meer "oudere" beursvrienden vertellen me altijd dat Bois een delisting overweegt. Vroeger kon dit echter niet omwille van een "fortis" blok aan de been. Nu dit proces al geruime tijd achter de rug is lijkt de weg open te liggen.
geen delisting voor mei2015 en ze gaan er veel aan doen om de koers onder de 240 te houden tot dan.
als je oude vrienden er echt iets van kennen of dit forum goed lezen zullen ze je kunnen vertellen waarom
als je oude vrienden er echt iets van kennen of dit forum goed lezen zullen ze je kunnen vertellen waarom
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bank Degroof verlaagt advies tot afbouwen. Weinig transparantie (wat dan gezegd van Bredrode of Sofina?), te lage korting (20%) tov intrinsieke waarde, lijk uit de kast gevallen (Codic: verkocht ettelijke miljoenen onder boekwaarde), geen delisting in het vooruitzicht (toch niet de komende 2 à 3 jaar), Neuhaus wordt niet verkocht of apart naar de beurs gebracht. Kortom voor hetzelfde geld zijn er op dit ogenblik betere koopjes in het holding landschap.
bron: De Tijd vrijdag 20 juni, blz 30
bron: De Tijd vrijdag 20 juni, blz 30
Dat is goed mogelijk. Zelf heb ik hen al enkele jaren in mijn port en geniet ik elk jaar van een mooi dividend. Maar nu kopen zou ik inderdaad ook niet doen.